Inlägg från: Halmstadtjejjen |Visa alla inlägg
  • Halmstadtjejjen

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej,
    Om någon orkar så kanske ni kan svara på några frågor?
    Jag har ett pågående missfall i v 6 nu... Mindre kul men inte så mycket att göra.
    Jag undrar om det är någon här som har erfarenhet av hur länge man brukar blöda?
    När återgår ÄL och mens till det normala?
    Är det något jag bör tänka på?

• Halmstadtjejjen
    sugarrush skrev 2011-03-08 08:21:44 följande:
    Usch då, beklagar så väldigt mycket! Du har hittat till en väldigt bra tråd nu iallafall, med världens bästa tjejer!

Några tips: Undvik tampong, bad och sex så länge du blöder. Var även medveten om att man KAN få infektioner i livmodern om man har riktig otur, men söker du vård ifall det börjar göra ont eller om du får feber, så är det ingen fara.

För många kommer ÄL om mens igång direkt, alltså att man får ÄL 2 veckor efter missfallet. För andra (inkl. mig) så kom första mensen efter 4 veckor och sedan kom första ÄL 2 veckor därpå.

Du kan ju alltid testa med ÄL- stickor om du känner dig osäker. Men var beredd på att gamla hcg-hormoner kan ge utslag i upp till 9 veckor på testerna, och hcg ger ju också utslag på ÄL-tester. Köp lite billiga tester och kolla att hcg-hormonet går ner, är mitt tips. Och sedan, när du testat negativt, kan du börja kolla efter ÄL med hjälp av ÄL-tester.

Stort lycka till!
    hihi det där med feber är lite svårt eftersom jag har en förmodad svininfluensan åxå just nu!
    Haft hög feber sen i fredags.... Får köra på smärt tecken då!
    Tampong har jag redan gissat att jag inte ska ha och sex känns avlägset just nu....
    Åh bara hoppas att det går snabbt nu då tills kroppen återställer sig!
    Jag har alltid sett mf som något som händer andra- inte MIG.Precis som alla andra hemska saker. Kunde aldrig föreställa mig hur det är....
  • Halmstadtjejjen
    sugarrush skrev 2011-03-08 09:22:40 följande:
    Nej samma här. Trodde ALDRIG att något sådant hände mig.
    Men sedan, när man berättar om att man haft mf, så visar det sig att många andra i ens närhet också har haft mf... bara det att man inte pratar om det.

Usch då för svininfluensa! Krya på dig!
    Det är väl så. Inget ovanligt precis men känns hemskt ändå!
    Jag har alltid haft extremt lätt att bli gravid och haft förhållandevis lätta graviditeter så man tror inte att det ska hända helt enkelt. Jag var inte ens orolig för ett missfall!
    Nästa gång tvivlar jag på att jag ens vågar berätta något för pappan innan jag vet att oroliga tiden har gått över!
    Fast 12 veckor är sjukt läng tid...
    Vi ska vara utomlands 2½ månad i sommar vilket innebär att jag kommer missa RUL denna gången. Får försöka göra UL tidigare här och kanske få ett till när vi kommer tillbaka.
    Denna månaden passade perfekt av så många anledningar. Dels UL dels att jag hade sluppit gå tillbaka till jobbet mellan semester och HP
  • Halmstadtjejjen

Hej!
    Smyger mej in här igen... Fick missfall 8 mars och har BIM den 2 maj dvs på tisdag... Vågar inte hoppas och känner inget nämnvärt än iallfall....

• Halmstadtjejjen

Tja mens här imorgon. Tog ett test idag som visar neg så får nog snällt hålla tummarna för nästa månad och lite mer tur då.... <3

• Halmstadtjejjen

Här väntar jag på det ena elelr andra! Skulle haft mens igår men inte en tillstymmelse till det än. Inte ens molvärk i magen... Hmm... Men får starka negativa test så är ju inte gravid! Kroppen spelar mig ett spratt!! Inte kul!!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3