sugarrush skrev 2011-03-08 08:21:44 följande:
Usch då, beklagar så väldigt mycket! Du har hittat till en väldigt bra tråd nu iallafall, med världens bästa tjejer!
Några tips: Undvik tampong, bad och sex så länge du blöder. Var även medveten om att man KAN få infektioner i livmodern om man har riktig otur, men söker du vård ifall det börjar göra ont eller om du får feber, så är det ingen fara.
För många kommer ÄL om mens igång direkt, alltså att man får ÄL 2 veckor efter missfallet. För andra (inkl. mig) så kom första mensen efter 4 veckor och sedan kom första ÄL 2 veckor därpå.
Du kan ju alltid testa med ÄL- stickor om du känner dig osäker. Men var beredd på att gamla hcg-hormoner kan ge utslag i upp till 9 veckor på testerna, och hcg ger ju också utslag på ÄL-tester. Köp lite billiga tester och kolla att hcg-hormonet går ner, är mitt tips. Och sedan, när du testat negativt, kan du börja kolla efter ÄL med hjälp av ÄL-tester.
Stort lycka till!
hihi det där med feber är lite svårt eftersom jag har en förmodad svininfluensan åxå just nu!
Haft hög feber sen i fredags.... Får köra på smärt tecken då!
Tampong har jag redan gissat att jag inte ska ha och sex känns avlägset just nu....
Åh bara hoppas att det går snabbt nu då tills kroppen återställer sig!
Jag har alltid sett mf som något som händer andra- inte MIG.Precis som alla andra hemska saker. Kunde aldrig föreställa mig hur det är....