Inlägg från: Together90 |Visa alla inlägg
  • Together90

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej tjejer!

Jag är en tjej på 21 år, ung tjej tänker ni ? :) Japp det stämmer men har redan hunnit med ett barn tsm med min sambo som snart blir 2 år. Helt underbart..

I mars i år så plussade jag helt oplanerat på stickan och efter många om och men så beslutade vi oss för att forfölja graviditeten och jag blev lyckligare för varje timme som gick med tanken på att vi skulle bli 4a.
    Men från början så hade jag som alla kvinnor den där ständiga oron att något var fel och denna gång hade jag tyvärr inte det.

I vecka 9 fick jag konstaterat tillslut att hjärtat slutat slå och bebisen slutade utvecklas runt vecka 5-6 redan och efter många tidiga ultrljud så blev det ingen större chock att det slutade såhär då den aldrig utvecklades som den skulle men hade en gång ett hjärtljud :( Jag blev förkrossad och fattade inte varför och det gjort ont, ordentligt.

Sen började min längtan efter ett syskon växa och vi körde med ägglossningstest efter den första mensen efter missfallet och i juni så plussade jag igen, överlycklig men strecket blev aldrig starkare utan stannade runt samma styrka hela tiden och nu kom oron igen och ..ja inte hade jag fel.
    Det slutade med ett missfall till i vecka 5 ....

Så nu är vi här i juli och jag hade precis fått min första mens efter mitt andra missfall och vill så gärna bli gravid igen. Vi vill ha ett syskon men just nu känns det som att det är något fel på mig..att jag aldrig mer kommer få uppleva den underbara känslan att bära på mitt barn..

Jag önskar er grattis ni som lyckas :) Hoppas jag också får göra det igen. .:)

Får jag hänga här hos er?

Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11
  • Together90

Hej!

Nu är jag hemma efter 2 veckors semester  i Turkiet m. familjen och jag har haft ägglossning,dock inte testat det med ägglossningstest men räknat ut det och känt smärtorna som vid en ägglossning.
    Haft så mycket sex jag kunnat men ja man vet ju aldrig ..tror dock inte att det kan hända såhär fort igen efter missfall så vi får se :)

Så nu är det bara att invänta mensen BIM..det tråkiga är att mina fertilitetsappar på mobilen slutat fungera ..skit irriterande  så nu vet jag inte exakt längre men men :)

Kram

• Together90

Här är min måndagslista haha :D

Jag har precis haft ägglossning runt den 26 Juli och hoppas innerligt att vi hade sex tillräckligt mycket för att något ska fastna denna gång Jag har BIM den 9 Augusti vilket är om 8 dagar så imorgon är det 1 vecka innan BMI och då kan man testa sig med vissa tester Jag har precis köpt 5 gravtest på tradera för 41 kr och hoppas få dem i veckan Jag har inte allt för stora förväntingar men såklart att man hoppas att det gått vägen denna gång Alla runt omkring mig som fått barn samtidigt som jag fick Oliwer är gravida eller precis fått sitt andra barn och det suger s*opp! Jag hoppas att alla ni som vill ha ett pluss får ett och att vi får ett och att bebisen stannar kvar i magen tills det är dags att komma ut 9 månader senare

• Together90
    Maho81 skrev 2011-08-01 18:10:17 följande:
    Jag har beställt 28 äl tester och 20 gravtester så nu jäklar ska det testas varje jag! =D

Va kostade de? :)
  • Together90
    JoWiAn skrev 2011-08-01 19:53:39 följande:

Kan de ju vara Hoppas!!!!!! Solig

Nu är mitt eftermiddagstest torrt. O jovisst! Ett streck i ljuset, rosa...... Det måste ju bli plus imorgon eller på onsdag. Nu har alla test visat de magiska lysa genom strecket sen igår.    
    Grattis :D
  • Together90

Shit tjejer vad är det här för spökeri...

Jag hade min mens från den 13 till den 17 Juli och idag på jobbet när jag torka mig hade jag lite blodblandad flytning :S Är det redan mens ? Ska ha mens först på tisdag nästa vecka och jag tror jag hade ägglossning runt 24-27 Juli.. !!

Någon som känner igen sig? Blödningen är inte alls röd utan så mensen kan bli innan eller efter mens lite flytningsblod typ inte rött, lite mer brunt aktigt.. och inte mycket alls har det kommit !

• Together90
    SoMa72 skrev 2011-08-02 16:20:46 följande:
    Lite blodblandad flytning samt att du relativt nyligen haft äl låter som en nidblödning!
    tror du ? hoppas hoppas hoppas hoppas ..men gud jag vill bara veta om det är så eller om mensen kom tidigt i år (denna månad) :P
  • Together90
    Lofot skrev 2011-08-02 19:31:43 följande:
    Tjoho! Hurra! Vad roligt!!! Glad
    Hej Rosen1

Hur är det med dig? :) Har du plussat ännu ?
    kram
  • Together90

Jävla skit korv..

BIM-6 och ett negativt resultat på gravtestet... :( Vafan!!
    Hade ev. en nidblödning eller spottings igår på förmiddagen som idag är borta vad jag kan se men nej ändå negativt på testet.. :(

Ledsen jag blir..

• Together90
    MCT79 skrev 2011-08-03 05:43:50 följande:
    Stoooooooopp!! BIM-6 är jeeeetetidigt!! Om du hade en nidis igår så kommer det ta några dar innan det visar. Även om ägget fäste igår så tar det 2-3 dagar innan du har tillräckligt med hormoner i kroppen för att det ska synas på ett gravtest! Så ta det lugnt! =))

Kram!
    Okej !!

Jag har varit så bortskämd med att testa tidigt förut och det har visat något .. men behöver det inte göra det vid varje grav?
    Jag menar en gång postivt gravtest tidigt så bör det komma varje gång lr?

Tack för ditt svar ialla fall, du gav mig hopp!!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3