Inlägg från: Nikki GBG |Visa alla inlägg
  • Nikki GBG

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

någon här inne som testar/testat progersteronkräm (ProgesterAll) efter upprepade missfall??
    hur reagerade er kropp på det?
    nyfiken eftersom jag kört en cykel med det från ägglossning fram tills mensen kom..

• Nikki GBG
    FruW skrev 2011-08-09 07:37:10 följande:
    Åh vad kul plutten!!!!!! Snälla får vi se bild?

Nikki jag har precis köpt salvan, väntar bara på äl så jag jan starta. Har du märkt någon skillnad?
    ja tyvärr inga positiva.. fick kraftiga pms-besvär och massa grav-symptom och var ändå inte gravid.
    humöret förändrades kraftigt, labil som tusan, grät för allt, fick utbrott på killen för småsaker.. + extrem trötthet,
     kan inte komma på ngt annat det kan ha berott på för det kom när jag började med krämen..
    dock kommer jag ta krämen även denna cykel för att minska risken för fler missfall..
  • Nikki GBG
    plutten02 skrev 2011-08-12 09:46:11 följande:

BIM idag och det ser ju bra ut även på Cb test... Glad
    STORT GRATTIS! {#emotions_dlg.flower}Glad
  • Nikki GBG
    FruW skrev 2011-08-14 11:11:43 följande:
    Har haft besök i helgen, som precis åkt hem. Barnfrågan kom så klart upp, kan bli så irriterad över folk som tror man kan planera allt här i livet... Skönt att va så naiv!
    är i samma situation, vi har endast försökt i 7 månader och hunnit få 2 missfall under den tiden (men det vet ingen annan om) men varje gång vi träffar vänner, går på par-middagar, träffar släkt och familj kommer barn-frågan upp! som om det var ngt man kunde bestämma själv när det blir.. det är rena explosionen bland våra bekanta, alla kommer med nyheten att de är gravida och unge efter unge ploppar ut, stressen och pressen är total.. tom från sambon som igår sa: nu får det snart bli bebis pussen, alla andra är gravida nu utom vi..
    jag tycker tom det är så jobbigt nu att jag lite undviker gravida bekanta och vänner med nyfödda bebisar... Rynkar på näsan
    man undrar varför det ska va så orättvist!!!
  • Nikki GBG

då har vi gjort vad vi kunnat, stark ägglossning i lördags å mys torsdag-söndag så nu hoppas jag det tog sig 3e försöket efter mina 2 missfall Glad började med 1/3 albyl + progesteronsalvan igår så nu får de banne mig inte bli fler missfall!

• Nikki GBG

får man joina!?
    2 missfall på raken, är nu på försök nr 3 efter mitt sista missfall..

BIM AUGUSTI
    23 aug - Javisst (2:a försöket efter totalt  tre MA).
    24 aug - LisaVäntar  (6:e försöket efter att förlorat Viggo mars 2011)
    25 aug - Maho81
    27 aug - Nikki GBG (3e försöket efter 2 mf)
    28 aug - Mimmi80 (16:e försöket, 3mf)

VÄNTAR PÅ NY MENS ELLER ÄL

Pandoras box78 (försökt sen nov. 2009 1X, 1 mf, 2 ma)
    Saftochbulle (11:e försöket efter 3 mf)

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} GRAVIDA {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    leaeva efter 4mf och x
    meh84 (1 MA dec-10)
    MissT (2MA, det senaste dec-10)
    MCT79 (efter 1 MA, 2 mf och ett X)
    SoMa72 (efter 4 MF)
    Flickanfin (efter 1 MA och 1 mf)

• Nikki GBG
    FruW skrev 2011-08-16 20:07:10 följande:
    Fick utslag på äl-testen i dag med, kanske liiiite svagare än i går. Har inte vågat starta med progesteronsalvan ännu... Hur många gånger per dygn har ni smörjt er med den?

Lisa, hur brukar dina cykler se ut? Har er blivit oregelbundna efter att du fick Viggo? Du behöver inte svara om du inte vill, men vet ni varför ni förlorade honom? Visst hade du gått ganska långt? Kommer inte riktigt ihåg, förlåt!

Sen undrar jag om någon här har erfarenhet av Ivf? Kan ju så klart fråga i en Ivf-tråd, men ni är ju så goa här! ;)
    jag smörjer mig med salvan morgon och kväll en ärtas storlek, det stod i förpackningen att man skulle göra det om man planerade barn men vet inte om det egentligen är rätt.. vet inte ens om jag haft progesteronbrist men efter 2 missfall så tänkte jag att det var värt att testa när man läst den hjälpt många..
  • Nikki GBG

här är mina symptom:

kissar 4-5 gånger per natt och ännu mer på dagen
    huvudvärk varje dag från och till
    extremt trött
    molvärk i mage och i ryggslut
    hungrig men tappat aptiten
    känslig
    drömt att jag var gravid
    helt plötsligt lågt blodsocker flera gånger/dag (har diabetes typ 1)
    spända bröst
    kände ett hugg i magen på höger sida 4 dagar efter ägglossning (hoppas det var när ägget fäste)

så jag hoppas ju att inte alla dessa symptom är skengraviditet!! Skäms

• Nikki GBG
    Javisst skrev 2011-08-19 10:29:04 följande:
    Det låter ju helt klart lovande Nikki!

Jag har BIM på tisdag tror jag det är. måste kolla upp sedan. Kommer dock inte testa fören tidigast BIM, har aldrig plussat tidigare ändå. Hade det inte varit för medicinerna hade jag helt klart velat vänta ytterligare några dagar efter BIM men jag tror jag är för nyfiken

Inga symptom vad jag vet. Trött visserligen, men det finns det ju många orsaker till nu när semestern är över
    men det är ju lika stor chans till plus oavsätt symptom eller inte.. första gången jag var gravid hade jag massa symptom, andra gången inga symptom alls..
    håller tummarna för att du plussar senast på bim Glad
  • Nikki GBG
    sugarrush skrev 2011-08-26 10:56:12 följande:
    Mimmi, jag har haft PRECIS så varje gång jag blivit gravid. Träningsvärk i bröstmuskeln, typ i den muskeln som går upp mot armhålan. Har funderat varje gång på om jag har burit ngt tungt, men det har alltid visat sig vara en graviditet! Jag har inte känt något alls i bröstvårtan, utan just i den där muskeln.
    SPÄNNANDE!!!!!!
    precis så känns det i mina bröst!! typ öm i den muskeln du beskriver.. bim -1 men inget plus än.. får se i morgon på bim om det är bebis eller biverkning av progesteronkrämen...
  • Nikki GBG

har bim idag eller i morgon. inget utslag på testlagrets gravtest och tappen e bomb-försluten, spetsig och väldigt låg, alltså inga tecken på att mensen e på g inom de närmaste heller.
    blev dock förvånad då jag tog ett testlagrets ägglossningstest och det visade så här starkt!?? igår var ägglossningstestet bara ett svagt svagt skuggstreck.
    läst att ägglossningstest även ger utslag på graviditet, kanske tidigare än gravtestet så vad tror ni!??
    för det kan väl inte ge utslag på mens-hormoner!!!? tempen är fortfarande hög oxå..

• Nikki GBG
    MCT79 skrev 2011-08-27 10:14:01 följande:
    Måste tyvärr meddela att jag HAR fått starkare utslag på ältest inför mens... när jag fått utslag på ältest som berott på HCG har det varit lika starkt eller starkare än kontrollstrecket.. :(
    oki fast i kombination med att tappen är som vid graviditet och inte mens så finns det hopp (lågt placerad, mjuk, helt sluten) plus att tempen e hög (37,3)
  • Nikki GBG
    FruW skrev 2011-08-27 15:23:41 följande:
    Nikki jag har ingen koll på att testa med äl innan bim för att påvisa graviditet, men har hört att det kan gr utslag på både grav o kommande mens... Håller tummarna för dig!
    tack Glad ingen mens och bim-dagen lider mot sitt slut.. inget tecken på att den är på väg inom de närmaste timmarna heller för tempen har inte gått ner än.. och tappen är fortfarande stängd.. om jag nu inte är gravid så hoppas jag den kommer senast i morgon men ännu hellre ett plus på gravtesten!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3