• Tabbs2

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej,
    Får jag komma med här?

Går precis igenom mitt tredje missfall...( aug-10, mars-11 och nu då...)
    Väntar på att det ska börja ordentligt så skiten är över...

Är 33 år och har inga barn sedan tidigare..

Gått på akupunktur sedan andra MF...Nu antar jag att jag kan boka tid för utredning...

Följt er ett tag på avstånd o ni verkar vara helt underbara...skulle verkligen behöva allt stöd man kan få nu för att orka gå vidare...

Kram

• Tabbs2

Tack för välkomnandet mimmi80:)

Håller tummarna o hoppas verkligen det går vägen för dig nu! Jag inboxar dig, har massa frågor:)

Fått tid för utredning den 15 nov på Ultragyn vid Odenplan i Stockholm,...någon som varit där? Går man själv eller ska sambon med?

plutten- håller tummarna för dig:)

• Tabbs2

Känns skönt att få höra att det finns de som det gått bra för, ger lite hopp...

Sofy- jag ska oxå till Ragnhild Hjertberg, hoppas hon kan hjälpa oss lika bra:)

• Tabbs2

Kaos- jag använder cb-digitala ältest men brukar alltid ha minst två dagar positivt (ibland tre) sedan sker själva ÄL alltfrån dagen efter första positiva till 4 dagar efter. Jag tempar oxå så därför ser jag ju när tempen går upp att ägget verkligen släppt...Jag brukar känna som att det blir lite som kramp i sidan på magen..är det ungefär så du känner?

Together- håller med de övriga om att du borde få prata med en vettig läkare som vet vad hon/han snackar om... sedan är det ju bra om kroppen får ta det i sin egen takt, det viktiga är väl bara att hålla koll så det inte blir ngn infektion el så...åldern borde ju absolut inte spela ngn roll när det gäller hur man blir bemött och behandlad så himla illa...

Ego- känner mig redan lite mer positiv, speciellt när mannen igår sa att det är "bara på´t igen" :) jag får dock tankar som att tänk om det aldrig går? tänk om hela min "äggbank" e dålig? Fast idag har jag mest dåligt samvete för att jag e hemma från jobbet...

Hur går det för er andra? Vilka mer är det som försöker o inte är gravida ännu?

• Tabbs2
    Kaos85 skrev 2011-10-05 12:38:08 följande:
    Ok, nja mer som en snörpning/sammandragning i nedre delen av magen. Vet inte riktigt hur jag ska förklara, det känns som det ser ut när man drar ihop en gympapåse :P Hahah gud vad dålig jag är på att förklara xD
    Har inget att tempa med, försvann i flytten..
    Hur är det bästa att tempa? Oralt, öra eller som jag sett att det finns speciell termometer för själva "grottan" :P
    Tror jag förstår..lite så tycker jag också att det känns, blandat med kramp/håll känsla...
    Jag tempar analt (låter äckligt jag vet..) de säger att det ger mest rättvist resultat..oralt o öra är inte så exakt tydligen...jag använder just nu en termometer från babyplaner (den säljs på billiga testers hemsida bla) men en vanlig från apoteket ska gå bra oxå...du kan läsa mer om tempning på fertilityfriend.com
  • Tabbs2
    Saftmedbulle skrev 2011-10-06 19:42:03 följande:
    Vi. Har ÄL i helgen, så då är vi oxå "på't igen".
    Alltid skönt när den infaller på en helg..Iaf jag blir så stressad annars o undrar hur o när man ska få till det...blir liksom inte så spontant:)
  • Tabbs2

Godmorning!

Härligt mimmi att ni fick se en fin hinnsäck, du ska se att ni får se mer på onsdag:) håller tummarna!

Saftochbulle- är ÄL över för den här gången då? Jo jag blir också lite lätt stressad innan man fått till d:) Min sambo vill helst inte veta när jag har ÄL så infaller d på en helg brukar jag inte säga ngt utan bara låtsas som jag är extra sugen, hehe...men han fattar nog ändå:)

Fröken kaos o plutten ( o ja ni andra oxå) hur går det? snart BIM?

Själv har jag nästan slutat blöda o gravtesten visar neg..skönt ändå nu kan man planera framåt...

• Tabbs2
    Dag och natt skrev 2011-10-10 18:04:01 följande:
    Jag har visst missat att skriva i den här tråden. Jag började blöda och fick mensvärk i lördags, åkte till akuten som sa att de inte kunde se nån hinnsäck i v 6+2 enligt dem (v 6+1 enl FL). Troligtvis missfall på gång, men de ville ändå ta blodprov och att jag ska komma tillbaka i morgon bitti och lämna blodprov igen för att se om hcg stiger eller sjunker. De kan se om det är utomkveds på det sättet förstod jag det som också? Nåväl, det är ingen tvekan om att det är missfall iaf, jag sitter här med kramper emellanåt och jag vill bara att det ska vara över så vi kan ta nya tag. Vi var hos kuratorn i dag igen och pratade och berättade om det nya som hänt. Det känns alltid bra att prata med henne. 

Men  - det är för jävligt ändå. Läkaren sa att vi har rätt att få en utredning nu så jag hoppas det kan ge någon även fast det statistiskt sett pekar åt att vi inte får några svar. Men man vet ju aldrig.
    Åh fy vad jobbigt....inte nog med att det är jobbigt med missfall som det är, det är ju ännu jobbigare att sväva i ovisshet o hoppas/inte hoppas osv... Hur känns det idag då? har du tagit nya prover? Håller tummarna att ni får goda nyheter trots allt...
  • Tabbs2

Havsklippan- usch va dåligt...hur svårt ska det vara att anstränga sig liiite så att man i varje fall får illusionen av att de bryr sig... Hur mår du annars? De där m pälsänglar e ju ett skit..det finns ngra speciella träkulor som man kan lägga i garderoberna som ska hålla krypen på avstånd...kommer tyvärr inte ihåg nu va de heter men kan grunna lite på d...

FrökenKaos- hoppas d går bra idag...

Together- hur är det med dig nu? har du kontaktat ngn annan läkare?

Plutten- har du BIM till helgen eller?

Ego- vart på akupunktur idag, känns så skönt..jag mår verkligen mkt bättre av de behandlingarna...akupunktören verkade lite förbryllad över att jag fått MF nu igen..hon tyckte allt såg så bra ut...men men sån´t e d...

• Tabbs2

Hej!

Havsklippan hur går det? Hur såg gårdagens prov ut? Tänker på dig o hoppas allt blir bra...
    Tror förresten att det var cederträ jag tänkte på:) o jag kan varmt rekommendera akupunktur (och kinesiska örter som jag får) hyn o hår e bättre, piggare, mindre huvudvärk osv...så även om det inte gör det som jag gick ditt för i första hand (att förhindra MF) så mår jag såå mkt bättre av det...

Plutten- testat än??

Fröken Kaos- gick det bra med blodprov?

Together- hur går det?

Alla ni andra:) hoppas ni får en fin fin helg!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3