M I M M I skrev 2012-03-20 19:42:24 följande:
Ja precis, det KAN ju inträffa 2 v efter du slutar blöda, men det kan också dröja, tyvärr.. För mig har det gått ganska fort, men vet att det kan ta längre tid med. Så, testa med jämna mellanrum, tills du fått ett blankt gravtest, då vet du iaf att hcg är borta. Eller så väntar du på att mensen kommer, så får kroppen lite tid på sig att återhämta sig.
Visserligen säger man att det är lättare att bli gravid igen de tre första månaderna efter ett mf, men det är också ökad risk för mf.. min dr rekommenderade att vi skulle ha två normala menscyklar efter mf innan vi började försöka igen, men jag förstår absolut om ni inte vill vänta
Lisa väntar, jag vet inte, fick recept på det bara, tror inte att det är någon större skillnad..
Jo han sa det med att det kan vara bra att invänta 1 mens, men att om vi ville kunde vi köra på med en gång om vi ville det. Och jag känner att jag vill köra på med en gång. Känns som det blir lättare att gå vidare, då jag verkar ha hamnat lite i depp träsket.
Doktorn trodde jag hade blodbrist när jag pratade med henne per telefon förra veckan. Men det värdet var helt normalt. Men är fortfarande yr och trött så hon trodde mer på psykist.
Har beställt hem en massa grav test från nätet så ska testa med dom med jämna mellanrum.