Inlägg från: un poco |Visa alla inlägg
  • un poco

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hejsan!

Jag undrar om man kan få hänga med här.
    Jag fick bekräftat MA idag. skulle eg. varit i v 11 men fostret var bara i v 5. Har dock riktat in mig på detta sen i måndags då jag började blöda.

Jag har redan besämt att jag vill bli gravid så fort som möjligt. Fick med mig en hel del piller som jag ska stoppa i mig i alla hål och kanter imorn, men tror iof att det mesta kommit ut idag.

Ni kanske har skrivit om det tidigare, men återhämtar kroppen sig fort, Får man ÄL som vanligt snart? Jag kan nada om detta

• un poco

Tack för välkomnande!

Känns skönt att höra att det finns flera. Just nu känner man sig lite ensam faktiskt. Har varit sjukskriven sen i måndags och bara varit hemma, ja bortsett från gyn besöket i onsdags.

Igår tog jag abort piller hemma. Det var ingen trevlig upplevelse. Men idag mår jag så mycket bättre och blöder knappt något.
    Jag beställde ÄL stickor igår. Hade ingen tanke på att man fortfarande kan visa postivt på gravtest, kanske ska beställa hem några sånna med.

Jag hoppas kroppen kommer igång som vanligt snart. Ska på nytt VUL på torsdag och se så allt kommit ut.

• un poco
    MissBoring skrev 2012-03-09 12:42:55 följande:
    Usch vad tufft för dig! Men det känns iaf alltid bättre när det är över och blödningen slutar. Hoppas verkligen allt ser bra ut på torsdag. Stor kram
    Tack! Det hoppas jag med!

Ikväll ska jag till några tjejkompisar. Ska bli skönt att komma ut lite.

Hoppas ni andra får en fin helg.

Kram från mig
  • un poco
    M I M M I skrev 2012-03-10 12:51:30 följande:
    Tack alla fina ni! Så skönt att ni förstår!! Känner mig som den uslaste i världen just nu :(
    Har inte varit med i den här tråden mer än några dagar. Men skickar en kram
  • un poco

Imorn ska jag på nytt VUL för att se att allt kommit ut. Är faktiskt nervös., vill ha detta bakom mig och kunna gå vidare. Tog ett gravtest idag som fortfarande visar positivt. Det förklarar väl lite varför jag har ont i brösten. Hur länge är man "gravid" eg?

• un poco

Oj så länge. Jaha okej. Ja då är väl det normalt då. Ska fråga efter blodprov. Tack för tips
    Man vill ju veta om hormonerna är på väg ner iaf.

Är det nån här som vet ifall man kan bli gravid ifall man har ÄL fast man fortfarande har kvar Hcg i kroppen?

Eller bör man helst vänta in en mens?

• un poco

Vulet igår gick bra! Så skönt!
    Det ända är att jag börjat känna mig konstig de sista dagarna.
    Ska till min läkare på måndag och se om jag möjligtvis har blodbrist, då jag är jätteyr, har fått hjärtklappning, huvudvärk och trött.
    Annars är det nog sömnbrist som spökar.

Hoppas ni andra får en fin helg!

• un poco

Har en till undran. Testade med ett grav test idag. Tydligen verkar hormonet vara på väg ner då det var ett svagt streck idag.
    Igår och idag har jag haft ont i magen som vid ÄL. Tog ett ÄL test och det blev positivt. (det har dock varit positivt sen jag fick MA)
    Tror ni man kan få ÄL så snart efter?

Tänkte iaf chansa och hoppas på min man ikväll. Försökte imorse men då var han för trött.

Jag verkar iaf vara frisk som en fisk enl läkarn då proverna såg bra ut. Är lite mindre yr oxå. Hon trodde det var mer psykiskt och jag tror hon hade rätt.

• un poco
    M I M M I skrev 2012-03-20 15:38:33 följande:
    Un pco nej du kan inte ha äl så länge hcg är högt, bara på låga nivåer. Äl-test ger utslag på hcg med, så det är därför du får positivt på dom nu. Vänta tills gravtesten visar helt blankt, då vet du sen om det är en ny graviditet eller om det är gamla rester som spökar.
    Okej. det visste jag inte Tack för info.
    Fick bara besked av läkarn att ÄL kunde inträffa ca 2 veckor efter man börjat blöda. Men visste inte att Hcg:n måste vara så låg.

Då är det ju positivt att strecket blivit svagare sen förra veckan iaf. Får hoppas på blankt snart då
  • un poco
    M I M M I skrev 2012-03-20 19:42:24 följande:
    Ja precis, det KAN ju inträffa 2 v efter du slutar blöda, men det kan också dröja, tyvärr.. För mig har det gått ganska fort, men vet att det kan ta längre tid med. Så, testa med jämna mellanrum, tills du fått ett blankt gravtest, då vet du iaf att hcg är borta. Eller så väntar du på att mensen kommer, så får kroppen lite tid på sig att återhämta sig.

Visserligen säger man att det är lättare att bli gravid igen de tre första månaderna efter ett mf, men det är också ökad risk för mf.. min dr rekommenderade att vi skulle ha två normala menscyklar efter mf innan vi började försöka igen, men jag förstår absolut om ni inte vill vänta

Lisa väntar, jag vet inte, fick recept på det bara, tror inte att det är någon större skillnad..
    Jo han sa det med att det kan vara bra att invänta 1 mens, men att om vi ville kunde vi köra på med en gång om vi ville det. Och jag känner att jag vill köra på med en gång. Känns som det blir lättare att gå vidare, då jag verkar ha hamnat lite i depp träsket.
    Doktorn trodde jag hade blodbrist när jag pratade med henne per telefon förra veckan. Men det värdet var helt normalt. Men är fortfarande yr och trött så hon trodde mer på psykist.

Har beställt hem en massa grav test från nätet så ska testa med dom med jämna mellanrum.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3