Inlägg från: MissBoring |Visa alla inlägg
  • MissBoring

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej. Här platsar nog tyvärr jag.. Har nyss. Passerat 40 så risken med mf ökar ju eklart.. Fick ett tidigt missfall nu i januari och det va mitt 4;e sen i maj :-/ Min gyn vill inte gör nån utredning för alla proverna han har tagit ser ju bra ut.. Men jag va in en sväng till Kvinnokliniken vid förra mf och blev då erbjuden en utredning så jag hoppas dom gör det ordentligt och hittar nått som kan hjälpa miig att behålla graviditeten nästa gång.

Tar gärna emot tips och ideer.

Saftmedbulle: hade du tidiga el sena mf? Tänker på trombylen..kanske kan va svårt att få det utskrivet då jag hela tiden har så tidiga mf, v 5-6? Hur kom din gyn fram till att ddu behövde det?

• MissBoring
    Småland skrev 2012-01-26 15:25:01 följande:
    jag vill ha trombyl!!! Föreslog era läkare det eller fick ni ligga på? Jag ska föreslå det för gyn på måndag. Jag vill göra allt för att det ska funka denna gången. Krämer, vitaminer, nötter, medicin -hit med alla tips!!!:) Vilka är era bästa tips ni som lyckats?

Jag tror jag ska köpa d-vitamin och kalcium idag. och paranötter(selen). Nu kör vi lixom!

Är hemma hos min mamma nu och berättade att jag hört om de som fått trombyl å att det kan hjälpa. Då sa hon att isf kan jag ta en halv (hel) barnalbyl för det ämnet finns där i också. Så det ska jag prova iaf. Är ju kanske inte lika starkt men kanske det lilla hjälper om man inte får ut trombyl...
  • MissBoring
    MCT79 skrev 2012-02-01 22:55:33 följande:
    Det ska funka lika bra med barnalbyl, men du ska ta en tredjedels tablett inte mer. =)

Jag har som du haft flera tidiga mig, men också ett X och ett MA i v 12. Mina prover visade ingenting fel, och sambons likaså. Ingen förklaring alltså.

Läkaren vi träffade i maj skrev ut Trombyl och progesteron innan jag hann be om det. Det är lite så det verkar vara. En del läkare skriver ut trots bra blodprover för deras erfarenhet är att det hjälper ändå. Andra vägrar.

Så om dina prover ser bra ut handlar det nog mer om att hitta rätt läkare. Eller övertyga den du har. Fråga honom/henne om det SKADAR att prova. För det gör det inte.

Hoppas det går vägen för dig snart!

Tack för ditt inlägg. Mamma sa en halv men jag tänkte en hel väl inte skadar.. Men då ska jag hålla mig till en tredjedel vet du om det är nått speciellt man inte ska äta dem ihop med? Ha skrevc nämligen ut en kur mot BV utan å blinka så jag har pecis börjat äta Doxyferm å flagyl!

stämmer det som stod längst ner i ditt inlägg...att du nu väntar tvillingar? Isf på egna försök el IVF, om jag får fråga...

hon som ska göra utredningen är ST läkare så hon kan nog va nitisk men tror inte jag kan få henne skriva ut nått på erfarenhet men det kan kanske gå med min vanliga gyn, men detta kom jag va klart på när jag redan varit där :-/ men då kör jag barnalbyl vid nästa äl och funkar inte det så tar jag upp ang trombyl.
  • MissBoring
    MCT79 skrev 2012-02-02 08:22:31 följande:
    Trombyl/Barnalbyl är ju lite blodförtunnande så du ska ju inte ta dem med läkemedel som har samma effekt. Folk tvistar lite om Omega 3 också. Den har lite blodförtunnande tendenser och en del hävdar att det blir för mkt medan andra menar att det går bra. Jag lät bli.

Det är ingen fara att kombinera Albyl med Doxyferm och Flagyl Däremot kanske du inte ska försöka bli gravid sålänge du äter dem. Iaf inte Doxyferm som kan ha fosterskadande effekter. (men fram till äl är ju lugnt!)

Japp stämmer att jag väntar tvillingar! Sjätte graviditeten sen vi började försöka...och första som gick hela vägen! Kommer sättas igång på tisdag...
    Min ägglossning blev koko efter alla tidiga mf så jag fick Pergotime utskrivet. Det var första gången jag provade det och då blev det två. Så min kropp svarade bra på det...  Men ingen IVF gjorde vi.... körde den gamla hederliga metoden "kuk i mus" ;)

Hoppas du får ditt plus snart och att det går vägen!
    Wow mindre än en vecka å så får ni tvillingar, spännande!!

Jag har äl i helgen och jag och sambon är inte på samma ställe så det är lungt ;) och det skadar nog inte med en månads uppehåll... slippa tänka: undrar om vi får plus och mf denna månad också...blir ju helt snurrig i knoppen så nu kör jag med Doxyferm och Flagyl å puttar in en tredjedel av en albyl å så får vi se om kroppen gillar det sen ska jag köra någon liten stimulering antar typ motsvarande Pergotimen men jag har fått sprutor att köra en liten dos med för att det ska bli fin fina ägg...så får vi se hur det går efter äl i mars!
    Lycka till på tisdag och hoppas du kommer in och berättar hur det gick och vad det blev för sorter Glad

Tack Tabbs, ja jag provar albylen. Kan inte du med det då?    
  • MissBoring
    Together90 skrev 2012-02-02 18:58:33 följande:
    Hur många här tar Fragmin sprutor eller har gjort?

Kram

Jag tror det är det jag ska få ta nästa gång.. ett nytt preparat som funnit ca ett år?? Jag har faktiskt inte hört talas om det förut.

Tack Mimmi!

Javisst, ja det är lite drygt men samtidigt skönt.. plus att jag äter kur för ev BV så då är det ändå inget bra om det skulle bli för någon av tabletterna kan visst orsaka missbildning om man äter när man blir gravid så... summa sumarum så är det nog inte så dumt med en månads uppehåll. Va hos min Shiatzu terapeft dag och hon sa att jag hade mycket bättre balans i kroppen nu än för en månad sen och det känns bra, kanske jag är på g nu ;)   
  • MissBoring

Tt

Javisst skrev 2012-02-03 13:41:13 följande:
    Togheter, ja detta är första gången med sprutorna och hittills (peppar peppar) har de hjälp!

MissB - jag tog albyl (1/4 dels tablett) från plus men mest för att jag har dålig koll exakt när jag har ÄL. Om du har koll eller kör med ÄL-stickor hade jag börjat redan vid ÄL. Lycka till!

Tack. Jag har ganska bra koll men brukar också köra stickor så dä kör jag från äl
  • MissBoring

Tt

Javisst skrev 2012-02-03 13:41:13 följande:
    Togheter, ja detta är första gången med sprutorna och hittills (peppar peppar) har de hjälp!

MissB - jag tog albyl (1/4 dels tablett) från plus men mest för att jag har dålig koll exakt när jag har ÄL. Om du har koll eller kör med ÄL-stickor hade jag börjat redan vid ÄL. Lycka till!

Tack. Jag har ganska bra koll men brukar också köra stickor så dä kör jag från äl
  • MissBoring
    MCT79 skrev 2012-02-04 14:08:35 följande:
    Blodförtunnande är det.

Väldigt enkelt kan man säga att Trombyl förebygger proppar, medan Fragmin både förebygger och kan lösa upp mindre proppar....  men väldigt förenklat.. =)

MCT79 skrev 2012-02-04 14:08:35 följande:
    Blodförtunnande är det.

Väldigt enkelt kan man säga att Trombyl förebygger proppar, medan Fragmin både förebygger och kan lösa upp mindre proppar....  men väldigt förenklat.. =)

• MissBoring

men se vad konstigt det ser ut ovan... skrev från mobilen den andra dagen... hmmm

Skulle iaf säga att jag inte hade Fragmin sprutor... jag ska få någon form av hormonspryta till nästa cykel Skrattande

När jag haft blödning nästa gång ska jag då direkt börja med barnalbylen? eller skulle jag vänta till efter äl och isf varför?? nyfiken i en strut Flört

Together Grattis! Hoppas du smittar!!      

• MissBoring

Förresten Together vad har du gjort annorlunda denna gång??

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3