Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
Hoppar in här.. har bara haft ett missfall, men i v 22, vill ha en bebis att få ta hem nu!!! Har BIM i dagarna, svårt att veta exakt.. har redan kollat 3 negativa gravtest :( Vill ha plus!!!!
Hoppar in här.. har bara haft ett missfall, men i v 22, vill ha en bebis att få ta hem nu!!! Har BIM i dagarna, svårt att veta exakt.. har redan kollat 3 negativa gravtest :( Vill ha plus!!!!
Hade blödningar i stort sett sen början, blev inlagd med påverkad tapp (pga blödningarna) i v 16, låg inne i två omgångar och till och från såg det ljust ut, men sen gick vattnet för att blodet retat hål på hinnan och då föddes han efter 2 dagar :(
Har varit jättejobbigt, men det enda jag kan tänka på nu är att bli gravid! Vill ha en bebis i magen, känna den sparka, se hur magen växer, lägga märke till var den ligger på olika tider på dygnet.. Och så klart få hem en hel och frisk bebis till slut!
MCT79: Tack! Kändes som en väldigt trevlig tråd när jag ögnade igenom den :)
Mimmi80: Läkarna säger att det har varit ren otur att det blev som det blev, det var inget fel på mig eller på bebis så oddsen för att det händer igen är väldigt låg, det känns skönt! Sörjer såklart det jag mist, men eftersom jag hade problem hela graviditeten så vi var ändå ganska förberedda.. Nu vill jag bara ha en bra graviditet utan blödningar och få ett frisk syskon till ängelViggo!
Pixan: De flesta jag har pratat med som har varit med om samma sak som jag har fått friska barn och bra graviditeter efter, så jag hoppas. Känner mig faktisk inte så orolig inför nästa graviditet (vill bara att den ska komma!!), är ganska säker på att det inte kommer hända igen.. Känns det som nu iaf!
Hur lägger man till sig i listan??
MissT: Usch, jobbigt nog att ha gått till v 14, då har ju alla lurat i en att man är trygg.. :S Hoppas jag med! var ligger du i skaffa-barn-processen?
Haha, vad roliga ni är :) Man trodde männen skulle hoppa upp och ner av glädje över att det var ägglossningsdags, men inte..?! Min man har inte tröttnat än, har är som en duracellkanin ;) Kommer säkert om vi ska börja med stickor och stenkoll denna rundan! Har någon här provat fertilitetsmonitor?
MissT: så jobbigt att behöva vänta så länge efter! Är det normalt, kollade du upp det? Kommer du få extra koller nästa graviditet?
Drömmen hade varit att få komma på ultraljud varannan vecka ungefär, det är 2 veckor jag klarar mig utan att oron äter upp mig.. eller var så förra gången iaf.. Finns en prvat gyn här som har tagit emot mig när jag bara har varit orolig utan några problem, den vanliga vården gjorde inte det.
Pregesteronvag ska göra så att fostret stannar eller?