Inlägg från: soffy83 |Visa alla inlägg
  • soffy83

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej underbara tjejer! Det har gått bra idag. Fick efter mitt läkarbesök med mig cytotec hem. La tre stycken under tungan vid halv elva. Typ 30-40 minuter senare började jag blöda. Eftermiddagen var riktigt tung, hade jätteont trots att jag tagit både två citodon och två bufen. Nu verkar det som om det mesta har kommit ut och jag har mindre ont. På måndag ska nytt ul göras för att se att alla rester kommit ut. Då ska jag även försöka boka tid för missfallsutredningen. Har för mig att de har ganska korta väntetider där.

Ser allt bara bra ut på måndag så kan man verkligen försöka lägga det här bakom sig och gå vidare. Jag är ju trots allt otroligt lyckligt lottad med tanke på att jag redan har en liten pojke. Min man har dessutom en till sen tidigare. Det är först nu, efter tre missfall, man verkligen förstår hur lyckligt lottad man är.

En stor kram till er andra som kämpar. Det är så uppmuntrande att efter en så jobbig dag som den här komma in och läsa er varma ordHjärta

• soffy83
    FruW skrev 2010-12-14 21:23:13 följande:
    Hej tjejer!

Pixan - beklagar mensskrället!! Men du är sååå välkommen till BIM i januari!! kram till dig vännen!

Oj vad ni skriver i dag, jättekul! Måste hålla med om att shit vilka "vänner"! Även om det är trist att mista vänner så kan man nog lika gärna vara utan sådana som beter sig på det sättet!!

Det värsta jag har varit med om, förutom frågor kring "vet ni inte hur man gör" när man diskuterar att SKAFFA barn så var det det här: När jag precis fått mitt första mf konstaterat (dagen efter) hade jag en kompis här på  besök, som då berättar att hon väntar barn, v 5.. Samma som mig. Hela hennes graviditet har påminnt mig om min förlust, t ex min mage hade också varit så stor nu.. Bebisen kom i våras, och det dröjde några månader innan jag var redo att träffa honom, det var för jobbigt innan. Nu i höstas var jag där o fikade med henne o lillkillen, och hon frågar om det inte är dags för oss att SKAFFA barn snart. Jag har inte velat berätta för henne om våra 3 mf tidigare, för när hon var gravid ville jag inte oroa henne, o sedan inte förta hennes glädje med min egen sorg... Men nu kände jag att det får bli som det blir, nu berättar jag.. Så det gjorde jag.. O hon svarade: -Jag vet hur det känns, jag blev gravid tidigare med en kille jag dejtade, jag hade bokat tid för abort för jag ville inte ha barnet, men hann aldrig genomföra den då jag fick mf. Så jag vet hur det känns...

Jag kände bara, ja... eller NEEEJ! Du vet inte hur det känns!! Men sa såklart inget.. Kanske menade hon att hon vet rent fysiskt hur det känns att få ett mf, men jag kan inte se att det är samma sak att förlora ett älskat och efterlängtat barn i mf, som att få mf när man ändå bestämt sig för att göra abort något senare.. Kan hända att jag trampar på några ömma tår nu, ber om ursäkt isåfall, men för mig kändes det inte som samma sak..

Nej tjejer, nu jäklar är det vår tur!! Jag vill ha mitt plus NU så jag kan få börja med behandlingen!!!!

Stor kram till alla tappra tjejer här i tråden!!!
    Usch vad jobbigt att få höra det. Även om hon inte menade det så var det väldigt okänsligt sagt. Som man tänkt många gånger, kan inte människor bara tänka efter lite innan de talar...
  • soffy83

Härligt MCT, kör på bara =) 

2011 ska verkligen bli vårat år tjejer. Så jag ska också passa på att skåla i riktigt bubbel och dricka gott vin nu i helgerna=)

Ego: Var tillbaka på och gjorde vul på gyn idag, fanns lite rester kvar. Men slipper i alla fall skrapning, men kommer nog blöda någon vecka till trodde hon. Fick nån medecin utskriven för att hjälpa limodern att dra ihop sig. Tyvärr var det beställningsvara på apoteket så den skulle komma in först imorgon eftermiddag.

Gynekologen jag träffade idag tyckte jag verkade riktigt bra. Ska tillbaka redan 27/12 och prata och få lämna blodprover så de kollar hormoner och koagulering och sådant. Känns jättebra. Hon föreslog dessutom behandling med trombyl nästa gång. Dessutom reagerade hon (gjorde inte förra gynekologen eller barnmorskan) på mitt Hb. Det låg på 160 vid inskrivningen denna graviditet, vilket hon tyckte var för högt. Skönt att det händer lite med utredning och sådant.

Hoppas ni andra har det bra. Skulle också vilja ha längdskidor =)

Kram

• soffy83

Grattis till mens SoMaFlört Konstig sak att gratulera till men när kroppen har strulat är det ju skönt att åter vara på banan=)

• soffy83

Skruttnorpan -  angående trombylen så verkar det som om det är ganska vanligt att man behandlar med det vid upprepade missfall. Även om inte tester och så visade på något. Sedan pratade hon om att det kan vara så att blodkärlen i livmodern inte vidgas som de ska och kan då inte förse embryot med näring. Trombylen tunnarju ut blodet och kanske kan hjälpa till med bättre cirkulation. Hoppas i alla fall att det har något verkan =)

Vi har ju lagt verkstaden lite på is nu. Skulle dock vilja hinna med ett försök till innan sonen blir ett år och nio månader. Har inget fast jobb och slet som ett djur förra graviditeten för att få ihop en bra föräldrapenning. Så vi kommer nog sätta igång igen i februari-mars någon gång. 

Vad spännande det är med alla BIM i januari =)  Kommer få så många pluss i tråden! *heja heja*

• soffy83

Vill också passa på att önska en riktigt GOD JUL till alla starka tjejer här i tråden! Åker till föräldrarna över jul! Hoppas det blir många pluss nu i januari!

Jul-kramar!!

• soffy83
    sugarrush skrev 2010-12-27 10:26:48 följande:
    Taaack mimmi! Hoppas du plussar nu gumman, du är sååå värd det! (Det är vi alla här inne.)

Jag ska påbörja mf-utredningen idag. Känns lite spännande faktiskt. Mimmi, vad fick ni göra på utredningen? Tog ni prover och sånt, eller vad gjorde ni?

Kram!
    Sugar -  var själv och skulle lämna blodprover idag, men tyvärr kunde jag inte lämna proverna på vår vårdcentral. Så ska försöka ta mig iväg till DS imorgon och lämna proverna där. Berätta som sagt gärna vad du fått göra och vad du får för info. För mig verkar det bara vara aktuellt med blodprover och ingen gynundersökning. Men det kanske har och göra med att jag fött barn.

MCT - det låter mycket lovande det därSkrattande
  • soffy83

Hej tjejer!

Har tagit en paus från FL ett tag nu. Vill börja med att säga jätteGRATTIS till er som plussat. Här händer det minsann grejer. Är så glad för eran skull!! Glad

Själv har jag nu fått svar på alla prover utom kromosomproverna. Allt såg bra ut. Nästa gång jag plussar ska jag få tombyl och eventuellt progesteron. Hoppas så att det kommer ge lite hjälp. Planen var ju att vänta ett tag till innan vi försöker igen men nu känns det inte som det finns någon anledning till det egentligen. Tror vi är redo att ge oss på karusellen igen. Livet är för tillfället så snurrigt ändå. Bonusen fick precis diagnosen asperger/add så mycket tankar och oro snurrar kring det istället.

Till er som inte plussat än, det ÄR vår tur nu. Vi ska alla här i tråden få fina pluss och gå hela vägen fram i år!

Kram

• soffy83

Uppdaterar lite...

BIM JANUARI
    17 jan - SoMa72 (1:a försöket efter mf nov, mf apr)
    25 jan - Mimmi80 (10:e försöket efter 3 MF)
    28 jan - Pinglan83 (3:e försöket efter 6mån gravförbud pga partiell mola apr - 10)
    30 jan  - MCT79 - (4:e försöket efter mf sept -10, aug-10, X jan-10)

BIM FEBRUARI
    4 feb - Natur (2 försöket efter ma jan-10, ma okt-10)
    10 feb - Soffy83 (1:a försöket efter mf juli -10, mf okt -10, MA dec -10)
    16 feb- Pixan ( mf feb-10 och mf april-10)

VI SOM VÄNTAR PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Melitta (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    leaeva  (1 försök efter X jan 11, mf okt-10, mf nov-10)

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Anneh
    Mjaaw

GRAVIDA
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
    Pancakes BF 1/6-2011
    Mallanis BF 3/6 - 2011
    annaj84 BF 24/6- 2011
    Pilgrimmen BF 28/6-2011
    LillaMy3 BF 9/7-2011
    Tejj BF 28/7 -2011
    Med två små BF 31/7-2011
    Jania BF 8/8 - 2011
    Atti BF 9/8-2011
    Knuts76 BF 16/8-2011
    Skruttnorpan BF 21/9.2011
    Sugarrush BF 24/9

• soffy83

Grattis pinglan!!Glad  Och grattis pixan till fina äggblåsor!

Hade äl igår så nu börjar den låååånga väntan. Min plan är att försöka hålla mig så sysselsatt som möjligt fram till BIM. Kanske ta upp joggandet?! Någon som har något bra förslag på andra aktiviteter att fördriva tiden mellan äl och BIM med?

Kram

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3