Inlägg från: LisaVäntar |Visa alla inlägg
  • LisaVäntar
    MCT79 skrev 2011-04-12 13:29:15 följande:
    Ja risken för blodproppar i moderkakan är väl det men vill förhindra vid behandling med Trombyl. Det finns studier som visar att det skulle spela roll, samtidigt som andra läkare menar att det omöjligen kan spela någon roll.
    Det är det här som är så jobbgt... 1. kan de inte bara komma över ens... och 2. Även om de inte tror på det själva, om det inte är skadligt, så låt mig prova?!
    Precis, det har ju i alla tider varit någon som måste få börja prova och doktorer som ansetts galna för att de trott på någon som ingen annan trott på men som sen blivit standardbehandling! Har du haft problem med proppar eller är det bara för säkerhets skull?
  • LisaVäntar

MCT79: Så tråkigt att höra om din pappas PSA, hoppas de hittat det tidigt så oddsen är bra! Min morfar fick prostatacancer när han han var 60 och han är 87 nu! :) 
    Skönt att få börja utredning, hoppas det fortsätter kännas bra! 

• LisaVäntar

BIM APRIL
    9 april - Soffy83 (3:e försöket efter mf juli -10, mf okt -10, MA dec -10)
    10-19 april - LisaVäntar (Tror ÄL var de 1:a?) Första försöket efter sent missfall
    14 april - Mimmi80 (12:e försöket efter 3 MF)
    21 april - SoMa72 (1:a försöket efter mf nr 3)
    23 april -  Leaeva (3 mf och ett x)
    24 april - meh84 (3:e försöket efter MA dec-10)
    25,26,27 april - Rosen1 (3 försöket efter 2 mf -10 och -11)
    26-27 april - MissT (MA dec-10)

BIM MAJ
    1 maj - Havsklippan  (ett mf juni -10, förlorade Wilma dec -10)

VÄNTAR PÅ NY MENS ELLER ÄL
    MCT79

• LisaVäntar

Toknegativt test imorse och mens som ett brev på posten 2 timmar senare! :( Nåja, det betyder mens på dag 30, förhoppningsvis stabilt där så man lätt kan träffa ÄL nästa gång.. Har inte alls särskilt bra koll på ÄL, vilken dag efter mensens första dag bör man börja kolla? Håller massa tummar för er andra!!
    Och lider med MCT79.. :S

• LisaVäntar
    MissT skrev 2011-04-14 16:01:33 följande:
    Vad tråkigt Men hoppas som du skriver att mensen och ÄL ska bli stabila.
    Mina cykler brukar vara ruskigt långa men förhoppningsvis blir de nu också på runt 30 dagar i o m pergo.
    Jag skulle nog börja kolla runt dag 10-12 för säkerhetsskull så man inte missar ÄL. Den kan ju komma tidigare
    än beräknat.
    Håller tummarna för oss :) 28 dagars menscykel och 14 dagar lutealfas beställt! Kanske ska kolla från när mensen slutar denna första gången för o vara säker.. har ju haft svårt att bli gravid innan, kan ju vara att ÄL inte alls är när man tror..?
  • LisaVäntar
    MissT skrev 2011-04-14 19:30:00 följande:
    Knepigt....jag skickade också efter tester (stickor) därifrån.....28 st.....och har heller inte fått något utslag på en enda. Vet dock inte om det beror på testen eller att det kan ha varit så att jag inte haft ÄL.
    Testade med en stav därifrån i måndags och fick nästan utslag men stickorna jag tog söndag och tisdag gav inte tillstymmelse till något utslag.....
    Det låter som at det skulle kunna vara fel på dina eftersom du nästan fick utslag på ett annat test.
    Hoppas att du har/får ÄL nu så kroppen kommer igång igen. 
    Usch.. jag köpte också därifrån, hoppas inte det är fel på alla!
    Hoppas också du får ÄL! :)
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3