Inlägg från: MelikaH |Visa alla inlägg
  • MelikaH

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla! 

Jag har nog frågat er tusen gånger om nästan samma sak men jag är jätte förvirrad!

Fick ett MA, väntar på att min ¨riktiga¨ mens ska komma efter det. Borde komma nu någongång tror jag.

Men jag kan väl inte bli gravid innan jag ens fått den ¨riktiga¨ mensen?! snälla hjälp mig, fattar ingenting.

Kan ni förklara hur det har varit för er?

Tacksam för svar. 

• MelikaH
    Pilgrimmen skrev 2010-10-18 16:25:20 följande:
    Jo självklart kan du bli gravid. =)
    Jag blev ju gravid innan mensen kom igång efter mf Så visst kan man bli gravid fort. Vet du om du haft äl?
    Nej, det är just därför jag är förvirrad. Jag testade aldrig med stickan för ÄL, nu är det ju för sent. Så jag vet inte om jag haft ÄL. Men tiden vi myste med mannen var tiden jag ungefär brukade ha ÄL innan MA.
    Nu vet inte riktigt vad jag ska göra, undrar när min mens dyker upp.
    Vad gör jag om det inte dykt upp denna veckan? Kan det dröja så lång tid innan den kommer igång?

Usch vad jobbigt detta känns nu. 
  • MelikaH

Stort GRATTIS förresten pilgrimmen!

• MelikaH
    sugarrush skrev 2010-10-18 19:47:53 följande:
    Herregud!
    Nu vet jag varför ÄL-testet var positivt igår.
    Det var nämligen ännu mer positivt idag....
    .
    .
    .
    .
    .

Jag skakar....
    oooo hoppas hoppas Skrattande
  • MelikaH
    Pilgrimmen skrev 2010-10-18 17:08:12 följande:
    Tack Solig

Hmm ja det är aldrig lätt att veta om man inte ältestat. Jag fick ju min äl på dag 25 istället för dag 16. så den kan ju lika gärna fördröja sig som att den kommer tidigare. Har du haft några symptom på äl då?

Om den inte dykt upp denna veckan så ta ett test. Det skadar ju aldrig
    Får nog göra så, finns nog inte så mycket mer man kan göra :) 

Tack. 
  • MelikaH

Att det skulle ta 4-5 veckor för hcg hormonerna att försvinna är skit snack rent ut sagt!
    F*n  vad arg man blir på sådana människor! (är hon säker på att hon varit bm i 30år?!)

Jag gjorde ett grav. test hos min BM efter två veckor på senaste besöket hos gyn, min gyn läkare sa att ag skulle testa hos BM för ett säkrare resultat. Då var det krit vitt och jag behövde inte åka in mer.

Stå på dig sugarrush!!!! 

• MelikaH

Tjejer, jag fick min mens idag :)
    Jag är glad att det inte tog tid, antar att jag nu kan försöka vid ÄL :) 

• MelikaH

Jag undrar hur ofta det händer att man får tillbaka sin ÄL direkt?
    Eller är det så att den ska komma igång direkt? 

• MelikaH
    MCT79 skrev 2010-11-01 08:58:49 följande:
    Jag har ju haft två tiiidigt mf sista två månaderna och min mens har gått från ca 5 dagar till 8 första månaden och 7 andra.. så den blev lite längre. Vad det beror på har jag dock ingen aning om..

IDAG var mitt äl-test svagare igen...
    Min ¨riktiga¨ mens jag fick efter mitt MA varade i sju dagar men de sista dagarna var det mer rosa.
    Men min mens har nästan alltid varat i sju dagar även innan MA.
    Jag tror inte att det är något, kanske bara bra att du blöder och blir helt ¨ren¨ ?! 
  • MelikaH
    MCT79 skrev 2010-11-01 10:30:52 följande:
    Jag tror du citerade fel nu... mitt var ett svar på Sugarrush fråga...
    Det gjorde jag, ber om ursäkt :)
  • MelikaH

Hej alla!!!

Jag har skrivit i denna tråd innan men det var ett tag sedan. Brukar läsa nästan allt ni skriver men det känns svårt att hänga på eftersom ni kommit så nära varandra här, ni hjälper verkligen varandra. underbar pep här. 

Jag har en MA i bagaget som jag fick i september, vi började försöka riktigt under ÄL jag hade nu för ca en vecka sedan. Som jag tror i iaf att jag hade då. Vi har iaf kört på Glad

Jag undrar om det är för tidigt att man kan känna smått ont i brösten? (känner i den vänstra bara)
    Hade det när jag var gravid med minns inte när det började, var ca 5v när jag testade mig. Sen äter jag så mycket den sista tiden. Men allt är nog bara inbillning. Tror inte att jag är gravid för det känns så tidigt.
    Men man kan inte sluta fundera på det. 

Vill gärna höra vad ni tycker?!  

• MelikaH
    Alicia 72 skrev 2010-12-08 12:45:38 följande:
    Hej!
    Det tar oftast 7-10 dagar innan ägget fäster och det är först då som graviditetshormon börjar produceras. Sen tar det oftast ytterligare några dagar innan man kan känna symtom. De flesta känner ju inga symtom förrän v5-6 om ens då.

Men hoppas och hålla tummarna kan man ju göra ändå!

Alicia
    Tack för svaret Glad

Jag började känna eller tyckte att jag kände lite smått första gången, mådde mycket smått illa när jag åkte bil och åt betydligt mer än vad jag brukade vilket jag gör nu, testade neg, men ca efter en vecka på BIM +3 så plusade jag. Då var jag fem veckor om jag minns rätt.

Men men, inbillning kanske. 
  • MelikaH

Blev lite fel där, ska inte stå mycket smått utan bara SMÅTT Glad

• MelikaH
    Alicia 72 skrev 2010-12-08 13:09:37 följande:
    Man får inte förakta kroppens förmåga att bli skengravid.... Hur många gånger har man inte haft precis alla symtom och ändå lyser plusset med sin frånvaro....
    Så länge man har så pass lite grav-hormon i kroppen att testerna inte ger utslag så bör man inte heller känna några verkliga symtom.

Alicia
    Jag tror inte att jag är gravid, för tidigt för det. Men det är bara tankarna som flyger omkring.
    Jag är bara glad att allt är som det ska efter MA, sen får man bara hoppas att det inte tar för lång tid. 

Ni här inte är verkligen jätte starka, beundrar er styrka!

Önskar er all lycka! 
  • MelikaH

Jag funderar så mycket om mf och ma... det måste väl finnas något man ska ta det lugnt med under graviditeten?
    Kan man hindra det på något sätt? Alla läkare jag pratat med säger att det är ¨naturligt¨, man kan inte hindra det.
    Medan de äldre säger att man ska ta det lugnt med vissa saker... jag förstår inte vad man ska tro?!
    Kan det ha varit mitt fel att jag fick mf?! Mitt huvud håller på att explodera av all tänkande.

Jag hade nämligen en stor middags inbjudning hemma den dagen jag blödde första gången, jag stod på ben ända sedan jag vaknade fram till kvällen och var igång för fullt, kände verkligen hur ont jag hade i ryggen och det stramade till i magen. Blev så rädd när jag såg rosa blod på pappret. Då började min oro, jag kunde inte känna mig lugn alls. Alla sa att det är normalt och försökte lugna ned mig men det hjälpte inte, kände att det var något som inte var rätt. Blödningen kom inte mer men efter en vecka så var den där igen då ringde jag gyn och fick tid veckan därpå..... såg ingen tickande hjärta, det var en hemsk känsla :(
    Då skulle jag vara i vecka 9 men var bara i vecka 7, alltså hände det något under första blödningen på middags dagen :( 

Tänker fortfarande på om det hade hänt om jag inte hade haft middagen?! :( 

Sugar - Jag var också tvungen att gå igenom en abort, sen att jag fick mf andra gången gjorde inte saken bättre :(

Jag har kanske inte gått igenom lika mycket som många av er här men jag vet känslan.
    Ni är verkligen starka!

• MelikaH
    Alicia 72 skrev 2010-12-14 10:09:12 följande:

Hej tjejer!
    Känner mig lite nere idag då jag testade snövitt i morse. Förvisso tidigt (äl+11) men inte omöjligt tidigt. Brukar inte hålla på att testa tidigt men jag kände att jag höll på att bli allt för skengravid och bygga upp för stora förhoppningar.
    Har mått illa till och från hela helgen och är jätteöm i sidan av boobsen, nästan in under armhålan. Gud så fånigt, jag VET ju att symtomen inte kan komma så tidigt. Varför kan inte kroppen lära sig det?

Sugar; har du testat idag? Vi ligger ju lite i fas även denna månaden

Alicia

Jag tror att du kan känna så tidigt, det är inte för tidigt. OM du nu är gravid vilket jag hoppas och håller tummarna för så kanske du borde vara i vecka fyra nu eller? När hade du ÄL?
     Brösten är nästan det första tecknet på en graviditet, illamående kanske är lite att ta i men brösten brukar inte ljuga :)  
  • MelikaH

Alicia såg att du skrivit (äl +11)

Men jag tror på det med brösten. 

• MelikaH
    Pancakes skrev 2010-12-14 10:41:01 följande:
    Åh vännen, det var inget DU gjorde som gjorde att det blev missfall! Det skulle knappt födas några barn om det var så superkänsligt att man inte ens kan röra sig normalt. Men jag känner igen hur du tänker, jag letade också orsaker och ville veta vad jag gjort för fel. Möjlitvis kan det vara en grej som utlöser missfallet men att hade hänt ändå förr eller senare eftersom fostret ändå var dött. I mitt fall var det sex som satte igång blödningen men det var inte det som orsakade missfallet, det var redan dömt att misslyckas och den skulle kommit ut förr eller senare i alla fall.

Det här graviditeten har jag varit livrädd men börjar äntligen lugna mig och inse att det inte är något jag kan göra ändå. Vågade knappt röra mig i början men nu är jag igång igen. Var på ett jobbigt aerobicspass igår och det är inte farligt, det värsta som kan hända är att man blir lite mer andfådd än vanligt och då får man trappa ner på takten, men man kan inte "skumpa loss" den lille liksom, det är omöjligt har min BM sagt. Bara en kraftig snyting eller smäll i magen kan orsaka missfall i såna fall.
    Vad kul att du är gravid nu, hoppas allt går bra fram till BF.
    Vet inte om jag grattat dig men ett stort GRATTIS får du :)
    Vilken vecka är du i?

Jag tror att min BIM är mellan den 17-20 ungefär och det känns som första gången jag blev gravid men jag är så rädd för att vara skengravid. Mitt ena bröst började kännas ca två veckor efter ÄL.
    Det känns som att man andas på ett annat sätt med, låter dumt kanske men så känns det.
    Vågar inte hoppas för mycket, åker till egypten på torsdag då ska jag bara koppla av och inte tänka på detta.

• MelikaH

Pancakes en liten fråga... ser du någon skillnad på dina bröstvårtor och bröstgårdar?
    En svullnad på bröstgården? Lite mörkare bröstvårtor? 

• MelikaH
    Alicia 72 skrev 2010-12-14 10:51:52 följande:
    Fast verkliga symtom borde även resultera i plus. Det går ju liksom hand i hand - båda orsakas ju av hcg-hormonet.
    Så jag tror defintivt på skengraviditet. Angående när man kan testa/känna så beror det ju helt på när ägget fäst. Min senaste grav (som slutade i mf) fäste mitt ägg på äl+10 (hade nidisblödning+värk) så hade det varit fallet även nu så är det ju inte konstigt att det är snövitt idag. Men då ska det heller inte vara massa konstiga symtom.

Får tänka att har jag väntat så här länge så kan jag gott vänta en månad till. Kan vara ganska skönt att kunna zippa drinkar på julresan och slippa mörka på julafton...       *positiva tankar...*

I morgon ska jag i alla fall till Octavia kliniken och se om de kan och vill hjälpa mig med lite hormon-stuff...

Alicia
    Jag är inte alls bra på sånt här :)

Vi får se... vår tid kommer eller hur?!
    Skönt att du har så positiva tankar Glad 

Hoppas att det går bra på kliniken. 
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3