Pancakes skrev 2010-12-14 10:41:01 följande:
Åh vännen, det var inget DU gjorde som gjorde att det blev missfall! Det skulle knappt födas några barn om det var så superkänsligt att man inte ens kan röra sig normalt. Men jag känner igen hur du tänker, jag letade också orsaker och ville veta vad jag gjort för fel. Möjlitvis kan det vara en grej som utlöser missfallet men att hade hänt ändå förr eller senare eftersom fostret ändå var dött. I mitt fall var det sex som satte igång blödningen men det var inte det som orsakade missfallet, det var redan dömt att misslyckas och den skulle kommit ut förr eller senare i alla fall.
Det här graviditeten har jag varit livrädd men börjar äntligen lugna mig och inse att det inte är något jag kan göra ändå. Vågade knappt röra mig i början men nu är jag igång igen. Var på ett jobbigt aerobicspass igår och det är inte farligt, det värsta som kan hända är att man blir lite mer andfådd än vanligt och då får man trappa ner på takten, men man kan inte "skumpa loss" den lille liksom, det är omöjligt har min BM sagt. Bara en kraftig snyting eller smäll i magen kan orsaka missfall i såna fall.
Vad kul att du är gravid nu, hoppas allt går bra fram till BF.
Vet inte om jag grattat dig men ett stort GRATTIS får du :)
Vilken vecka är du i?
Jag tror att min BIM är mellan den 17-20 ungefär och det känns som första gången jag blev gravid men jag är så rädd för att vara skengravid. Mitt ena bröst började kännas ca två veckor efter ÄL.
Det känns som att man andas på ett annat sätt med, låter dumt kanske men så känns det.
Vågar inte hoppas för mycket, åker till egypten på torsdag då ska jag bara koppla av och inte tänka på detta.