Inlägg från: miraclee |Visa alla inlägg
  • miraclee

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

MCT79 skrev 2010-11-25 18:59:13 följande:
    *asgarvar* ursäkta men jag läste att du hade provat dom och att hon kunde få dom!
    HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHA!!!!
  • miraclee
    Alicia 72 skrev 2010-11-25 20:53:14 följande:
    Just det ja, anklarna. Mer exakt VAD är det man ska massera? Är anklar=vrist? Skäms
    Någon som kan förklara mer exakt så ska jag också börja med det....

Sen undrar jag också angående Albyl Minor. Tror det var MCT som skrev att man det är de lite senare missfallen som kunde bero på proppar. Stämmer det? Och varför tar man Albyl minor så tidigt? Är det en ren chansning från er sida eller brukar de som får trombyl utskrivet ta det redan i början?

Frågvis Alicia 
    Proppar i moderkakan är senare ja, om MF är pga det. Men man "brukar" få trombyl + progesteron utskrivet iallafall (utom jag då som redan har trombocytdefekt.. där skulle de göra mer skada än nytta) men i andra fall så ger man det då de inte skadar o de är antingen från ÄL eller från plus :)

På vissa konstateras inga fel efter utredning, men man får som sagt prova ändå o då är dessa två standardmallen, vad min läkare sagt :)
  • miraclee
    Alicia 72 skrev 2010-11-25 21:17:07 följande:
    MCT och Miraclee; tack för förklaringen! Kanske kan vara bra att veta VARFÖR jag kommer börja äta Albyl Minor vid äl....
    1/4 tablett var det va?
    Och det kan inte skada vad jag förstått?

Alicia
    Yes, 1/4 :) Nej, de gör blodet mer lättflytande bara, ingen fara OM man inte har blödningsbenägenhet sen innan.
  • miraclee
    Atti skrev 2010-11-26 08:10:39 följande:

God morgon tjejer.

Denna morgon.... hade inte ens gått upp ur sängen så började jag blöda näsblod, och det var inte lite heller. Jag har bara blött en gång i mitt liv tidigare! Nått konstigt är det.

Men men inte kunde jag låta bli att testa heller... vad tror niGlad Bim -2 eller -3

Det ser ju kanon ut! Hoppas på bra stegring dagarna som kommer och att de går hela vägen! :)
  • miraclee

Sugar;

Jag ska svara på ditt mail idag, jag har bara varit SÅ trött. Uh! Men nu är jag på benen igen så nu ska jag svara ;)

• miraclee
    Natur skrev 2010-12-10 16:59:29 följande:
    Är det någon här som är kaffe-drickare som tror att det kan ha påverkat graviditet/fertilitet?
    Jag dricker massor me kaffe, och nej - jag tror inte det. Jag blir gravid väldigt lätt, dock hade jag 3 MF i år men nä, de va nog inte kaffets fel ;) Nu är ja gravid i v 22 o har druckit kaffe hela tiden..
  • miraclee
    sugarrush skrev 2010-12-10 17:45:01 följande:
    Skönt att höra. I love my coffee!
    Haha jag också! Obligatoriskt på morronen, även dagtid o kvällstid haha ;) Dricker i glas också, hatar o dricka i mugg.. så de blir ju mer än det "rekommenderade" men nä, jag är inte så nojig när de gäller alla rekommendationer faktiskt.
  • miraclee

Ang brösten :)

Mina har inte växt nånting, ser ut som vanligt trorjag, inte märkt nån skillnad iallafall :) Är i v 22.

Håller tummarna för er tjejer! Är dock lite off nu, åkt på nån jäkla lunginflammation/ÖLI eller någe igen, blä. Sjuk hela tiden, bra immunförsvar. eller nä! ;)

• miraclee
    sugarrush skrev 2010-12-15 19:34:43 följande:
    Och här känns det som om mensen är på ingång. Börjar få mens-symptom.
    Har aldrig haft, under någon graviditet, samma symptom alls som när jag har mens, så jag är 99% säker...
    Blä!
    Upp me hakan! Än är de inte kört!

När jag plussade denna gång hade jag inte alls haft likadana "symptom" som vid alla grav där jag fått MF, utan hade mer mens-symptom. Därav blev jag så chockad när jag testade.

Massa kramar!
  • miraclee
    Alicia 72 skrev 2010-12-15 20:04:47 följande:
    Jag fick i morse bruna flytningar men sen inget mer under dagen. Var ju hos gyn idag och hon sa att slemhinnan var tjock, som innan mens.
    Är slemhinnan bara tjock om det är mens på gång? Är den inte det om ägget fäst?

Tror absolut inte att jag är gravid, är mest nyfiken.

Alicia
    Slemhinnan är tjock både innan mens och vid grav! :) Jag var på VUL under min utredning i juni och då hade jag också tjock slemhinna, testade pos 3 dgr senare (den gången gick inge bra, men de tydde ändå på grav!)
  • miraclee
    soffy83 skrev 2010-12-20 12:59:50 följande:
    . Dessutom reagerade hon (gjorde inte förra gynekologen eller barnmorskan) på mitt Hb. Det låg på 160 vid inskrivningen denna graviditet, vilket hon tyckte var för högt. Skönt att det händer lite med utredning och sådant.

Hoppas ni andra har det bra. Skulle också vilja ha längdskidor =)

Kram
    Härligt att det går framåt! :)

Tänkte bara säga att jag hade 156 på inskrivningen, hb-värde alltså. Det är högt att ha under grav - ja, men de sjunker för det mesta med tiden :) Nu ligger jag på 117..

God jul förresten, kramar!
  • miraclee
    Mimmi.. ;)

Nu kommer jag här igen haha!

Jag hade ingen luktkänslighet, illamående eller förändrade bröstvårtor osv i början! Det kom senare, och bröstvårtor osv har fortfarande inte ändrat färg ;) Och jag är gravid, ja lovar.. ;D

Illamående kom i v 7-8. Och ingen luktkänslighet alls!

Heja heja!
  • miraclee
    FruW skrev 2010-12-27 10:17:55 följande:
    Sof - hej vännen! Tack för att du hejar på mig!! O du (läs om du vill, om det känns uppläxande - hoppa över, okej?) jag läste i plustråden om dina sammandragningar.. =( Ta det lugnt vännen, låt läkarna sjukskriva dig, låt mannen passa upp. Du har bara ett viktigt "jobb" nu, det är att se till att du o lillen mår bra! Tänk så ni har kämpat för att nå dit ni är idag, vad är ett jobb liksom?? Ta hand om dig, och du behöver inte vara så "duktig"! (hoppas du förstår mig rätt!)

Stor kram från mig Hjärta
    Klart jag hejar på! Skrattande De du skrev behöver man inte aaalls ha som tecken på grav! Jag hade bara ömma bröst (till & från) och molvärk ibland. That's it. Det varierade som sjutton i början också, så haka inte upp dig på de! Duktig är du också som håller dig från gravtesten änsålänge ;)

Jaa jo.. jag vet! :( Men jag va såå glad över att få börja jobba o så ba, nä.. först sängliggandes o sjukhusliggandes (2 ggr under 4 månader), sen har jag LEVT i en månad nu, så underbart! Och så kommer de här. Känslig livmoder som reagerar me SD såfort nån känner på magen eller när han e igång o härjar (som han för de mesta gör, som dom skrev på förlossningen - MYCKET livlig bebis) och de är ju iofs bra, att han e piggelin därinne! Men dumt att jag ska va så känslig så jag knappt "får" städa hemma längre, blä. 

Min man e så go, han blir så orolig när jag har/får ont och sa halvt på skämt, halvt på allvar att han tänkte sjukskriva sig för "Vård av fru" ... Hahaha! ;)

Får se ang jobbet inatt, de är "bara" 2 nätter denna vecka, 20 tim totalt.. tänkte KANSKE prova inatt o se, funkar de inte alls åker jag hem, men börjar inte förrän 21.45 så har lite tid o bestämma mig på iallafall.

Massa kramar!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3