Inlägg från: Bellas7 |Visa alla inlägg
  • Bellas7

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

pixerpie skrev 2011-01-31 10:00:21 följande:
    Oj, vad lugnt det varit här... och jag har väl inte bidragit heller med att skriva så mycket!!

Härligt Mimmi- vilken kille! Det är verkligen berg och dalbana i den karusell vi befinner oss på... Skönt att kunna känna att man har världens bästa man/ kille då!!! 

MCT- går du med " en tunna mellan benen idag"?? Eller bara träningsverk?? 

Leava, ja visst är det mycket känslor och rädslor... Kan nästan känna lättnad när det ite tar sig heller ( missförstå mig inte) för att då slipper man iaf mf- hjärnspökena... Är iaf "glad" att ha haft tidiga mf så jag snabbt kommer passera "de kritiska" veckorna! Kommer hoppas på ett tidigt ul och sedan att kunna njuta resten av nästa graviditet!  ( Vi/ jag jobbar ju med två problem, både att BLI och att FÅ BEHÅLLA!)

EGO! Har varit hos läkaren, äl är på G men han ville avvakta och göra insemineringen tills imorgon, eftersom äggblåsan inte brustit än samt att jag inte fått utslag på cd digital älsticka. Och en av mina äggblåsor hade växt sig för stor så den kommer det inte bli något av!! Bara hoppas det är guldägget som ligger där!!
    Suck, ännu mer trassla med jobbet då...  Ska åka och jobba i em! Hur jag har en bra chef är så GLAD jag pratade med henne... Hon hade "samma erfarenhet". så hon har förståelse!
    Vad spännande ett ägg är ju tillräckligt :) Hoppas hoppas att allt går bra :)

Går du på hormonbehandling eller har du haft pergotime? Jaghar gått på pergo många gånger men funkade inte för mig så i somras började vi med hormonsprutor, Jag har ju gjort tre försök med gonal och det tagit sig två gånger men dock mf. Ja det är bra att veta att man kommer över vecka 6-7 så man kan se ett hjärta och man slipper ett tidigt mf. Men jag lär gå på nålar tills bäbisen kommer ut om man nu blir gravid och det stannar och man slipper mf.
    Denna gången tänkte jag nuu e det min tur och nuu så har jag haft mitt skit så nu e det min tur :)
    men icke så nicke in med ett x oxå. Skoj så jag kommer snarare bli mer förvånad om jag blir gravid och det stannar än att jag får mf.

Haha jag har faktist bestämt att om vi blir med barn och det stannar så ska vi inte berätta för någon förren de ser det och det sak bli intressant för min svärmor som jag ser en gång om året fast hon bor 20 min från oss. haha fan vad skoj om han hade fått se det i tidningen, :)

haha jag e så sjuk men visst e det lite roligt att retas
  • Bellas7

Grattis grattis sugar

Så underbart när det stämmer :) så glad för din skull :)

• Bellas7
    MCT79 skrev 2011-02-02 18:13:57 följande:
    Alltså gissa om jag vill tro på dig men varför såg han ingen gulkropp?? :((
    hallå gumman
    man ser inget, inte ens gulkropp innan vecka 4 så slappna av. Du blev nog inte gravid i dec för då skulle du märkt annat, om du menar utomkveds så som jag ahde så ökade inte mina i hcg i rätt takt så gumman du e gravid som de sa i v 4 + och när jag gjorde vul på mitt utomkveds v 4+6 såg man en gulkropp på äggledaren och dok sa att det var tur för annars brukar man inte se det så tidigt. Du hade säkert bm för ett par dagar sedan och är nu helt enkelt gravid och ett fint J::la streck, inget mes streck du borde inte oroa dig utan NJUT gumman. Om en vecka eller två ser du lilla hjärtat Kram och GRATTTTTTTIIIIISSS
  • Bellas7
    MCT   Jag fick inga proggisar efter sista plusset och gick från starkt streck till svagt på en vecka
    så enligt min dok så kan proggisar vara allt som behövs så jag håller tummarna för dig :) vilken dos tar du
  • Bellas7

Mimmi jag är oxå kvar :( så vi e ju iallafall två, jag trodde att jag skulle ha äl till helgen för jag e svullen och har ont i tjejmagen, tog ett cb äl test men negativt ... Fan blir nog ingen äl denna månad då.

Jag tänker ju oxå fjärde gången gillt.

• Bellas7

Pixan jag har med tagit pergotime denna månad, men fortfarande inte pos på ältestet dag 5 efter sista tabletten. Vilken dag är du på?

• Bellas7

lägger in mig på bim listan då jag har pos på äl test i dag

BIM FEBRUARI
    4 feb - Natur (2 försöket efter ma jan-10, ma okt-10)
    10 feb - Soffy83 (1:a försöket efter mf juli -10, mf okt -10, MA dec -10)
    16 feb- Pixan ( mf feb-10 och mf april-10)
    20 feb- SoMa72 (2:a försöket efter mf nov, mf apr)
    20 feb - leaeva  (1 försök efter X jan 11, mf okt-10, mf nov-10)
    21 jan - Mimmi80 (11:e försöket efter 3 MF)

VI SOM VÄNTAR PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Melitta (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Anneh
    Mjaaw
    Atti

GRAVIDA
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
    Pancakes BF 1/6-2011
    Mallanis BF 3/6 - 2011
    annaj84 BF 24/6- 2011
    Pilgrimmen BF 28/6-2011
    LillaMy3 BF 9/7-2011
    Tejj BF 28/7 -2011
    Med två små BF 31/7-2011
    Jania BF 8/8 - 2011
    Knuts76 BF 16/8-2011
    Skruttnorpan BF 21/9 2011
    Sugarrush BF 24/9 2011
    Pinglan83 BF 6/10 2011
    MCT79 BF 10/10 2011

• Bellas7

Tråkigt natur :(((

Ego. En liten fråga om ägglossning. Jag hade positivt på ägglossningstestet i går. Hade sex tor, fre kväll och lörd morgon och nu inget mer, världens bråk med gubben om allt PMS duga. Så vad tror ni, räckte det ?
    Fan vill bara skita i allt ni känns det som nu

• Bellas7

Mimmi80 ja fy fasen vad trött man blir på mens, Hormonbehandling, ältest, sex på beställning, positiva gravtest och blödning, mf. Hormonbehandling ältest och för fan gubben skynda dig hem jag fick ju positivt på ältestet. Och så e han sen ett par timmar och hela världen går ner och jag menar hallå, den viktigaste dagen i månaden kan han väl komma i tid hem och hallåååå jag behöver ju sex nu.

Sen besviken och ledsen för här låg jag, inte röra vinet för mycket för jag har äl och vi ska ha sex för fjärde gången gillt.
    Haha så ser det underbara livet ut en gång i månaden :) men det löste sig och vi hade faktist mys för mysets skull och inte äl, känns underbart. :)
    Tack för stödet känns underbart med människor som förstår

Tusen kramar

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3