Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Jäkla skit Havsklippan! :( Men nya tag!! Hejar på dig härifrån!

.. och er andra också, SJÄLVKLART!! Ni e tappra tjejer! Hang in there!! Plötsligt händer det!

• needtobreathe

Hej tjejer!

Kikar in här o meddelar att i tisdags kl 15.26 kom vår älskade lilla Devin till världen, äntligen! Han vägde 3250 g o va 48 cm lång! Vårat lilla mirakel!

Och så vill jag bara säga att de är SÅ värt alla tårar, all besvikelse, all frustration, alla blödningar, alla depp-dagar, all oro.. tillslut händer det och efter våra 3 MF förra året blev den här krabaten till! Vi kunde inte vara lyckligare och såfort jag ser honom så förstår jag varför just han kom till oss.. han är en riktig kämpe på alla sätt och vis!! Det har han bevisat många gånger.. jag blödde ju massor i början, jag fick inte i mig ngn näring, och under den jobbiga förlossningen så blev han inte ens påverkad av alla mina värkar som kom efter varann, han va också ute me huvudet o inte ens då sjönk hans hjärtslag, jag fick sjuuuukt mycke morfin 1,5 timme innan han föddes o då ska dom bli påverkade, sova o påverka andning osv.. men han fick 10-10-10 (!!!) på apgar!! Älskade unge!

Ge aldrig upp kampen om en bebis.. håll ut, plötsligt händer det och de är som sagt värt all väntan..

KRAM till er, ni är ena riktiga fighters ni också tjejer!! Jag tänker på er o kikar in titt som tätt för att se hur det går!

• needtobreathe
    FruW skrev 2011-05-04 19:13:54 följande:
    Jag tror inte heller jag hade ngn äl... :(

Ngn som har bra koll på hur sköldkörtelvärdena bör ligga?
    Hej vännen!

TSH som är de viktigaste ska helst va mellan 1-2 för att de ska va gynnsamt för att bli gravid/behålla grav.. T4 spelar också in men TSH e viktigast.. jag låg under 1 nu med Devin o då mådde ja bäst också..

Massa kram!!
  • needtobreathe

Åååh va underbart M! {#emotions_dlg.flower}

Jag hade avbokat tiden nästa vecka och kört på den här läkaren, han verkar ju ta de väldigt seriöst och där behövs nog varken tjat eller tårar för att få den hjälp du vill/måste ha! :)

Nu jävlar! :D

Tråkigt att vi inte kunde ses förresten :( Så jäkla segt här.. vill heeem! Men efter ronden kl 4 trorja vi rullar hemåt.. gutt! Ska på återbes på tis, du har inte möjlighet o ses då, lunch?

• needtobreathe
    MCT79 skrev 2011-05-25 13:55:13 följande:
    Ja det var galet idag, vi hade två omgångar med tre samtidigt.. det där låter helknäppt när jag läser det... men en kollega sprang lite emellan patienterna för att vi skulle få ihop det... lite feltänk vid bokningen dr tror jag...

Lunch på tisdag låter skitbra! Jag tycker vi spikar det så säger jag att jag går ifrån bara! :D

Ja jag avbokar nog faktiskt... hon i jakobsberg har varit bra men...  ganska kall...eller...opersonlig... det här kändes braaaaaa... å A sa samma sak... :)
    Haha fiifan! ;) Då förstår ja att de va full rulle.. men då kör vi på tis istället! Jag fick välja tid, vi ska in för prover o sånt bara.. så säg när de passar dig så är jag här tills dess! :)

Jo men dåså, då är de givet! De ska inte va kallt o opersonligt när de är ngt så pass viktigt man går igenom, då vill man ha förståelse, stöd, hjälp.. allt! Jag hade inte klarat mig utan min läkare på ultragyn som följde mig från scratch o skrev ut progesteron utan problem.. de är så de ska va, man ska inte behöva bli ifrågasatt hela tiden. Nu hoppas ja på er o håller alla tummar!!
  • needtobreathe
    Javisst skrev 2011-05-26 21:42:20 följande:
    Håller tummarna för dig Havsklippan!

Hm, räknade precis ut att jag har varit gravid i 38 veckor sammanlagt... hm.. nästan en hel graviditet! Synd att det inte var en och samma bara Rynkar på näsan

Hur har ni gjort när ni har haft tid för läkarbesök? Vi har en tid på en privat klinik om två, tre veckor som jag hoppas ska hjälpa oss med mediciner och dylikt och jag vet inte om tanken är att vi ska ta det lugnt fram till dess. Vi har hitills skyddat oss sedan senaste skrapningen, men jag vet inte hur man gör med det här riktigt. Vi har lätt att bli gravida så det är väl inte totalt omöjligt att det går fort även den här gången, men åh andra sidan har det alltid dröjt rätt många veckor innan ÄL och mens kommit igång efter skrapning tidigare. Visst det är bara några veckor och egentligen borde det inte vara jobbigt... några veckor hit eller dit liksom... men det känns blää! Vill inte vänta!
    Under vår utredning förra sommarn blev vi tillsagda o vänta 2 månader för att kroppen skulla hämta sig (hade mf i feb, april, o juni..) men vi hade sex ändå utan o skydda oss o sa att de bir som de blir.. blev gravid i juli o ringde då upp läkaren (provsvaren va inte klara förrän 25 augusti) men fick progesteron utskrivet ändå, vet inte om de va slumpen eller inte men de gick hela vägen o han föddes nu 11 april :)

Lycka till!
  • needtobreathe
    Javisst skrev 2011-05-26 22:09:14 följande:
    Tack för svaret sofy! Vi har redan gjort en missfallsutredning så tror inte vi ska göra nya tester utan mer lägga upp en plan inför en kommande graviditiet. Eller tja, det är iaf det jag hoppas på, men vet faktiskt inte hur de tänkt det hela. Och om jag nu, mot förmodan, blir gravid vi säger imorgon kommer det fortarande vara så tidigt att det kanske inte ens vet om det inför läkarbesök och då kan ju inte ev. medicinering spela så stor roll om den kommer några dagar sent? *försöker övertala mig själv* Velar så mycket fram och tillbaka, vill ju verkligen ha de bästa förutsättningarna såklart men vet inte ens om jag kommer få någon hjälp hos läkaren och då har vi ju väntat fördjäves...

Grattis till din lille kille!
    Ingen fara :)

Vi visste ju inte heller om vi skulle få hjälp.. jag plussade 16 augusti och ringde läkaren direkt på morgonen den 17e.. (blev alltså gravid i slutet av juli..) o egentligen ville hon att jag skulle medicineras för bästa förutsättningar från ÄL eftersom ja alltid fått tidiga MF.. men ja, där stod ja me plusset på stickan i ren panik o va livrädd.. trodde inte de skulle gå vägen alls eftersom jag började me progesteronet i vecka 4+2.. då började de redan skita sig i andra graviditeter.. började sen blöda några dar senare, var dock ingen fara.. men sen igen i 7+2, störtblödning me klumpar o skit.. men nerå, lillgrabben hängde kvar därinne :) Och ja, nu e han här.. så de kan gå bra ändå även om du inte får behandling från scratch, håller mina tummar för er!

Min BM sa en bra grej till mig när ja kom dit o sa att ja inte trodde de skulle gå bra, "Men nångång måste de ju gå bra.. o den gången är nu" De levde ja på sen när de kändes tungt!
  • needtobreathe

Grattis MissT, underbart! Hade det på känn ;)

Havsklippan; Säger liiite grattis då ;D Ska se om du inte ligger me annars lägger ja in dig igen!!

• needtobreathe

Meh84;

Precis som Havsklippan skriver blödde jag massor under min graviditet.. 4+4 kom de massa blod en söndagkväll, jag bröt ihop o ställde in mig på MF igen.. men de avtog o kom inge mer förrän 3-4 dar senare, samma sak då.. sen dröjde de till 7+2 men då rann de längs benen, kom ut klumpar o allt möjligt o ja åkte in akut för o få de bekräftat, men då låg min lilla grabb därinne o hjärtat slog :) Sen fortsatte det med blod/rosa/brunt till o från i fleeeera veckor.. men ja, nu är han här! Håller tummarna för dig :)

Havsklippan;

Men åh va jobbigt! "Hoppas" din cykel är lite rubbad o att du får utslag på digitala snart! Heja heja!

• needtobreathe
    Bellas7 skrev 2011-06-07 18:32:01 följande:
    Tack MCT men det är så svårt att ta till sig,

Du gumman jag hade oxå tydliga känningar denna gång av äl och du hade pergo va hihi hoppas du inte har något emot 2-3 st ;)
    Jag tog aldrig till mig graviditeten me Devin.. han är 8 veckor nu och jag har fortfarande inte tagit till mig honom, även fast han är här.. snacka om psykiskt förstörd.. men de kommer nog nångång ändå!

Kram, lycka till imorn!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3