Inlägg från: LisaVäntar |Visa alla inlägg
  • LisaVäntar

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Usch, de är äckliga.. man borde nog masa sig till VC och vaccinera sig!

• LisaVäntar
    SoMa72 skrev 2011-04-19 11:44:48 följande:
    Verkligen!!! Men krävs det inte att man går i flera år innan vaccinet är dugligt eller? Obestämd
    Ingen aning... desto störra anledning att börja nu ;)
  • LisaVäntar

Supersupergrattis SoMa och leava!!!! Håller enorma tummar för att era små pyren stannar i magen och blir fina, friska, härliga bebisar :D Gjorde min dag att det blev några plus!! :D Nästa gång är det vi andra ;)

• LisaVäntar
    FruW skrev 2011-04-20 18:18:41 följande:
    Men- leaeva, plus?? Härligt tjejen!! Ett plus är första steget mot bebis, den här gången kommer det gå superbra för er!!! All lycka till!!

Nu tar jag tanten o kärleken med mig ut i skogen på promenad. Tänkte att jag o sambon kunde få henne att villa bort sug ordentligt där ute, så hon inte hittar hem till ngn av oss på länge länge!!
    Haha, villa bort henne ordentligt! Som sagt: det är ju en januaribebis man alltid velat ha!
  • LisaVäntar
    Bellas7 skrev 2011-04-20 20:37:18 följande:

Ush nu börjar man oroa sig ush. Jag har liksom inga förhoppningar denna gången med utan man bara vill att det ska vara bra. Ush sen har jag lite molvärk känns som mensen skulle komma men den brukar aldrig komma så här tidigt så hoppas nu inte det. TOg ett test till och det blev samma svaga streck som det vid halvfyra fast jag hade kissat två timmar innan. USH vägar man ens testa sig i morgon eller ska man vänta tills fredag nu??

ush jag har ju fått plus i fem månader och inget som stannar tiden ut:(

Du ska se att det blir starkare och molvärk berättar ju bara att livmodern är aktiv, den växer kanske för att göra plats för ditt pyre? :)
  • LisaVäntar
    SoMa72 skrev 2011-04-21 08:29:18 följande:
    Ja, fast det är ju lättare sagt än gjort, jag känner mig vrålledsen och misströstar... Har ju dessutom inte ont i brösten längre heller, känns inte som nåt bra tecken? Förvånad Men leaeva, jag tror på DIG den här månaden! Nån/några av oss ska banne mig plussa o det ska gå bra även om det inte blir jag den här månaden.
    FruW skrev 2011-04-21 06:43:55 följande:
    SoMa jag tror det tar några dagar för hcg att stiga så pass, så försök ge det lite tid (jag vet att det är svårt).. Ett plus är ett plus, större chans att det går bra än att det går dåligt. Min mf- läkare sa att jag vid nästa graviditet om jag inte får behandling ändå har 50 % chans att lyckas, så det är ju ganska bra ändå!

Håller tummarna för er, både ni som precis plussat o ni som snart har bim!

Tanten är vilse i skogen, utan både gps o mobil, så förhoppningsvis blir hon kvar där ett tag!
    Hoppas, hoppas du har rätt! Men det var ju så j-a svagt plus, tycker det borde ha varit starkare både igår och idag... Sen så har jag ju tyvärr bara erfarenhet av att mina plus  har slutat i mf, förr eller senare. Nåja, blir väl nya friska tag nästa månad annars.

Tack för att du skickat iväg tanten, bara hon inte dyker upp här idag maskerad till påskkärring?! Tungan ute
    Får du någon hjälp att hålla kvar det lilla livet SoMa? Av sjukvården menar jag!
  • LisaVäntar
    FruW skrev 2011-04-21 13:11:32 följande:
    SoMa, även om det är svårt, försök att inte jämföra dina tester med andras, vi är ju alla unika individer, o det kan se så olika ut.. Något är där iallafall o ger plus på dina tester, du ska se att testerna inom några dagar är jättestarka o fina!! Tror på dig vännen!

Måste få beklaga mig lite... Mensvärk from hell idag!! Har tagit 2 av mina starka tabletter, känner att de påverkar mig, blir lite dimmig i huvudet, men tar inte så mkt på smärtan som jag hade hoppats. Eller så gör dom det, vågar inte tänka på hur ont jag hade haft om jag inte haft dom! Vetekudde på magen hjälper en del.. Kärleken har åkt för att köpa ett elektriskt värmebälte, då tyngden av vetekudden på magen ger smärta i sig..

Hatar det här!! Funderar på att be gyn kolla efter endomitrios nästa gång jag är där, i juni.. Någon av er som har erfarenhet av denna sjukdom?? Är orolig för att det är det jag har =(
    De tror att jag har det! Fast de vill inte utreda och joxa med det nu när vi försöker.. all smärta (har smärta även vid sex) försvann när jag blev gravid.. det är antingen graviditet, p-piller eller operation som hjälper :/ Jag satsar på graviditet och om jag någongång (hoppas, hoppas) fött ett barn så ska jag börja med piller efter det... tyvärr kan det ju påverka hur lätt man blir gravid, men vi har ju bevisligen kunnat innan, så det är bara att köra på! Diklofenac funkar bäst för mig, bättre än tramadol och sån skit man bli alldeles snurr i skallen av!
  • LisaVäntar

SoMa: Klart den kommer stanna då! :) Du kanske bara är låghormonare och får vänta massa veckor på ett starkt plus?

Leava: Härligt att det går framåt, superstarkt nu ju! :D

• LisaVäntar

Det är väldigt olika hur det påverkar, jag har nog en lindrigare sort.. På mig har de bara gått på symtomen, kollar man inte med titthål om det ska utredas?

• LisaVäntar
    SoMa72 skrev 2011-04-22 12:45:41 följande:
    Ja, jag vill med, men det verkar ju inte gå så bra... Gaah! Kan inte pluset ta och försvinna nu när det ändå inte ökar???
    Kan du inte få lov o kolla blod-hcg istället? Hade väl känts skönt bara att få veta, slippa försöka tolka otydliga hemmatest o så..?
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3