• piapiapia

"Ont" i nedre delen av ryggen

Jag har vad jag kallar ont i nedre delen av ryggen. Fast jag måste säga att det faktiskt inte gör ont utan att det spänner och drar i svanken. Är idag på vecka 14+0.

Kan väl tänka mig att detta är ligament eller att det har med min ishas att göra.
    Mår väldigt bra för övrigt...äntligen börjar tröttheten avta! 
    Men blir ju så orolig över allt jag inte kännt förut. 
    Någon som haft samma känningar i svanken?
  • Svar på tråden "Ont" i nedre delen av ryggen
  • Teskedsmamman

Jag har haft ischiasproblem tidigt med de två sista barnen...

Då gör det inte så ont, men det är stelt och ena benet vill inte riktigt vara med när jag är som "stelast". Kanske kan man säga att det spänner...

Jag har fått tips från läkaren på MVC att testa spikmatta och jag lovar, de dagar jag slarvar med den så kan jag knappt gå, men ligger jag 15 min på kvällen så känner jag knappt någonting dagen efter..

3 killar & pojke v28 ☆ tesked.blogspot.com/ ☆ Virkaholic
  • piapiapia

Aha, så det finns ett användningsområde till den där spikmattan

Känner att det är skönt att böja sig framåt. Har ju också haft mycket i skolan på senaste tiden. Utställningtider på g så det är mycket stående och sittandes på hårda stolar.
    Har ju ishias problem från och till sen innan så man kan ju kanske vara lite känslig just där...
    Hade en stund med stolsittandes igår när jag fick gjort en avgjutning av mitt ansikte. Kanske kan var därför...
  • Teskedsmamman

Att sitta på stolar, fast de har mjuk sits, är döden för min rygg... funderar på att ta med min bärbara dator till jobbet och sitta i soffan istället

• piapiapia

Jag är glad att jag kan konstatera att det inte gör ont utan att det spänner. Hade det varit nått allvarligt så tycker man ju att det borde göra just ont.

Det är väl mer avslappnat om man fått barn innan. Jag vet ju inte sen innan hur det ska kännas
  • Teskedsmamman
    piapiapia skrev 2010-05-19 18:42:35 följande:
    Jag är glad att jag kan konstatera att det inte gör ont utan att det spänner. Hade det varit nått allvarligt så tycker man ju att det borde göra just ont.   Det är väl mer avslappnat om man fått barn innan. Jag vet ju inte sen innan hur det ska kännas
    Det är sant, jag har blivit mer "äh, det är ju bara det" medan jag försöker lugna förstagångsväntare
  • Längtar efter barn

Jag som trodde att man inte kunde använda spikmattan under graviditet..

..vart har jag fått det ifrån?
    Ska genast testa min stela svank!

Svar på tråden "Ont" i nedre delen av ryggen