Mammor som inte vill vara med sina barn
Det är en grej som jag har gått och undrat över ett tag och tänkte att jag kanske kunde få hjälp med att få svar på, även om frågan är väldigt individuell.
Hur tänker föräldrar som inte är med sina barn så mycket det går?
Jag jobbar nämligen på en förskola där vi har en del föräldrar som fått småbarn och måste då gå mellan 9-15. Det börjar gälla månaden efter barnet föds. Vi har en mamma som fick sitt barn och dottern gick en hel månad nästan (som de hade rätt till) mellan 8-16.30 fast mamman var hemma med lillebror. Varför hämtarman då inte sitt barn tidigare från förskolan så att man kan umgås tillsammans.
Samma som föräldrar som får barn och inte låter storasyskon vara hemma några dagar tillsammans med det nya syskonet.
Här om dagen bad vi föräldrarna komma en halvtimme tidigare då vi skulle iväg på cirkus. Då frågade mammorna om de var tvungna att komma tidigare och hämta. Jag sa nej, eftersom att det var något som vi bad dom göra, men att de fick komma tidigare om de ville. Men det var det ingen som gjorde.
Eller att man har ditt barn ledigt en dag från förskolan så att man kan vara tillsammans hemma, varför gör man inte det? Eller hämtar tidigare någon dag för att få vara tillsammans?
Ja det var många frågor, men mest av allt undrar jag hur föräldrar tänker när man inte vill passar på att vara med sina barn så mycket man kan?