• Sunblast

PCO+ PMS=?

Jag är en pcoare som har lite krången med menstrationen men på senaste tiden har den blivit mer o mer regelbunden och slutar av sig själv. I med att den är mer regelbunden har jag nu oxå fått ont i brösten och molvärken bara några dagar efter den förmodade ägglossningen.
    Min fråga är nu om vi pcoare kan ha PMS även utan ägglossning?
    Jag har tagit två blodprov som inte visat ägglossning men då har jag inte heller haft pms.
    Hur har ni andra PCOare?

• Svar på tråden PCO+ PMS=?
  • Night sky

Jag har förstås PCOS men jag har typ aldrig PMS-besvär. Ibland har jag mensvärk.. men någon annan PMS har jag aldrig haft vad jag kommer ihåg.
    Jag förstår egentligen inte vad alla andra klagar över... men skulle gärna ta lite PMS om jag var säker på att jag hade ÄL {#lang_emotions_frown}

• Sunblast
    Night sky skrev 2010-05-20 08:07:36 följande:
    Jag har förstås PCOS men jag har typ aldrig PMS-besvär. Ibland har jag mensvärk.. men någon annan PMS har jag aldrig haft vad jag kommer ihåg. Jag förstår egentligen inte vad alla andra klagar över... men skulle gärna ta lite PMS om jag var säker på att jag hade ÄL
    Ja lite smärta kan man ha om det fungerar.
    Får du någon behandling?

Jag går på metformin och har provat en omgång pergo time nu men då funkade inte alls
  • Night sky
    Sunblast skrev 2010-05-20 12:47:27 följande:
    Ja lite smärta kan man ha om det fungerar.
    Får du någon behandling?

Jag går på metformin och har provat en omgång pergo time nu men då funkade inte alls
    Nä, jag går inte på någon behandling. Jag försöker inte bli gravid utan vill bara ha en "normal" menscykel så jag den dagen jag vill skaffa barn (vilket jag hoppas blir snart) kan bli gravid.
    Men jag äter Agnus Castus/Munkpeppar (naturläkemedel) för att se om det kan hjälpa mig till att få menscykler med ÄL osv.

Tråkigt att det inte fungerade med Pergotime för dig.. men var det enkelkur så har du nu säkert redan fått börja med dubbelkur och fått det att fungera! Jag håller tummarna för dig!
  • Moi Je Joue

jag har också haft jättemycket pms trots att gyn nyligen konstaterade att jag hade "typ" pco, hade blåsor på äggstockarna. så jag har också undrat detsamma, kan man ha pms utan äl?! nytt besked så jag är väldigt förvirrad..

Svar på tråden PCO+ PMS=?