• Annika26

Åka på bröllop i tre dagar?

Hej alla. {#lang_emotions_smile}
    Jag har ett lite dilemma. Det är så att min sambos bror ska gifta sig nu i sommar och dom ska ha bröllopsfest i dagarna tre. Dom vill även att bröllopet och festen ska vara barnfria, vilken jag kan ha full förståelse för.
    Nu till mitt problem. Vi har en dotter på lite över två år, som vid bröllopet skulle behöva ha barnvakt. Hon har sovit borta förut, hos farmor och farfar, men dom ska ju med på bröllopet.
    Så vi skulle behöva lämna bort henne till någon som min dotter förvisso har träffat förut, men som hon inte känner så jätteväl och det känns inte bra. Mina föräldrar är vid tillfället vid bröllopet utomlands, annars hade dom självklart ställt upp.

Hur hade ni gjort? Vi vill ju båda gå på bröllopet, men inte lämna bort våran dotter till en "främling". Är det fräckt att åka på vigseln och sen vara kvar ett tag på festen för att sen åka hem till våran skatt?

Åh, tycker inte om såna här situationer.

Tacksam för svar. {#lang_emotions_smile}

• Svar på tråden Åka på bröllop i tre dagar?
  • Hannah76

Finns det ingen ni kan ta med som passar er dotter under bröllopet och festen? Som är i närheten, typ hotellet.

• parvati

Nej jag skulle göra samma sak gå på vigsel och brölloppsfesten det är ju det viktigaste.

• BabyJay

För mig hade det varit helt självklart att vi åker på vigseln och sen stannar lite på festen och sedan åker hem. Jag hade inte lämnat bort min tös i 3 dagar.

Och sen hade jag sett till att flickan fick umgås mycket med barnvakten innan bröllopet oxå, så det inte blir någon främling!

• lillälva

Dottern kanske hinner träffa de hon ska sova hos några ggr innan bröllopet? Då får ni känna in hur det fungerar och om ni känner er trygga med att lämna henne! Känner ni lugn så smittar det på dottern (och tvärtom)... Om bröllopet ligger långt fram, kaanske hon till och med kaan sova över innan? Kanske känns det bättre att lämna henne bara en natt? Isf kanske ni får korta ner firandet lite, och att ex din man/sambo åker hem till flickan lite tidigare, det är ju din bror som gifter sig!

Bara lite ostrukturerade tankar

• Hattifnattentanten
    parvati skrev 2010-05-20 11:04:26 följande:
    Nej jag skulle göra samma sak gå på vigsel och brölloppsfesten det är ju det viktigaste.
    Håller med, de vet ju att ni har ett litet barn och kommer säkert förstå det.
  • Trillian

Tja, hur allvarsamt ser sambons bror på sitt bröllop? En del får ju tokspel och anser högtiden fördärvad om en av tvåhundra gäster kommer i fel sort skor, medans andra mest blir glada att folk tar sig tid att fira med dem.

Jag hade åkt dit över dagen, grattat, hyllat och festat och sen åkt hem igen till barnet. Men så är de flesta jag umgås med, och är släkt med av den mer laidbacka typen som inte grämer sig i åratal.

Svar på tråden Åka på bröllop i tre dagar?