Gör det ont efteråt?
Imorgon ska jag göra en spolning. Nu är frågan, kommer det att göra ont efteråt?
Tycker det är tillräckligt obehagligt...men vill göra detta, måste göra det för att komma till nästa steg i våran utredning.
Imorgon ska jag göra en spolning. Nu är frågan, kommer det att göra ont efteråt?
Tycker det är tillräckligt obehagligt...men vill göra detta, måste göra det för att komma till nästa steg i våran utredning.
Som jag minns det sa gjorde det ont under själva spolningen, men det tog inte lang tid. Har inget minne av att jag hade speciellt ont efterat. Lycka till!
Tack hoppas det ska hjälpa...
Jag tyckte att det gjorde rätt ont under själva spolningen (fast det var inte outhärdligt, och gick att andas genom smärtan. Det kändes som kraftig mensvärk ungefär, och det tog inte lång tid alls, så det kommer att gå jättebra. Jag har väldigt låg smärttröskel, dessutom). Efteråt gjorde det inte ont, men det kändes liksom att något hade ägt rum, mer som att man var lite trött där på något sätt. Jag blödde efteråt, men man får en binda efteråt så det var inget problem. Hade rostbrun flytning dagen efter, så det var väl de sista resterna som kom ut då.
Jag gjorde min spolning förrförra måndagen, och då såg de tydlig passage i båda äggledarna och att jag hade en äggblåsa som var 15 mm och att slemhinnan såg fin ut. Läkaren tippade på ägglossning tre dagar senare, och då fick jag också utslag på ÄL-testerna, alltså torsdagen för en vecka sedan. Så nu väntar jag på BIM, och tiden går långsammare än någonsin. Min utredning är klar, om det inte tar sig naturligt nu återstår IVF, så vi kommer att ställas i kö. Ringde precis till sjukhuset och fick höra att remissen inte kommit in ännu, och att det är ca 14 månaders kötid från det att den kommit. Hoppas att min gynekolog skickar in remissen fort...
Det kommer att gå bra för dig också. Hoppas att det hjälper och att du snart är gravid!