• Anonym (dum?)

Bi? Jag saknar något..

Jag och min kille har varit ett par i 7 år, vi är fortfarande unga och har ett barn ihop.
    Vi har börjat experimentera i vårat sexliv, t.ex haft en tjej med och även ett par. Jag trodde aldrig att jag skulle klara av det, men det var hur otroligt som helst! Iaf med singeltjejen.
    Tjejsex har jag funderat på ett tag och när jag väl fick prova så kunde jag inte sluta.
    Jag vet inte ens om jag är bi eller en experimentrande hetero, har funderat i många år på detta.

Nu är det såhär (det har inget med mina känslor för min kille att göra) att jag har funderat lite på hur det skulle vara att ha ett förhållande med en tjej. Det verkar så mjukt, så intimt, så underbart. Dock skulle jag aldrig kunna tänka mig att ha två förhållanden samtidigt.
    Det känns lite kluvet, alltihopa. Kanske var det fel att experimentera tillsammans med min kille? Vad vet jag..

Det känns lite som att jag saknar något i vårat förhållande (en tjej) ?
    Hur ska jag tala om det för min kille? Kommer han att bli sårad?

Jag vet inte vad jag skulle kunna få ut genom att skriva det här, antar att jag vela få ur mig det bara.

• Svar på tråden Bi? Jag saknar något..
  • fetsnygg

jag tror att man kan känna som du, oavsett om man är hetero homo eller bi. Att man saknar något, att något fattas.. det kanske inte är förhållandet i sig det är fel på, utan att dina känslor för din kille inte räcker hela vägen fram? du kanske är osäker på vad du vill få ut av ditt liv rent allmänt? vart du är påväg, vart du VILL vara på väg.. du kanske inte är nöjd och belåten med hur livet ser ut just nu, även om det är helt OK.

Inte alls säkert att ett förhållande med en tjej är mjukare, intimare. Det kanske kan vara det, men du som är tjej vet väl hur vi kan vara? småsinta, tror att vår partner kan läsa våra tankar och blir ilskna när det inte funkar så.. pms osv osv. Tänk dig det gånger två, inte bara mjukt och intimt

Hur som helst, vill du exprimentera sexuellt är det väl bra att ni gör det i ert förhållande.. frågan är kanske om du vill ha ett förhållande med din nuvarande man.. det kanske är i ditt liv det saknas något, inte i förhållandet. Du kanske letar svar på fel ställen? I annat fall, om du är säker på din kärlek och så vidare, så är det väl bara att köra på och exprimentera. Du kanske bara borde exprimentera på fler plan, och inte bara inom sex och kärlek.. kariär? vad vet jag..

Lycka till.

• Anonym (dum?)

Som jag skrev innan, det har inget med mina känslor för min kille att göra! Antar att det är ren nyfikenhet.
    Och jag vill inte experimentera mer, vi har provat detta nu och det har fått mig på lite villovägar.
    Hur menar du med experimentera på fler plan?

• fetsnygg
    Anonym (dum?) skrev 2010-05-20 14:31:25 följande:
    Som jag skrev innan, det har inget med mina känslor för min kille att göra! Antar att det är ren nyfikenhet. Och jag vill inte experimentera mer, vi har provat detta nu och det har fått mig på lite villovägar. Hur menar du med experimentera på fler plan?
    Jag menar, att om du saknar något, så kanske det inte har med ert förhållande att göra, utan med ditt liv i övrigt. Testa något nytt som har med något helt annat att göra. Byt jobb, hitta en ny hobby.. det kanske är något annat i livet som saknas?
  • rlevitte
    Anonym (dum?) skrev 2010-05-20 13:58:38 följande:
    Nu är det såhär (det har inget med mina känslor för min kille att göra) att jag har funderat lite på hur det skulle vara att ha ett förhållande med en tjej. Det verkar så mjukt, så intimt, så underbart. Dock skulle jag aldrig kunna tänka mig att ha två förhållanden samtidigt.
    Att det blivit en sån fundering av att ha experimenterat med en tjej låter väldigt trevligt ...  men att du inte kan tänka dig två förhållanden samtidigt är ju lite problematiskt, det innebär ju att du skulle behöva lämna din kille om du vill fullfölja din fundering...  vill du faktiskt det?
    Anonym (dum?) skrev 2010-05-20 13:58:38 följande:
    Hur ska jag tala om det för min kille? Kommer han att bli sårad? Jag vet inte vad jag skulle kunna få ut genom att skriva det här, antar att jag vela få ur mig det bara.
    Jag kan ju inte riktigt säga hur han skulle reagera, men jag kan säga hur jag skulle.  Tanken på att en partner skulle vilja lämna mig för nån annan, det skulle nog vara sårande...  att känna sig ersatt/bortbytt är aldrig roligt.  Däremot skulle jag inte ha något problem alls om en partner ÄVEN skulle vilja ha ett förhållande med någon annan.
    Jag tror mycket ligger i just den nyansskillnaden...  nu är jag van vid ett tänk där flera samtidiga förhållanden är möjliga (polyamori), men jag kan förstå att tolkningarna blir andra om man har ett monogamt tänk i grunden (och det antar jag för stunden att han har, men kanske inte så starkt med tanke på era experiment), och din kille skulle då kunna se tanken på ett annat förhållande som något som automatiskt betyder att han blir bortbytt, och det med viss rätta eftersom du själv säger att du inte kan tänka dig två förhållanden samtidigt...  men även om du nu skulle kunna tänka dig det kan jag tänka att han inte automatiskt skulle kunna tänka så, utan fortfarande känna sig rejält bortvald.
    Om du nu skulle ändra dig och tycka att två förhållanden samtidigt kan vara ok tror jag att det blir viktigt att du ser till att han inte känner sig bortvald.  Exakt hur beror på hans sinnelag.
    Mvh,
    Richard
Svar på tråden Bi? Jag saknar något..