Min dotter ska ut i vecka 36+0
Min dotter ska förlösas med snitt när jag är i vecka 36+0. Alltså om 2 veckor. Jag undrar hur länge ni fick stanna på bb och hur erat barn mådde när den kom ut osv.
Känner mig nervös och orolig.
Min dotter ska förlösas med snitt när jag är i vecka 36+0. Alltså om 2 veckor. Jag undrar hur länge ni fick stanna på bb och hur erat barn mådde när den kom ut osv.
Känner mig nervös och orolig.
hej!!
har fått 3 barn som fötts "tidigt" en i v 36+5, en i v 36+2 och en i v 35+5.
Första barnet fick jag stanna 6 dagar med men det berodde på andra omständigheter än att han var för tidigt född med andra som kom så tidigt stannade jag 2 dagar sen åkte jag hem och denna gång (fick en liten för snart 6 veckor sen) åkte jag hem efter 3 dagar har oxå snittats med dom.
första barnet mådde inte alls bra utan han var livlös men det berodde på att moderkakan hade lossnat, andra mådde jättebra inga konstigheter alls och tredje nu mådde oxå jättebra!!
Min 3:e dotter kom i v36+2, dock födde jag vaginalt.
Vi fick åka hem dagen efter, inga problem alls!
Fick sonen 36+0 och vi fick stanna en vecka på BB, han låg på neo i två dagar. Men det hade nog mer att göra med att han var tillväxthämmad och att det blev akut snitt på grund av att det nästan inte fanns något vatten kvar i livmodern, än att han var lite tidigt född. Han hade svårt att syresätta sig i början, men sedan mådde han bra.
Det kommer gå bra, vecka 36+0 är ju egentligen bara en vecka från det som räknas som full tid, dvs 37+0. De kan ha det lite tuffare att komma igång med amningen än fullgångna bebisar, men annars brukar de vara i form den tiden.
Varför ska din lilla komma ut lite tidigare?
Vad skönt att höra att det gått så bra för era barn och att ni sluppit lååånga sjukhusvistelser.
dom vill ta ut henne för att moderkakan håller på att fungera dåligt. Har diabetes och mitt insulinbehov har sjunkit så dom vill inte riskera hennes liv mera. I vecka 36+0 skulle hon ha det bättre utanför livmodern än innanför.
Mina tvilling tjejer kom i vecka 34+1 och vi bodde på Neo i 12 dagar sen hade vi hemvård i en vecka.Nova vägde 1970 och Nora 2045 dom behövde värmebädd och syrgas.Dom hade även CPAP första dygnet eftersom lungorna var klibbiga.Sen fick dom även sondmatas ett tag.
Du ska se att det kommer gå super bra för er =)
Räknas inte vecka 38+0 som fullgången?
Ts: Då har nog läkarna rätt i att hon kommer få det både bättre och säkert bra utanför livmodern. De vet oftast vad de gör. Lycka till!
Sofsan: Jag blir oftast snurrig på det här hur man räknar graviditetsveckor, men jag har för mig om att det är i 38:e graviditetsveckan (dvs 37+något som de räknas som fullgångna). Men någon får väldigt gärna rätta mig om jag har fel.
Mitt första barn föddes i vecka 36+3. Han var lite tillväxthämmad (2095 g, 46 cm). Han var åtta dygn på neonatal och behövde värmebädd, sondmatning och solning.
Mitt andra barn föddes i vecka 35+3. Han var också tillväxthämmad (1510g, ca 40 cm). Han var inskriven på neonatal i 33 dygn, halva den tiden hade vi hemsjukvård. Han behövde värmebädd och sondmatning.
vår viktor föddes i v 35+6 med förtidig vattenavgång, föddes vaginalt. han låg på neo i 6 dagar samt 4 veckor med hemsjukvärd. han hade dåligt blodsocker värde och låg kroppstemp första dygnet. han låg sedan på värmebädd i 3 dagar och fick sola. han sondades i tre veckor.
Fick en tjej i jan -10 36+4, låg i 3 dagar. Gjorde kejsarsnitt. Hon vägde 2495 och var 47cm =) Låg inne 10 veckor innan hon kom och den magiska gränsen på Sös i stockholm var 34+0, då satte de igång många mammor som låg inne av olika anledningar!Lycka till!
Min grabb föddes i v. 36+3 och vi stannade en vecka på BB. Han var frisk, men dem tyckte han var lite gul och ville hålla kvar oss och se om det gick över, när han blev lite gulare så fick han sola istället och därför fick vi stanna lite längre. Men han gick upp stadigt i vikt osv. Lycka till! Kram