• Liafia

Ni vars barn vägrade ta flaskan länge, vilken flaska accepterade dom till sist?

Har en tjej som inte får i sig tillräckligt av mig men ändå vägrar flaska. Har kämpat i 2 månader nu och fick idag rådet av BVC att "svälta" ut henne tills hon tar den. Alltså att inte amma henne alls. Känns hemskt men är kanske enda sättet.
    Pipmugg och dylikt funkar inte heller. Har verkligen testat allt och alla metoder men inget funkar. Har testat 10 tal olika flaskor och lika många nappar.
    Så min fråga är nu till er vars barn också krånglat, när det till slut gick hur gick det till och vilken flaska tog dom till slut?

• Svar på tråden Ni vars barn vägrade ta flaskan länge, vilken flaska accepterade dom till sist?
  • Ida1990

Min son vill bara ha mam ultivent, men antar att ni redan har provat dom.

• Liafia

ja vi har provat dom men vill veta om det finns någon som "problem-barnen" oftast accepterar till slut. Känns ju som att man får välja ut en enda och sen hålla på tills det går. Tror dock mkt på just ultivent eftersom hon älskar sin MAM napp. 

• lillälva

Vi har den där från apoteket, som ska efterlikna ett bröst MAM, heter flaskan ( o nappen). De runda smala napparna fungerade itne alls föfr vår dotter, hon klöktes och ville ej dricka, men den här passar bättre i munnen på ngt sätt!

Lycka till! Vet vilken frustration det är! Antar att ni har provat godsaker i flaskorna - typ bröstmjölk!

• lillälva

Jag glömde skriva att det tog ett par månader innan hon tog flaskan, men sedan har det funkat hela tiden. Jag "lurade" lite med nappen. Hon hade den i munnen, jag tog ut den, hon sökte den och jag gav henne flaskan...

• Ida04Emma06Thea09

Jag hade likadant med min  minsting, jag har provat flaska i flera månader i olika omgångar och olika flaskor och nappflasknappar men inget har dugit bara ammingen men nu sen 2veckor tillbaka så äter hon utpumpad mjölk i flaska köpte MAM napparna dom var dom första som hon godtog men nu äter hon ur bambinos och eskas nappar oxå.

• Wizz

Esskas anatomiska napp var den enda som dög här.

• Rainbowbright

det kanske har löst sig redan!

Men Tommi Tippie den enda som funka!! =) (Ska vara som en bröstvårta)

Svar på tråden Ni vars barn vägrade ta flaskan länge, vilken flaska accepterade dom till sist?