• elefantmamman

Är det OK för en fsk-pedagog att vara bakfull på jobbet?

Har en bekant som arbetar som fsk-pedagog. Hon är nybliven singel och som många andra nyblivna singlar festar hon mycket. Dom veckorna hon inte har barnen går hon ut Ons, Fre och Lördag och det är inte lite hon dricker. Så på Tordagen är hon bra bakis, det har t.o.m hänt att hon spytt på jobbet.

Tycker ni att det här är okej?
    För när jag påpekade det så förstod hon inte alls vad jag menade. Hon menade att hon trots bakfylla kunde göra sitt jobb utan problem.
    Jag menar att reaktionsförmågan är sämre, förmågan att tänka helt klart, hon kanske konstigt och barn märker sånt.

• Svar på tråden Är det OK för en fsk-pedagog att vara bakfull på jobbet?
  • Trollsländan

Aldrig ok att vara bakfull på sitt arbete oavsett yrke!

• La Lola

Såklart är det inte ok!
    Det säger väl sig självt?

Bara nyfiken, hur gammal är hon?

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Anatha

Så länge du inte är full och bakfyllan inte påverkar hur du utför ditt jobb är det ok. Bakfylla om man inte är full är ju bara att kroppen gör sig av med gifter och ofta även vätskebrist. Men super man som du beskriver är hon förmodligen full på jobbet.

• lindis82
    Trollsländan skrev 2010-05-20 21:38:02 följande:
    Aldrig ok att vara bakfull på sitt arbete oavsett yrke!
    Jag håller helt o hållet med på detta.. har aldrig varit bakfull på något av mina arbeten.. ok ta en öl ute på en arbetskväll men supa sig full .. nee.

Men alla människor är olika o det är svårt att säga vad som är rätt o fel..
  • elefantmamman

Man skulle kunna tro att den är en 18-åring jag pratar om men det är en kvinna på närmare 35 med 3 egna barn.

• La Lola
    elefantmamman skrev 2010-05-20 21:44:38 följande:
    Man skulle kunna tro att den är en 18-åring jag pratar om men det är en kvinna på närmare 35 med 3 egna barn.
    Oj...ja min fördom sa mig att det var nån under 25...men...nä.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Anatha

Jag kan kunde känna mig lite bakfull dagen efter om jag har har druckit två glas vin kvällen innan och det har jag gått till jobbet med. När jag var ung och jobbade extra i butik har jag även varit riktigt bakis på jobbet. Numera minns jag inte ens hur en bakfylla kändes.

• FruSen
    elefantmamman skrev 2010-05-20 21:36:39 följande:
    Har en bekant som arbetar som fsk-pedagog. Hon är nybliven singel och som många andra nyblivna singlar festar hon mycket. Dom veckorna hon inte har barnen går hon ut Ons, Fre och Lördag och det är inte lite hon dricker. Så på Tordagen är hon bra bakis, det har t.o.m hänt att hon spytt på jobbet. Tycker ni att det här är okej? För när jag påpekade det så förstod hon inte alls vad jag menade. Hon menade att hon trots bakfylla kunde göra sitt jobb utan problem. Jag menar att reaktionsförmågan är sämre, förmågan att tänka helt klart, hon kanske konstigt och barn märker sånt.
    Hmm, det är väl inte OK att vara bakis på jobbet oavsett yrke?!
  • Guru13

Bara det inte märks och påverkar jobbet för mycket.Man kan ju vara trött eller sjuk och det påverkar ju också arbetet man gör,bara det inte påverkar för mycket i det fallet också.

Svar på tråden Är det OK för en fsk-pedagog att vara bakfull på jobbet?