• Husmusen8

Gravid i v.34, inga sammandragningar?

Jag är gravid i v.34 och har fortfarande inte kännt några sammandrgningar? När började ni få sammandragningar? Tänker att om jag får sammandragningar sent så kanske inte kroppen förbereder sig inför förlossningen och så går jag över tiden

• Svar på tråden Gravid i v.34, inga sammandragningar?
  • Mirakel händer

Med sonen hade jag aldrig sammadragningar... han är född på BF+10, förlossningen började med värkar som var regelbundna och kraftiga från start.

Denna graviditet med dottern så började sammandragningar komma redan i vecka 22.

♥Kim 1995-03-13 & Lillasyster BF 2010-07-09 - snitt 2010-07-01♥
  • Anatha

Många förstföderskor får inga kännbara sammandragningar. Jag fick inga men gick iof över tiden med 15 dagar.

• Venna

Jag hade inga sammandragningar alls nästan med första barnet...och hon är född en vecka tidigare än BF. Ganska snabb och relativt smärtfri förlossning.

Är gravid med bebis nr 2 nu, med BF om 14 dagar och har bara någon enstaka sammandragning då och då nu...kanske en varannan dag eller så, om jag har stressat eller burit mycket.

• paloma84

Första graviditeten så hade jag väl sammandragningar från ca v.20, dvs kraftiga och väldigt kännbara, dottern föddes på bf.
    Denna gång startade det i v.15-16 någongång i samband med vinterkräksjukan och har hållt i sig sen dess... Flera stycken per dag mellan ca 10-15 stycken, även dessa kraftiga att jag måste stanna upp.. kan inte gå eller prata medan de håller i sig...
    Och när denna lille skrutt vill komma får får tiden avvisa :)
    Är i v.31 nu

• Cakemaker

Kände ingenting innan det var dags så att säga. Hade väl sammandragninger i typ 24 timmar och sen började värkarna efter det. Dottern föddes 15 dagar tidigare än BF.

• emmisss

Jag har aldrig heller haft några sammandragningar, frågade som dig till bm med tanken om att livmodern inte tränas.

Men hon sa att bara för att man inte känner dom så betyder det inte att man inte har dom!  Livmodern kommer vara tränad och veta vad den ska göra när det väl gäller! Vi ska nog bara vara glada att vi inte haft några! :)

Samma med foglossning, bara för att man inte känner dom så betyder det inte att man inte beckenet luckrar upp sig och förbereder sig! Har inte haft foglossning heller! :) Super skönt, promenderade med vovven i  1.5 timma igår! :)Jag är i vecka 37! :)

• IsaCMoJs

jag kände 1 sammandragning på hela graviditeten och det var pga av stress och oro när jag var in på en kontroll på förlossningen, kände aldrig någonting annars! Nu snittades jag så jag vet aldrig om jag skulle gått över tiden men det tror jag nog att jag skulle...

Mamma till Moa 081216
  • Alcarinque

Jag kände aldrig av några sammandragningar förra gången. Vattnet gick i v.36+5 och ett halvt dygn senare föddes dottern

♥ Alva 060307 ♥ Lillasyster med BF 100802 ♥
  • Helene OSV

Första graviditeten, massor med sammandragningar från v.20 typ.
    Hon föddes i v.42, snittades efter tre dagars misslyckad igångsättning i v.41.

Andra graviditeten hade jag nästan inga sammandragningar alls.
    Hon föddes, vaginalt, på bf.

Tredje graviditeten, massor med sammandragningar från väldigt tidigt.
    Han föddes, vagnialt, i v.41.

♥ Olivia 031017 ♥ Sigrid 051003 ♥ Valter 080812 ♥ Fyran 1009 ♥
  • Kazeer

I första graviditeten hade jag mycket sammandragningar från vecka 26-27. Sonen föddes i vecka 36+3 efter igångsättning p g a vattenavgång i vecka 32+3.

I andra graviditeten hade jag i stort sett inga sammandragningar alls. Sonen förlöstes med kejsarsnitt i vecka 35+3 efter att de dagliga CTG-kurvorna började se mindre bra ut.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Gravid i v.34, inga sammandragningar?