• Margarit

Pojke med långt hår?

Min lille pojke på drygt två år börjar få lite längre hår. Det krullar sig vid öronen och i nacken och själv tycker vi att det är fint.

Däremot så börjar vi få en massa kommentarer att vi måste ta honom till frissan, han är en stor pojke nu och då måste man klippa honom.

Tycker du att långt hår på en pojke ser dumt ut? Varför då?

• Svar på tråden Pojke med långt hår?
  • muffin

nä. vänner till oss har en pojke på nu 3 år. han är blond och lockig å har hår nästan till axlarna. han är jätte söt! många tror dock att han är en flicka..

• Sencha

Nej, jag tycker det är fint.

Varning för ras Gå så försiktigt du kan Inga tanklösa menlösa ord Ingen felaktig fras (LW)
  • Sarah84

Vi har tvärtom. Vår dotter har haft väldigt dålig hårväxt. Hon är nu 3 år & inte alls speciellt långt. Nästan alla tror hon är en pojke & tycker de e himla trist faktiskt. Som tur är så bryr hon sig inte själv ännu, men de kommer juh. Inte ens då hon hade klänning förra sommaren så kunde endel tro hon va kille..

*Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • cicci85

Tycker det är fint med långt hår på vissa pojkar! Min minsta ska få långt hår, nu innan han kan bestämma själv Nu kan han ha håret bakom öronen och då är det fint, ett tag har det inte varit så fint, men bara det blir lite längre nu blir det jättefint!

Lockigt hår är ju jättefint när det är lite längre!

• Catti41

Det finns väl massor med pojkar som har långt hår, även om de är över 2 år. Det finns ju vuxna män som har långt hår. Och flickor/kvinnor som har kort hår.

Trams, säger jag.

Min grabb har också hår som lockar sig längst ut. Det är jättefint. När han blir större kommer han hata lockarna, men då får han ju bestämma själv. Nu är han liten och vi bestämmer att halvlångt lockigt hår är fint.

• Waersta
    www.facebook.com/photo.php&l=2bcfc93b79&id=1033915923

Vet inte om bilden går att se.. men min son hade länge långt hår och det var först när han själv sa att han ville klippa kort som vi gjorde det.
    Folk kommenterar och är så klumpiga, hela tiden. Vuxna människor som inte kan bete sig helt enkelt.
    Spara håret Ni.
  • pojkens

vem fäller de kommentarerna? korkat. Klart han ska behålla sitt fina hår. Klippa sig kan han göra när han själv säger att han vill det. Tycker själv det är superfint med långt lockigt hår :). önskar min son kunde ha det men han är fortfarande nästan flintis vid 1.5 år!

• parvati

Jag har en son med korkskruvslockar många tror att han är flicka men det spelar ingen roll för mig. Jag klipper i nacken, vid öronen och luggen men behåller lite längd. Vill din pojke ha långt hår så låt han ha det tycker jag

• lennartsdotter

Min grabb är blond och har lockigt hår. Han kommer få ha långt hår bara för att jag som rakhårig morsa tycker att lockigt hår är så fint.{#lang_emotions_wink}

• Helle333
    Margarit skrev 2010-05-21 08:59:15 följande:
    Min lille pojke på drygt två år börjar få lite längre hår. Det krullar sig vid öronen och i nacken och själv tycker vi att det är fint. Däremot så börjar vi få en massa kommentarer att vi måste ta honom till frissan, han är en stor pojke nu och då måste man klippa honom. Tycker du att långt hår på en pojke ser dumt ut? Varför då?
    Varför skulle det se dumt ut? Det är bara en massa inskränkta nissar som anser att killar ska ha kort hår och tjejer långt *tycker* tills grabben är tillräckligt gammal för att bestämma själv så kör på det med det ni tycker han ser bra ut i
  • Margarit

Tack för era svar. :)

Pojken är ju så liten att han inte bryr sig om vad han har för frisyr. Hans lockar är så söta att jag inte vill klippa honom, men som sagt så kommenterar folk. Oftast kvinnor i övre medelåldern men också jämnåriga kompisar till mig.

Vet inte om det handlar om att det skulle vara flickigt med långt hår, kanske skulle han se mer "proper" ut med kort. Nu är han ju en liten hippie. ;D

Waersta: jättesöt grabb du har och fint hår han haft!

• SailorGirl
    Waersta skrev 2010-05-21 09:34:21 följande:
    www.facebook.com/photo.php?pid=30115204&l=2bc... Vet inte om bilden går att se.. men min son hade länge långt hår och det var först när han själv sa att han ville klippa kort som vi gjorde det. Folk kommenterar och är så klumpiga, hela tiden. Vuxna människor som inte kan bete sig helt enkelt. Spara håret Ni.
    Sicken snygging!

Vikingarna hade långt hår och uppskattades i många länder av kvinnorna för att de var så noga med att sköta och fläta det så stiligt. Inte tusan skulle man kalla en viking för en tös. Och anser släkten att det är dåligt att vara flicka?

Folk ska sköta sitt och låta er sköta er pojke på det vis som passar er bäst. Speciellt när det gäller dylika trivialiteter.
  • Makka Pakka

Vi låter också sonens hår växa. Tycker inte att man ska klippa ner håret bara för att det är en pojk.

Många komenterar att det är kanske dags att klippa han men vi bryr oss inte.
    Vi får väldigt mkt komentarer som att "det blir så varmt för han på sommaren, han kommer svettas!" men jag brukar kontra med "Jaha, skulle du säga så om han var en flicka?"

Nu är han hår inte jätte långt men lite spretigt

Glaaaaaaaaaaaaad!

♥♥♥080626♥♥♥
  • Primrose

Det är fint med långt hår på pojkar, helst om det är tjockt och litet lockigt i nacken. Vår pojke har sådant hår, men det blir lätt tovigt i nacken (jag kammar varje dag) och han blir ledsen när jag kammar ut det. Han har klippts kort hos frisören en gång (för två månader sedan) och nu måste det nog göras igen, trots att jag gärna skulle låta det växa, om det inte blev så tovigt.

• elims

Jag tycker att det är jättefint med små pojkar med långt hår (har själv en son på 2 år som vi inte kommer klippa av de långa lockarna på pga vår tradition)
    men främst tycker jag att folk ska sluta ha så mycket åsikter om vad andra människor gör med sina liv och sina barn! Sånt gör mig tokig!

• Anna81

Jag tycker inte att det är fint,min son rakar jag 1 2-3 gånger om året, gillar inte långt hår på vuxna killar heller.

• Margarit
    Makka Pakka: Jättesött! Och vilka vackra ögon. :) Bruna ögon är så fina.

Elims: OT: men vilken tradition tillhör ni? Judendomen är den enda jag kommer på just nu som det skulle kunna vara...eller sikhismen kanske.  Jag har bott i Israel och där träffade jag ibland på små pojkar med långa korkskruvar vid öronen. :)

Anna81: Min man hade långt hår när vi träffades - nu har han klippt det tyvärr - så jag tycker nog om långt hår på både kvinnor och män. Själv har jag kort just nu, men låter det växa (i samma takt som sonens ungefär faktiskt. )
  • YokohamaNr2

Min son har ganska långt hår som han älskar och jag med, vill inte klippa kort ännu!
    Oftast det den lite äldre generationen typ far och morföräldrar som tror att han ♪r en tjej,  och de ser verkligen bara till håret! Han kan ha hur killiga kläder som helst och hålla i en stor brandbil och ändå ser de bara till håret och säger nånting om flicka. Han har börjat svara nu dock och rättar dem

SJälvklart klipper jag honom om han själv skulle vilja men än så länge tänker jag behålla det härliga svallet!

Svar på tråden Pojke med långt hår?