Inlägg från: Margarit |Visa alla inlägg
  • Margarit

Pojke med långt hår?

Min lille pojke på drygt två år börjar få lite längre hår. Det krullar sig vid öronen och i nacken och själv tycker vi att det är fint.

Däremot så börjar vi få en massa kommentarer att vi måste ta honom till frissan, han är en stor pojke nu och då måste man klippa honom.

Tycker du att långt hår på en pojke ser dumt ut? Varför då?

• Svar på tråden Pojke med långt hår?
  • Margarit

Tack för era svar. :)

Pojken är ju så liten att han inte bryr sig om vad han har för frisyr. Hans lockar är så söta att jag inte vill klippa honom, men som sagt så kommenterar folk. Oftast kvinnor i övre medelåldern men också jämnåriga kompisar till mig.

Vet inte om det handlar om att det skulle vara flickigt med långt hår, kanske skulle han se mer "proper" ut med kort. Nu är han ju en liten hippie. ;D

Waersta: jättesöt grabb du har och fint hår han haft!

• Margarit
    Makka Pakka: Jättesött! Och vilka vackra ögon. :) Bruna ögon är så fina.

Elims: OT: men vilken tradition tillhör ni? Judendomen är den enda jag kommer på just nu som det skulle kunna vara...eller sikhismen kanske.  Jag har bott i Israel och där träffade jag ibland på små pojkar med långa korkskruvar vid öronen. :)

Anna81: Min man hade långt hår när vi träffades - nu har han klippt det tyvärr - så jag tycker nog om långt hår på både kvinnor och män. Själv har jag kort just nu, men låter det växa (i samma takt som sonens ungefär faktiskt. )
Svar på tråden Pojke med långt hår?