Inlägg från: idiblon yes |Visa alla inlägg
  • idiblon yes

Uppskattar du att bli uppringd av telefonförsäljare?

Hur upplever du detta?

Vilar vid denna källa...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Uppskattar du att bli uppringd av telefonförsäljare?
  • idiblon yes

"Nej, de irriterar och stör hemfriden." - röstade jag själv.

Vilar vid denna källa...
  • idiblon yes

Följdfråga: Ska man behöva nixa sig för att värja sig, egentligen?

Vilar vid denna källa...
  • idiblon yes
    Bisquit skrev 2010-05-21 10:10:05 följande:
    Ha ha ha, ja typ. Nej man borde inte behöva nixa sig, snarare tvärt om. Vill man att dom ringer får man registrera sig nånstans. Borde fan vara olagligt annars...
    Håller med.
    Vilar vid denna källa...
  • idiblon yes

Intressant...

Vilar vid denna källa...
  • idiblon yes

Fler får gärna rösta...

Vilar vid denna källa...
  • idiblon yes

Mer, mer!

Vilar vid denna källa...
  • idiblon yes
    enny signatur skrev 2010-05-22 21:38:06 följande:
    nej och därför vill jag inte ha en hemtelefon vidare gärna. hade det inte varit för dem hade jag kopplat in en direkt men inte använt den typ. min make tycker de är roliga så jag får  inte anmäla till nix. ett tag ringe folk och la på när min make (eller annan man) svarade och pratade bara när jag svarade, inte helt glatt för mig. 5de gången de ringer samma dag så svarar jag ju för att jag tröttnar, men inte vidare glad... ett bolag har ringt hur många gånger som helst, men som sagt nu har vi ingen telefon så :P
    Visst är de skitstöriga...
    Vilar vid denna källa...
  • idiblon yes
    logg81 skrev 2010-05-23 09:01:38 följande:
    Nej... det slutar oftast med att jag slänger på luren för att de testar varenda säljteknik de fått lära sig. Trist för dom att jag inte orkar lyssna. Det blev bättre när jag skaffade mobilabonnemang och skrotade hemtelefonen.
    Samma här, att ha hemtelefon är bara tortyr numera. Tyvärr. Illa att man inte ens kan kunna lära sina barn ringa 112 från en fast telefon, ens...
    Vilar vid denna källa...
  • idiblon yes
    hallencreutz89 skrev 2010-05-24 10:25:17 följande:
    Nej, men jag är ändå trevlig och behandlar dem med respekt för jag uppskattar att de tar ett skitjobb och betalar skatt till skillnad från alla idioter som sitter hemma och tar bidrag för de anser sig vara för "fina" för vissa jobb. Och så har jag själv varit det så jag vet hur mycket det betyder för en när den man ringer är trevlig och artig
    Jag uppskattar inte att det ens är tillåtet att ha skitjobb för att betala skatt, det innebär ju endast att man skyfflar runt på pengarna men kastar resurserna i sjön.
    Vilar vid denna källa...
  • idiblon yes
    hallencreutz89 skrev 2010-05-24 10:39:12 följande:
    Nej men som sagt så är dte ju tillåtet nu och därför så borde man vara trevlig mot telefonförsäljare ändå för dte är inte deras fel.
    Det borde inte vara tillåtet. Och otrevlig behöver man inte vara, men nog ska man få lägga på luren och slippa sitta och lyssna på erbjudanden man är totalt ointresserad av bara för att vara trevlig.
    Vilar vid denna källa...
  • idiblon yes
    hallencreutz89 skrev 2010-05-24 21:23:22 följande:
    som sagt kvittar om det borde för nu är det så. Man kan tacka nej artigt och sen om de tjatar lägga på. Det är inget ptrevligt att lägga på omfolk tjatar, det gör jag tillochmed när jag pratar med vänner. ENklast är dock att bara säga att man har betalningsanmärkning
    Det kvittar inte alls, är man intresserad av att det inte ska vara tillåtet så håller man inte tyst om saken.
    Vilar vid denna källa...
  • idiblon yes
    hallencreutz89 skrev 2010-05-24 21:56:42 följande:
    sa inte att man ska hålla tyst om det. Men det är inte telefonförsäljarna som skriver lagen och därför kan du inte behandla dem illa bara för att du inte tyckerderas jobb borde få finnas
    Jag behandlar ingen illa. Har jag någonsin sagt att jag behandlar någon illa?
    Vilar vid denna källa...
  • idiblon yes

Puff.

Vilar vid denna källa...
  • idiblon yes
    hallencreutz89 skrev 2010-05-26 22:32:20 följande:
    Nej jag har inte sagt att du har sagt det, men många anser sig ha rätt att vara otrevliga mot dem bara för de inte gillar yrket och det är fel
    Inte ett dugg mer fel än att tycka att folk ska ha vett att antningen säga ja eller behöva säga nej tre gånger innan ni ger upp. Det är ett jävla skityrke, ett jävla sätt mot människor, helt enkelt.
    Vilar vid denna källa...
  • idiblon yes
    MickeN1973 skrev 2010-05-27 16:18:42 följande:
    Folk som puffar trådar är också avskyvärt partrask
    Eller hur. Oj vad den tog, jag blev sååå ledsen så. Arma stackars mig. Nu får jag ta och lägga mig i fosterställning på sängen och gråta ett par dygn.

Buhu, buhu.
    liv10 skrev 2010-05-27 16:19:41 följande:
    svarsalternativen var lite väl svart/vita. det beror ju på vad de har för erbjudande enligt mig- men det alternativet fanns ju inte.
    Ja, de är svartvita. Men man kan välja vilket som ligger en närmst.
    Vilar vid denna källa...
Svar på tråden Uppskattar du att bli uppringd av telefonförsäljare?