• idiblon yes

Uppskattar du att bli uppringd av telefonförsäljare?

Hur upplever du detta?

Vilar vid denna källa...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Uppskattar du att bli uppringd av telefonförsäljare?
  • snillis

Nej, och är därför anmäld till NIX.

Men jag startade företag för ett tag sedan och då var det ett helvete i början med alla som villle erbjuda sina redovisningstjänster etc.

• Takhiza
    Trillian skrev 2010-05-21 12:07:27 följande:
    Nej, jag gillar det inte. Har haft nix i nästan 5 år, men det hjälper inte. Har också märkt att telefonförsäljare allt oftare på sistone blir aggressiva när man säger att man inte är intresserad. Inte så konstigt att de är stressade, men det gör mig inte precis mer motiverad att köpa något av någon som först ringer upp, när jag avböjt såna samtal och sen börjar skälla på mig. Jag brukar vara artig när folk ringer mig, men börjar de kalla mig för slampa- vilket hände senast då jag inte var intresserad av att låta en uppringande okänd människa flytta om mina premiepensionspengar omedelbart i telefonluren- blir jag rätt rälig.
    Om du prenemurerar på något, säg Allers tex. får de som säljer för samma bolag som Alles lov att ringa dig trots att du är registrerad i Nix. Om du därimot talar om när försäljaren ringer att "Nej tack, inte intresserad och är med i Nix, var snäll och plocka bort mig" så är detta något den försäljaren måste göra.
  • idiblon yes
    Bisquit skrev 2010-05-21 10:10:05 följande:
    Ha ha ha, ja typ. Nej man borde inte behöva nixa sig, snarare tvärt om. Vill man att dom ringer får man registrera sig nånstans. Borde fan vara olagligt annars...
    Håller med.
    Vilar vid denna källa...
  • Trollet Ludenben

Nej jag verkligen avskyr alla typer av försäljare som telefonförsäjare, dörrförsäljare och sånna som står utan för affärer och i stan och försöker pracka på folk mobiler eller elavtal. Vi är nixade och vi har satt lapp på dörren för att slippa de vidriga påprackande krypen. Men jag brukar inte vara otrevlig om det ringer nån. Jag säger tack men nej tack. Börjar de babbla vidare så säger jag att jag inte är intresserad och adjö.

Älskade ungar
  • idiblon yes

Intressant...

Vilar vid denna källa...
  • CarlHerman

Nej jag avskyr telefonförsäljare. Blir så irriterad när någon tipsat en försäljare om att de ska ringa oss eftersom de kan kringgå NIX då. Jag kommer aldrig lämna ut nummer till någon för att en försäljare ska ringa upp dom, tycker det är taskigt.

• Nellee
    idiblon yes skrev 2010-05-21 09:53:00 följande:
    Följdfråga: Ska man behöva nixa sig för att värja sig, egentligen?
    Nej, jag tycker inte det. Dessutom så hjälper det inte i alla fall.
    Don't you black or white me
  • tweenies

Avskyr dom, avskyr framför allt tiderna dom ringer på, dom ringer runt 20-21 på kvällarna.

Svar på tråden Uppskattar du att bli uppringd av telefonförsäljare?