Inlägg från: Anonyhm |Visa alla inlägg
  • Anonyhm

ingen reklam tack!!!!!

...Detta måste vara de mest svårlästa orden i mannaminne. Igår kom jag hem till inte mindre än NIO reklamblad. Det står klart och tydligt på min dörr "Ingen reklam tack". Varje vecka bär jag ut en full pappkasse med bara reklamblad. Varför är det så jävla svårt??? Detta har börjat gå mig riktigt jävla mycket på nerverna. Jag vill inte ha reklam!! Jag läser den inte. Jag bara konstaterar att det är reklam och slänger bort den. Hur kan det vara vettigt ur miljösynpunkt att ösa in reklam på det viset? alla jag känner har samma skylt på dörren och alla gör likadant som jag. Dvs läser den inte. 

Vår hyresvärd har gått så långt som att sätta upp ett plakat på porten in till trapphuset på vilken det står skrivet att "I detta huset är vi miljövänliga. Vänligen respektera de hushåll som undanber sig reklam. Tack"
    Det är dessutom respektlöst att slänga in något till någon som de specifikt undanber sig. De kan inte missa. Det står på själva luckan som de måste ta i för att dumpa in skiten. Idag ska jag sätta upp ett plakat på dörren så kan de sjujävlar inte skylla på att de "inte sett". Är det bara jag som får mängder med reklam och som inte vill ha den? 
  • Svar på tråden ingen reklam tack!!!!!
  • Anonyhm
    Michisen skrev 2010-05-21 10:23:58 följande:
    Bli medlem på www.reklamfritt.se/ så kan du lägga in spärrar mot både adresserad direktreklam och mot vanlig reklam - sedan kan du anmäla oönskad reklam. Om tillräckligt många gör det...
    Det var som tusan Tack! 
  • Anonyhm

Nu har jag satt upp ett enormt plakat på dörren med texten "INGEN REKLAM TACK. UTAN UNDANTAG!" Dessutom är jag hemma och har tråkigt hela dagen så den som pular ner ett reklamblad kommer att få förklara sig noga idag. *kärring med grus i snippan* 

Svar på tråden ingen reklam tack!!!!!