Inlägg från: Sencha |Visa alla inlägg
  • Sencha

ingen reklam tack!!!!!

Michisen skrev 2010-05-21 10:23:58 följande:
    Bli medlem på www.reklamfritt.se/ så kan du lägga in spärrar mot både adresserad direktreklam och mot vanlig reklam - sedan kan du anmäla oönskad reklam.Om tillräckligt många gör det...
    Jag försökte hitta hur det funkar. Hur kan de stoppa direktreklam genom att man blir medlem? (Det avgörande är väl ändå i slutändan om den somn står vid min postlåda bryr sig eller inte?)
    Varning för ras Gå så försiktigt du kan Inga tanklösa menlösa ord Ingen felaktig fras (LW)
  • Sencha
    Michisen skrev 2010-05-21 10:57:42 följande:
    Om du anmäler till dem när du får oadresserad direktreklam så sköter de anmälan till DM-nämnden och dessa erinrar företaget du fått reklamen ifrån.Och visst är det så att i slutändan är det distributören som ska bry sig om din "ingen reklam-tack"-lapp, men om tillräckligt många tackar nej till reklamen via reklamfritt och lapp på lådan så blir det ju så att direktreklamsdistributörerna måste vara noga med att inte stoppa den där reklamen fel, eftersom det företag de jobbar på blir anmälda för oetiskt beteende.
    Hos oss är det i praktiken dels tidningsbärarna (som en dag i veckan delar ut även en tidning vi inte prenumererar på) och något lokalt företag som själv verkar köra ut reklam för sitt företag som ignorerar lappen på lådan. Ja, och så telefonkatalogen - men den är så liten, så det förstår jag ärligt talat inte varför det är ett problem (Jämfört med den vanliga dagstidningen, liksom )

Anmäla kan man väl göra ändå?
    Varning för ras Gå så försiktigt du kan Inga tanklösa menlösa ord Ingen felaktig fras (LW)
  • Sencha
    Butterscotch skrev 2010-05-24 06:45:16 följande:
    Jag vet inte om ni har bil som står parkerad på gatan, det är också störigt ur reklamsynpunkt. Det sitter reklamblad av diverse slag under vindrutetorkarna mest hela tiden - jag fattar inte hur det kan vara ok? De företag som gör reklam på det här viset borde få betala en avgift för att städa upp på trottoarerna efteråt eftersom det är där reklamlapparna brukar hamna.
    Ifall borde man sätta dit en viss "religiös" rörelse som lusar ner alla cyklar vid Malmö C.
Svar på tråden ingen reklam tack!!!!!