Inlägg från: Kylskåpsmagnet2 |Visa alla inlägg
  • Kylskåpsmagnet2

    Gå ner i vikt med soppdieten ca 4,5- 7 kg i veckan

    Tack! :D Och nu är soppan slut och jag äter vanlig mat igen, känns riktigt fint! ;) Godissuget har försvunnit, är förvånad över hur snabbt det gick, och förundrad över hur mycket skräp jag egentligen stoppade i mig förut. Äter mindre portioner nu och mycket mer medvetet, och hittills har det gått bra. Soppan tog slut redan i söndags, och jag kände inte att det var någon större vits att koka en ny omgång. Idag vägde jag 68,9 kg, så det går stadigt åt rätt håll med några hekton om dagen. 

    Ja, eller hur! Ett par kilon gör stor skillnad, borde synas rätt stor skillnad också egentligen. Glömde ta mina mått innan jag började, men tänkte att jag kanske kan göra det nu i alla fall och ha som framtida referens. 

    Oj, får man fråga vilken stad den kliniken finns i? Jag kollade runt lite efter iLipo, men hittade som du sa bara för runt 1000 kr per gång. Insåg att det var smartlipo jag tänkte på när jag trodde att fettcellerna skulle försvinna helt. Har varit lite sugen på det nu, men det kan ju också se ganska konstigt ut kan jag tänka mig. Tar man tex bort allt från armarna och så går man upp i vikt igen så sätter det sig ju säkert oproportionerligt mycket på andra kroppsdelar istället.

    Låter som att du har riktigt tuffa helger, måste vara sjukt bra träning! :D Härligt att bli instruktör också, då har man ju träningen säkrad sen! :) Jag skulle nog också behöva komma igång med något mer högintensivt, som det är nu så går jag mest snabba promenader alternativt joggar ungefär en time om dagen. Men lite styrka hade jag nog inte dött av. ;)
     

    Just ja, nu har jag en tvåa efter mitt användarnamn, för jag har inte lyckats komma in på min andra profil senaste dagarna, så det fick bli en ny. 

  • Kylskåpsmagnet2
    HannaS86 skrev 2011-06-15 22:43:29 följande:
    Haha har du blivit kylskåpsmagnet2 istället för kylskåpsmagnet nu? :) Härligt att det fungerat, varje kg är som en vinst på lotto, iaf för min del. Jag har inga mål att gå ner 30kg eftersom jag aldrig vägt såpass att jag varit så överviktig men jag skulle vilja gå ner en 5kg till. Tyvärr står jag still på 69kg men om sådär 10år när jag har råd att fettsuga mig, då jäklar ;) Håller med om att man äter mindre portioner efter soppdieten också, magsäcken drar ihop sig (och det tyckte jag verkligen kändes de första dagarna) och man inser att man inte behöver äta så stora portioner som man brukar :)

    Helgen är det jobbigaste jag gjort eftersom det var så påfrestande både mentalt och fysiskt. Jag brukar träna minst 2 gruppträningspass 6-7 dagar i veckan men det här var mycket jobbigare än så. Men jag blev godkänd :D Måste "bara" filma inom 3 månader när jag framför passet med deltagare också och då ska koreografi, teknik och prat sitta perfekt.
    Härligt att du klarade den, grattis! :D Vad roligt! :) Låter tufft, men säkert skönt i efterhand?

    Haha, ja jag kom inte in på min Kylskåpsmagnet så det fick bli så. ;) Jag siktar också in mig på den där fettsugningen framöver, hehe! Imorse vägde jag 68,8 kg, så det går åt rätt håll även om det pendlar lite fram och tillbaka. Verkar som att jag följer ett ganska stabilt mönster hittills, ner i vikt en dag, upp detsamma dagen efter, sen ner dagen efter. Så två steg fram, ett steg bak, tur att det inte var det omvända. ;) Äter ca 1500 kcal/dag, och det fungerar jättebra för mig som inte drar några tyngre lass under veckan. Det mest påfrestande jag gör är mina dagliga långpromenader och det behöver man ju i inte lika mycket energi till som ett pass body pump. :) Var katastrofalt godissugen igår, men lyckades hålla mig iaf. ;)

    Ah, Göteborg, det är ju inom överkomligt avstånd faktiskt. Vad heter kliniken som gör det? Skulle vara skoj att testa det på armarna (som jag mätte precis nu, och kom fram till den otrevliga insikten att de är 33 cm, vilket är exakt halva omkretsen av mina lår). 
  • Kylskåpsmagnet2
    kinebacklund skrev 2011-06-15 09:08:48 följande:
    Hej! Är ny här så vet inte så mkt om familjeliv. Men såg den här tråden och blev riktigt sugen på och teste denna soppdiet :) Fick barn för 10 månader sen ca och har en del kvar och ta av på magen, allt annat har gått bort. Hoppas verkligen att detta funkar :)



    Jag kan också varmt rekommendera soppan, körde den förra veckan och gick ner tre kilo. Det viktigaste är nog som Hanna säger att inte ha i tomaterna för tidigt dock, jag hade det i min första omgång och det smakade så fruktansvärt illa. Näste gång när jag bara hällde i dom medan soppan svalnade så smakade det helt annorlunda. :)

    Fördelen är ju att du kan äta precis så mycket du vill, så du är aldrig särskilt hungrig, även om jag tycker att jag fick lite dålig ork då och då under veckan. Kan tillägga att jag fuskade tre gånger, två av dom för att jag hade så dålig ork, och en gång för att jag var bortbjuden på grillfest. Så om det skulle krisa så behöver du nog inte vara helt hundraprocentigt strikt med den, du kan säkert liksom jag fuska ett par gånger och ändå få resultat. 

    Lycka till och uppdatera gärna om hur det går så vi får peppa dig! :) 
  • Kylskåpsmagnet2

    Åh, fast om kilona övergår till muskler så känns ju även det som en vinst. :) Önskar att jag kunde komma igång och träna lika hårt, men jag vet att det inte kommer hända så jag fortsätter att fokusera på lägre nivå, så att jag iaf klarar av att hålla det. Starkt jobbat att upprätthålla en så intensiv träning tycker jag! :)

    Tack för länken, jag ska definitivt kolla upp och ge det ett försök nästa gång jag är i gbg! :D Till det priset kan man ju riskera att det inte fungerar, väl värt chansningen att det faktiskt kan fungera. Hehe, höll mig bra och gick ner till 68.0 till i fredags, sen kom helgen och nu väger jag 68.5. ;) Lördagsgodis och tacos satte tydligen sina spår, blöh! 

  • Kylskåpsmagnet2

    Förstår verkligen dragningskraften i gymmet, låter jätteskoj så som du beskriver det. :) Fast jag är nog tyvärr lite mer som din kompis, sutar med allt såsmåningom. Vet verkligen inte varför jag inte orkar fortsätta, för även om jag tycker att saker är roliga så vinner någonstans den bekväma genen, hehe! Det är verkligen min värsta last!

    Åh, blir supersugen på att testa NUUU ju! :D Kommer säkert vara i gbg minst 3 dagar nästa gång jag ska dit, så kanske ska försöka boka in mig dag 1 och 3 och se om det kan ge något. Kör man bara ett parti åt gången då, eller kan man ta tex både armar och mage samtidigt?

    Alltså det där är ett sånt mysterium! Samma sak händer mig, jag förstår verkligen inte var all vikt kommer ifrån. För jag har varit med om exakt samma sak, äter + dricker nånting som tillsammans inte väger mer än ett kilo, och går upp två. Har försökt googla fenomenet men helt utan resultat. 

    Idag är det dags för nyttig kosthållning igen. Midsommar satte sina spår det också, och nu väger jag 68,9 kg. Märker liksom hur det smyger sig uppåt igen, så den här veckan blir det inget lördagsgodis, utan två veckors hälsoleverne på raken! ;) Jaja, jag är glad sålänge jag håller mig under 70 kg egentligen, i alla fall just nu. :) 

  • Kylskåpsmagnet2

    Åh, har varit så dålig på att sitta vid datorn under sommaren!

    Har börjat förstå ditt intresse för gymmet nu faktiskt, har själv tillbringat en del tid där senaste månaden. Jag och sambon kör ett race tillsammans nu för att komma i form, och det fungerar förvånandsvärt bra. Har kört mycket kettlebell, vilket visat sig vara en helt fantastisk träningsform som både är kul och resultatgivande. :D Skippar sötsakerna och äter mindre kolhydrater än innan, och idag stod vågen på 65,3 kg. Köpte ett par nya löparskor också då de gamla började bli lite torra i gummit, och vilken skillnad det gjorde! Så löpning, kettlebell och nyttig mat verkar vara receptet för mig! ;)

    Jag testade min fettprocent för en månad sen, det var lite nedslående. 38%, till en vikt på då 68,5 kg och 164 cm. Ska mäta igen nu i veckan, vet inte riktigt vad man ska vänta sig för resultat, men förhoppningsvis är den under 35% iaf. Vet inte riktigt vad man ska vänta sig, så det gäller väl att inte ha för enorma förhoppningar efter såpas kort tid.

    En tusenlapp skulle jag nog kunna riskera för chansen att påskynda fettreduceringen! :D Har fortfarande inte bokat in någon göteborgsresa, men det får bli i höst. Ska absolut ta ditt råd och jogga i stan efteråt, blir ju även en extra sporre att man ska orka springa när det finns folk som kan se på (även om de inte bryr sig det minsta). ;)

    Jag har försökt ta reda på mer om det där äta-väga mer, men inte hittat något. Är så nyfiken på var det kommer ifrån. Samma sak som att jag har vägt mig innan och efter jag varit på toaletten, och ibland har det inte varit någon förändring alls, trots att jag vet att jag gjort mig av med en hel del vätska. 

    Åh, kärleksmums är fina grejer! Ibland måste man ju låta sig äta det man vill, livet vore så tråkigt annars. :) Hoppas vågen var snäll efteråt. :) 

  • Kylskåpsmagnet2

    Hoppas att passet gick jättejättebra för dig och att du snart har din licens hemma! :) Förstår att det måste varit nervöst innan, när får du svar på vad dom tyckte?

    Ah, den engelska maten! Jag ska dit och hälsa på en kompis i höst, ser också fram emot en fin viktuppgång då. Finns så mycket godis där som jag avgudar, och för att inte tala om fish n chips helt indränkt i vinäger! Fina grejer där, tycker att det är helt legitimt att gå upp några kilo när man är där! ;) Skönt att midsommar inte var några problem, det är ganska inspirerande egentligen att känna att man kan frossa lite då och då utan att det medför några större katastrofer. Livet vore ju rätt trist om man aldrig fick unna sig något gott. :)

    Fettprocenten gick neråt, så nu är jag inne på 33,5%! Första målet är under 30%, vilket tydligen ska vara gränsen för vad som räknas som för mycket, men sen efter det så får jag se hur det går. Var väldigt vältränad för runt 8 år sedan, och hade då magrutor. Är väldigt sugen på att återfå det, men då måste man ner till runt 10% tror jag, och det är ju rätt lite. Får se hur mycket som orkas med, men under 20% tänkte jag att jag skulle komma iaf.

    Förstår dig med sommarjobbet där, men nu borde skolan börja snart igen va? Blir säkert mycket lättare då! :) 

    Vet inte om det kan vara något för dig, men jag har under sommaren sett en del på Biggest Loser (laddade ner 6 säsonger från amerikanska varianten) och märkt att det är en enorm inspiration för mig. Förutom underhållningsfaktorn då. ;) Men just det här att se att det faktiskt är möjligt, även om dom tränar betydlig mycket mer och extremt än jag någonsin skulle göra. Sen är det ju lite segt och så, så man får spola ganska mycket i det för att hålla intresset uppe, men kan hett rekommenderas som lite inspirationell underhållning. :) 

  • Kylskåpsmagnet2

    Neeej, shit vilket oflyt! Och trots att du verkligen vidtagit alla åtgärder för att det INTE skulle gå fel också! Hoppas att allt gick smidigare på andra försöket! Hur har det gått för dig!?

    Haha, men det är så okej att gå upp på semestern, hör ju liksom till! ;) Jag ska till Belgien nu om ett par veckor, visserligen inte på semester, men jag ser ändå fram emot att trycka i mig tillräckligt med choklad för att expandera skärpet ett hål! ;)

    Åh, avis på dina rutor! Är ju verkligen svårt att få rutor på den undre delen, kanske skulle man ta en massa ilipo på hela magpartiet. Hur gick senaste omgången för dig?

    Hoppas semestern var härlig! :D Och kul med dina auditions, hoppas det gick bra och att du fick fler klasser! Låter som att det kan bädda för en härlig höst! :)

    Vikten har gått ganska bra, har väl inte varit så seriös med varken träning eller kosthållning senaste veckorna, men vågen visar sällan mer än dagen innan. Dagens vikt är 64,5kg. Det blir nog i snitt en nedgång på runt 200g/vecka, vilket känns helt ok med tanke på vad jag äter. Är ärligt talat förvånad över att jag inte går upp snarare än ner. Jag är dock lite orolig för min kommande viktutveckling, omständigheter på jobbet gör att det är önskvärt att jag jobbar utomlands i tre månader nu i vinter/år, på tre olika engelskspråkiga ställen. Lutar åt en period England och två i USA, men jag VET att det här kommer göra att jag går upp i vikt igen, finns så mycket fint att äta på båda ställen, haha! Lär bli rejält med träning iaf, så mycket är givet!

Svar på tråden Gå ner i vikt med soppdieten ca 4,5- 7 kg i veckan