• Pillemajsan

Gå ner i vikt med soppdieten ca 4,5- 7 kg i veckan

Jag har tänkt att börja med soppdieten på Söndag, vore kul om vi blir fler som börjar då och kan puscha på varandra.

När jag kört den i 1 vecka kommer jag köra GI metoden.

Soppdieten

SoppdietenSoppdieten, även kallad för bantarsoppan eller kålsoppan, är en diet som går ut på att nå en snabb viktminskning med hjälp av att äta soppa på kort tid. På en vecka skall man ha uppnått en viktminskning med 5 kilo. Dietsoppan äter man av varje dag i sju dagar tillsammans med en färdig meny.

Receptet för dietsoppan ser ut enligt följande:

6 gula lökar 1 kålhuvud 4 morötter 1 selleristjälk 2 gröna paprikor Vatten att koka grönsakerna i, som sedan används i soppan 2 burkar krossade tomater 3 buljongtärningar 2 påsar pulverlöksoppa

Man skall koka grönsakerna tills de har mjuknat och krydda soppan med nyttiga kryddor och örter.

Menyn som man skall följa utöver att äta soppan, ser ut enligt följande:

Dag 1: Du får äta av soppan och frukt tills du blir mätt, du får dock inte äta banan.

Dag 2: Du får äta av soppan och grönsaker tills du blir mätt, du får dock inte äta ärter, bönor och potatis.

Dag 3: Du får äta av soppan, frukt och grönsaker tills du blir mätt, du får dock inte äta banan, ärter, bönor och potatis.

Dag 4: Du får äta av soppan tills du blir mätt och lägga till max 8 bananer med max 8 glas lättmjölk.

Dag 5: Du får äta av soppan tills du blir mätt och lägga till 300 g nötkött och sex tomater.

Dag 6: Du får äta av soppan tills du blir mätt och kan nu äta obegränsat av nötkött och grönsaker.

Dag 7: Du får äta av soppan tills du blir mätt och lägga till råris, grönsaker, fruktsafter, te eller kaffe.

• Svar på tråden Gå ner i vikt med soppdieten ca 4,5- 7 kg i veckan
  • lenas funderingar
    Engla o Leo skrev 2010-06-07 20:11:59 följande:
    När du väl kokat upp soppan.- handmixa den,då smakar det inte kål eller lök!
    Lägg i tomatkrossen sist, då får du kvar det goa ur tomaten. Sen behöver man inte mixa den helt slät, då får du lite mer tuggmotstånd..

Jag har blivit riktigt dålig i magen alltså.. Men 3kg (Nästan) är borta på 1vecka.. usch..

Så nu går jag över till Cambridge. Utav den kissar man så in i helvette mycket, men då luktar man iaf inte skunk ur röv och mun
    Ok dålig i magen, ja jag kan tänka mig man blir lite gasig kanske hahah av så mkt kål o lök..Bra jobbat att du orkat stå ut i en vecka! Tänkte oxå köra en vecka o sen gå över till GI kanske el nåt annat..kommer äta knäckebröd på morgonen o kanske nån under dagen med till sopppan, tycker de ä så trist o bara äta soppa utan nåt till
  • hoppas på en liten

hej på er
    tänkte börja med soppan idag och prova en vecka jag håller på med nutrilett nu har hållt på en vecka och gått ner 3 kg men blir ju så enformigt med bara den shaken så tänkte kolla soppan en vecka.
    hur går det för er alla?

tänkte även höra om nån kanske vet, går det inte köra på med att bara äta soppan och frukt och gönsaker på en vecka eller måste man klämma in kött och sånt?

• Maddisen80

jag hade gärna velat hängt med, men i alla soppor är de laktos och vetemjöl förutom köttsoppa :(

• Zizzla
    Maddisen80 skrev 2010-06-08 12:26:02 följande:
    jag hade gärna velat hängt med, men i alla soppor är de laktos och vetemjöl förutom köttsoppa :(
    Men du gör din egen soppa på grönsaker och buljong. Man behöver inte ha i pulverlöksoppan utan man kan ha i vanlig gul lök istället. Det gjorde jag sista jag lagade soppan enligt det receptet jag har - där ska inte vara med någon pulversoppa i alla fall.

Jag skulle prova dieten tidigare i vår men det blev aldrig så jag kanske skulle hänga på här i stället. Kör just nu naturdiet på halvfart men tycker inte att det ger så mycket resultat, kanske beroende på att det jag äter inte är så genomtänkt.
    Ska ut och handla grönsaker senare i dag och koka soppan imorgon hade jag tänkt.
  • Maddisen80
    Zizzla skrev 2010-06-08 12:41:41 följande:
    Men du gör din egen soppa på grönsaker och buljong. Man behöver inte ha i pulverlöksoppan utan man kan ha i vanlig gul lök istället. Det gjorde jag sista jag lagade soppan enligt det receptet jag har - där ska inte vara med någon pulversoppa i alla fall.

Jag skulle prova dieten tidigare i vår men det blev aldrig så jag kanske skulle hänga på här i stället. Kör just nu naturdiet på halvfart men tycker inte att det ger så mycket resultat, kanske beroende på att det jag äter inte är så genomtänkt.
    Ska ut och handla grönsaker senare i dag och koka soppan imorgon hade jag tänkt.
    Hej ja de kan jag i o för sig göra ,tackså mycket för tipset för jag behöver gå ner 30 kg
  • Zizzla
    Maddisen80 skrev 2010-06-08 13:09:22 följande:
    Hej ja de kan jag i o för sig göra ,tackså mycket för tipset för jag behöver gå ner 30 kg
    Varsågod! Ja, jag behöver gå ner 20 kg, helst i går! =) Nu är det sommar om man vill klä sig i snygga sommarkläder men det är inte kul med den här kroppen! - Som man visserligen tuggat sig till själv, men ändå trist. Lycka till!
  • Maddisen80
    Zizzla skrev 2010-06-08 13:24:41 följande:
    Varsågod! Ja, jag behöver gå ner 20 kg, helst i går! =) Nu är det sommar om man vill klä sig i snygga sommarkläder men det är inte kul med den här kroppen! - Som man visserligen tuggat sig till själv, men ändå trist. Lycka till!
    Jag har gått upp utav mina mediciner ,ångestdämpande och antidepressiva
  • Pillemajsan
    hoppas på en liten skrev 2010-06-08 09:04:55 följande:
    hej på er
    tänkte börja med soppan idag och prova en vecka jag håller på med nutrilett nu har hållt på en vecka och gått ner 3 kg men blir ju så enformigt med bara den shaken så tänkte kolla soppan en vecka.
    hur går det för er alla?

tänkte även höra om nån kanske vet, går det inte köra på med att bara äta soppan och frukt och gönsaker på en vecka eller måste man klämma in kött och sånt?
    köttet och de ska man lägga till för att kroppen ska få i sig de den behöver
  • lenas funderingar

Jag avslutar soppdieten redan eftr en dag..blev väldigt dålig i magen samt att jag tydligen inte tål lök nå vidare då halsen svullnade upp.Så jag ska testa något annat!
    Lycka till ni andra!

Svar på tråden Gå ner i vikt med soppdieten ca 4,5- 7 kg i veckan