• Anonym

Hur mycket i Underhållsbidrag???

Ni som har barn, hur mycket får ni i underhållsbidrag av mamman/pappan som har sitt barn varannan helg?

Vilka kostnader står ni för?

Vilka kostnader står den andre föräldern för?

Mitt barn e 4 år. Är hos sin andra förälder varannan helg och dess partner. Övriga tiden bor barnet hos mig och min sambo. Den andra föräldern vill ge mig 600.-/ månaden!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-21 15:26
    Finns det någon som tillsammans med den andre föräldrern varit och räknat ut en summa hos försäkringskassan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-23 11:06
    Jag är student med bidrag och lån.
    Han har en inkomst på 25,000kr innan skatt...

De ska ha tvillingar

• Svar på tråden Hur mycket i Underhållsbidrag???
  • h8him

Du kan ansöka om underhållsstöd via Fk. Det ligger på 1273 kr/månad. Umgängesföräldern får då betala tillbaka till Fk baserat på sin inkomst. På det sättet är du alltid garanterad pengar och slipper bråka om att få mer än de 600 kr du blivit erbjuden.

Umgängesföräldern ska sedan även stå för barnets kostnader och behov vid umgänge, så du behöver bara skicka barnet i de kläder barnet har på sig, resten ska umgängesföräldern köpa själv, om ni inte överenskommer om annat.

• Anonym

h8him, kan man hitta den infon någonstans. De andra föräldrarna tycker jag ska stå för alla kostnader där. tyd säng när hon växer, regnstövlar som ska va där osv.....

• Anonym (fk)

Jag har 1273kr via försäkringskassan, då är jag tryggad att pengarna alltid kommer så jag skulle rekomendera dig att söka därifrån så får han i sin tur betala till dem.

Sen så ska pappan stå för kostnader som uppstår vid umgänget, ren krasst så är du skyldig att skicka med barnet, inte kläder osv som de flesta dock gör för att det är enklast så.