• Anonym

Hur mycket i Underhållsbidrag???

Ni som har barn, hur mycket får ni i underhållsbidrag av mamman/pappan som har sitt barn varannan helg?

Vilka kostnader står ni för?

Vilka kostnader står den andre föräldern för?

Mitt barn e 4 år. Är hos sin andra förälder varannan helg och dess partner. Övriga tiden bor barnet hos mig och min sambo. Den andra föräldern vill ge mig 600.-/ månaden!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-21 15:26
    Finns det någon som tillsammans med den andre föräldrern varit och räknat ut en summa hos försäkringskassan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-23 11:06
    Jag är student med bidrag och lån.
    Han har en inkomst på 25,000kr innan skatt...

De ska ha tvillingar

• Svar på tråden Hur mycket i Underhållsbidrag???
  • Claris

aha,jag förstår. Men om bf får 1273kr,så är det ju bra? Sedan är det väl ruttet att uf inte betalar det beloppet,utan mindre? Men pengarna får ju bf iaf. För om uf tjänar jättelite,betalar väl denne bara en bråkdel. Men det är ju bra att fsk går in lite iaf:)

bf måste som sagt betala det som behövs,t.om kanske vara sparsam och välja saker,om man inte tjänar massor förståss.

Det är ju alltid dyrare att ha ett barn boende hos sig,både i pengar och engagemang osv.

• h8him
    Claris skrev 2010-05-23 09:08:47 följande:
    enligt bankerna..kostar en tonåring 3000kr..enligt socialnormen 2800kr. Varför ska man inte betala lika mycket var? Umgängesföräldern ska väl inte stå för alla kostnader? Det man kan få är ju drygt 1200kr..sedan är det ju tyvärr upp till var och en samvete att betala mer. Trist att man inte vill kosta på sitt eget barn.
    Menar du att ungdomar automatiskt ska leva på lägstanormen bara för att deras föräldrar inte lever tillsammans? Varför ska barnen straffas om föräldrarna har råd att betala mer? Enligt mer verklighetstrogna siffror kostar en tonåring drygt 3600 kronor.

www.tyreso.se/Kommun_demokrati/Servicecenter/Konsumentradgivning/Aktuellt/Vad-kostar-min-tonaring/