Kastrull skrev 2010-05-22 01:30:51 följande:
Det har inte undgått mig. Det har heller inte undgått mig att man får arbeta för att ha råd att göra saker som kostar pengar. Föräldrar till artonåringar som tar studenten har såvitt jag vet inte skyldighet att sponsra balkänningar, utan att stå för sina tonåringars uppehälle. Jag ser hellre att pengarna går till sökande som behöver dem för att kunna köpa mat, en vinterjacka eller liknande. Balklänningar hamnar inte under kategorin livsnödvändigt i min värld. Att vi inte vet om klänningshistorien stämmer äger sin riktighet.
Majblomman är inte som socialtjänsten, de ger inte ut pengar för livets nödtorft, utan till en guldkant på tillvaron!
heter skrev 2010-05-22 02:09:29 följande:
Varför är det bara i Sverige som ungdomar inte behöver arbeta lite extra efter skolan? I hur många länder som helst så har 16+ ungdomar ett extrajobb och det är ett ypperligt sätt för dem att lära sig arbetsmoral och att saker och ting faktiskt kostar pengar och inte kommer nerflygande från himlen bara. Jag är så trött på hur svenskar curlar sina ungar tills de blir helt menlösa och inte kan någonting och inte vill någonting för varför skulle de anstränga sig för att få saker? "Någon annan", soc och majblomman kan ju betala!
För det finns ju så många jobb för 16 åringar idag...*ironi*
Kastrull skrev 2010-05-21 23:46:55 följande:
Ditt första påstående håller jag inte alls med om. Resterande kan det ligga något i. Men jag är ändå tveksam till om det är det bästa sättet att använda fondpengarna på. Förutsatt att det stämde, vill säga.
Även omdu tycker att en balklänning är fel så tyckte majblomman uppenbarligen annorlunda.