• Väntan på en liten

Ljusbeiga flytningar

Upptäckte nyss att jag har har ljusbeiga flytningar, lätt ont i magen som lätt mensvärk och är nu såklart skitorolig att det är början till det jag är så otroligt rädd för. Jag har inte heller känt mig speciellt gravid och det spär ju på oron ännu mer.

Hur började erat missfall? Börjar det alltid med rött blod eller kan det börja med ljusbeiga flytningar? Jag är i v.7+1.
    Bör jag åka in och kolla upp det eller är det ingen fara förränjag får jätteont och eller blöder klarrött.

Snälla håll era tummar för mig att allt är bra, snälla.

Längtar...229 dagar kvar
  • Svar på tråden Ljusbeiga flytningar
  • Spexig

Klart vi håller tummarna!

Men du, ljusbeigea flytningar kan jag ha ibland, även som inte gravid. Och "mensvärken" kan ju lätt vara ligamenten (alltså ett graviditetstecken!).

• Johans Pillerill

Jag har haft massa flytningar utan missfall, är i v29 nu... Min bm sa att så länge de bara är vita eller gula så är det lugnt... blir de grön-bruna eller luktar apa, så kan där vara en infektion. Slemhinnorna anpassar sig till situationen så det är helt normalt att man har extra mycket nu när man är gravid.

Haft ett par mf och alla de har börjat med mörka flytningar (röd-bruna, nästan som gammalt blod) och sen  har det kommit själva mf ett par dagar senare med riktigt mensfärgat-blod...

• Väntan på en liten

Avtog nästan inatt och jag tänkte att det ändå inte fanns något att göra åt det och jag hade inte ont.

Nu i morse så kände jag att nåt rann ur mig så jag kollade och det hade runnit ut nån liten slemmig rostbrunröd flytning Torkade mig och då var utsmetat på hela pappersbiten samma färg och lätt slemmigt Har inte kommit nåt mer då jag kollat nu. Har ingen mensvärk men ont i svanken. Vet inte om jag ska åka in eller om jag ska avvakta.

Längtar...229 dagar kvar
  • MimmiBoss
    Väntan på en liten skrev 2010-05-22 09:37:26 följande:
    Avtog nästan inatt och jag tänkte att det ändå inte fanns något att göra åt det och jag hade inte ont.Nu i morse så kände jag att nåt rann ur mig så jag kollade och det hade runnit ut nån liten slemmig rostbrunröd flytning Torkade mig och då var utsmetat på hela pappersbiten samma färg och lätt slemmigt Har inte kommit nåt mer då jag kollat nu. Har ingen mensvärk men ont i svanken. Vet inte om jag ska åka in eller om jag ska avvakta.
    jag hade åkt in. om inget annat för att få bort hjärnspökena
  • Väntan på en liten
    MimmiBoss skrev 2010-05-22 09:52:13 följande:
    jag hade åkt in. om inget annat för att få bort hjärnspökena
    Ska man ringa innan? jag får ta bussen in till närmaste sjukhus och hoppas de gör VUL. Har möjlighet till VUL på måndag vid 14 annars, men oron är ju enorm nu även om det inte kommit nåt mer.

Ska nog i alla fall ringa till sjukhuset och fösöka komma i kontakt med nån läkare.
    Fy tusan att man ska vara själv vid sådana här tillfällen i livet Visst det kan ju inte  motverka något men det hade ju känns lättare att ha någon vid sin sida när man är ledsen, rädd och orolig och om man får tråkiga besked.
    Längtar...229 dagar kvar
  • sagomor

Jag hade också lite ljusbeiga flytningar för drygt en vecka sedan (v7+6), men de försvann och inget har hänt efter det. Var också jätteorolig, men under min förra graviditet hade jag en liten blödning i typ v 8 och inte heller det var något missfall. Hoppas att detta ger dig lite tröst i alla fall!

• Väntan på en liten
    sagomor skrev 2010-05-22 10:01:34 följande:
    Jag hade också lite ljusbeiga flytningar för drygt en vecka sedan (v7+6), men de försvann och inget har hänt efter det. Var också jätteorolig, men under min förra graviditet hade jag en liten blödning i typ v 8 och inte heller det var något missfall. Hoppas att detta ger dig lite tröst i alla fall!
    Kollade nu igen och nu påminner det om mer blod. Måste åka in, ska ringa först.
    Längtar...229 dagar kvar
  • frukarlssonn

Lika gärna som det kan va ett mf så behöver det abs inte va det! Och man kan blöda både brunt blod och färskt, men det behöver ej va mf. Jag började blöda brunt första gången jag va gravid och det va tyvärr mf. Men en del blöder färskt. Åk in du och få det kollat! Håller tummarna hårt för att lill*n lever! Som du läser så har många haft blödningar men det har gått bra ändå

♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • Väntan på en liten

Ringde nu till sjukhuset akut (man ska det) och jag ska nu åka in snart. Jag har mer rött nu och känner av lite mensvärk. Kan inte vänta tills på måndag utan vill få detta kollat idag.

Vet inte vad jag tar vägen om det värsta skett, ger upp och dör själv känns det som

Snälla alla, håll alla era tummar att det är bra med Minior.

Längtar...229 dagar kvar
  • frukarlssonn
    Väntan på en liten skrev 2010-05-22 10:25:45 följande:
    Ringde nu till sjukhuset akut (man ska det) och jag ska nu åka in snart. Jag har mer rött nu och känner av lite mensvärk. Kan inte vänta tills på måndag utan vill få detta kollat idag. Vet inte vad jag tar vägen om det värsta skett, ger upp och dör själv känns det som Snälla alla, håll alla era tummar att det är bra med Minior.
    Jag håller verkligen tummarna hårt!! Jag vet hur fruktansvärt ett mf är!
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
Svar på tråden Ljusbeiga flytningar