• SanTan

Mått på spjälsäng, tecken och madrasser. Ikea, Jysk och Babyproffsen!!

Jag blir så förvirrad!! Vi har fått en spjälsäng som är 7 år gammal från IKEA som vi hade tängt använda. Men vi ska köpa ny madrass och täcke och lakan.

Nu undrar jag hur det är med måtten. Kan man köpa madrass och täcke på Jysk och lakan på IKEA?!?!? Eller är det olika mått på allt? OM man käper madrass och täcke på IKEA, kan man då BARA köpa lakan från IKEA?? Kan någon hjälpa mig, jag blir så förvirrad!!!!

• Svar på tråden Mått på spjälsäng, tecken och madrasser. Ikea, Jysk och Babyproffsen!!
  • Aros

IKEA's sängar är lite mindre än standard. Mät sängen så för du se vilket mått den har. Troligtvis kan du bara köpa madrass från IKEA. Sängkläder kan du köpa vart som helst, gör ju inget om täcket är ett par cm större än vad IKEA har. Spjälskydd är också något som du nog bör köpa på IKEA, annars får du försöka lägga det lite omlott eftersom andra spjälskydd är lite för stora för spjälsängen.

• Jossan

gör det något om lakanet är lite för stort? blir ju mer att stoppa runt madrassen då...
    håller med aros att madrass och spjälskydd kan vara bäst att köpa på ikea allt annat kan man köpa vart som helst

kram J

• SanTan

Att madrass och underlakan inte har så stor betydelse är jag med på (förutom då så klart att madrassen passar till sängen) Men hur är det med täcket?!?! Skiljer det också på IKEA och Jysk? Vill kunna köpa lakan på båda ställerna helst! Går det?

• Fyra

Räkna med ett mått på 70*100, så brukar det passa, var du än handlar. Jag har köpt på alla möjliga ställen. =0)

Svar på tråden Mått på spjälsäng, tecken och madrasser. Ikea, Jysk och Babyproffsen!!