• Anonym (kåta Maja)

Min kille har så låg sexlust

Jag har träffat en underbar man som jag älskar över allt annat på jorden. Han är händig, snäll, omtänksam, fin med barnen, gosig och kramas och pussas ofta med mig. Han skickar gulliga sms och säger så fina saker.. men.. han vill nästan aldrig ha sex. Jag tycker han är det sexigaste som finns och jag önskar att han skulle kasta sig över mig och att jag skulle få känna att han ville ta för sig av mig och njuta av och med mig.. men jag känner mig som världens osexigaste och även om jag vet att han säger att han varit så här tidigare i sitt liv, han har inte så stor lust, så hade jag hoppats ändå att han skulle vilja ha mig oftare ändå..

Kan man lära sig att leva i ett förhållande med lite sex? Hur ska jag lära mig det? Jag VILL verkligen leva med honom..
    Bara tanken på att göra slut gör att jag dör inuti.. Det kan jag inte. Han är den jag väntat på i hela mitt liv. Allt är perfekt förutom att han inte vill ha sex mer än några enstaka gånger i månaden. Om jag säger ngt så säger han att jag pressar honom och att "man kan inte bestämma att man ska ha sex, det ska ju bara hända".. Jo.. fast det händer ju väldigt sällan. Han tar aldrig initiativ och varje gång jag gör det så känner jag mig som en skurk.. som nästan "stör" med min oönskade kåthet.. Han säger att "det kanske är för att jag tror att jag måste". Men jag vet ju inte hur jag ska göra för att han inte ska känna så.. Klart han inte måste, men minsta lilla invit gör ju att han känner att han "måste"...

Att onanera fyller ju sin funktion, men det gör mig nästan bara ännu mer ledsen och frustrerad. Jag vill ju ha honom... Att ligga där och smeka sig själv känns lite som att krama sig själv.. hur kul är det liksom?? Jag vill ju ha SEX med honom!!

Just nu tänker jag på sex hela tiden och jag blir gråtfärdig bara jag tänker på att jag aldrig mer ska få känna mig åtrådd och sexig som kvinna. När vi har sex så tycker han ju att det är skönt, men jag vill att han ska gå och vara lite småtänd på mig hela tiden och visa det med små inviter.. Det tycker jag håller glöden igång i ett förhållande.. men jag förstår att det aldrig kommer att bli så.. Jag är så ända in i själen ledsen och frustrerad över detta och jag kan inte komma på ngt sätt att ta upp det. Han blir bara besvärad, ledsen eller sur och jag känner bara skuld..

Vad ska jag göra??

• Svar på tråden Min kille har så låg sexlust
  • Fru Krokodil

Jag kunde ha skrivit tråden själv,är i exakt samma situation. Jag vill ha sex ett par gånger i veckan men min man helst en gång i halvåret. Vi har pratat mycket om detta och gått halva vägen var så nu har vi sex 2 gånger i månaden och det funkar.

Jag har kommit till insikt att sexet blir så mkt bättre då vi har det mindre ofta och även om jag helst skulle vilja ha mer så får jag försöka inse att han inte vill det,han är liksom inte den typen.

Jag tror inte detta problem är helt ovanligt,det är bara så att vi människor fått det intryckta i oss hela livet att män alltid vill. Sexlusten går i perioder och det är bara att acceptera om man vill leva med en man som kanske inte är så sexuellt aktiv.

Hoppet om att det ska bli bättre finns ju alltid kvar,iaf hos mig.

Och NEJ,det är inte vi kvinnor som är osexiga,det är bara så att våra män kanske just nu är i en sexuell svacka och är mogna nog att inte göra något denna inte vill !

• Anonym (kåta Maja)
    Fru Krokodil skrev 2010-05-22 16:35:02 följande:
    Jag kunde ha skrivit tråden själv,är i exakt samma situation. Jag vill ha sex ett par gånger i veckan men min man helst en gång i halvåret. Vi har pratat mycket om detta och gått halva vägen var så nu har vi sex 2 gånger i månaden och det funkar. Jag har kommit till insikt att sexet blir så mkt bättre då vi har det mindre ofta och även om jag helst skulle vilja ha mer så får jag försöka inse att han inte vill det,han är liksom inte den typen. Jag tror inte detta problem är helt ovanligt,det är bara så att vi människor fått det intryckta i oss hela livet att män alltid vill. Sexlusten går i perioder och det är bara att acceptera om man vill leva med en man som kanske inte är så sexuellt aktiv. Hoppet om att det ska bli bättre finns ju alltid kvar,iaf hos mig. Och NEJ,det är inte vi kvinnor som är osexiga,det är bara så att våra män kanske just nu är i en sexuell svacka och är mogna nog att inte göra något denna inte vill !
    Jag skulle kunna förstå om vi hade levt ihop i många år.. men vi har ju bara vara tillsammans i fem månader.. Så det kan ju liksom inte vara "en period" han är i.. Utan han har nog bara väldigt låg lust.. men jag tycker det är så själsdödande att inte få känna sig åtrått och sedd.. vill känna mig sexig och het.. Men jag kanske bara får acceptera att det inte blir så..
  • Fru Krokodil
    Anonym (kåta Maja) skrev 2010-05-22 16:38:53 följande:
    Jag skulle kunna förstå om vi hade levt ihop i många år.. men vi har ju bara vara tillsammans i fem månader.. Så det kan ju liksom inte vara "en period" han är i.. Utan han har nog bara väldigt låg lust.. men jag tycker det är så själsdödande att inte få känna sig åtrått och sedd.. vill känna mig sexig och het.. Men jag kanske bara får acceptera att det inte blir så..
    Min man har varit så ungefär hela vårt förhållande ( 3 år) Dom första tre månaderna hade vi sex hela tiden men sen så dalade det snabbt. Dessa män brukar kompensera sin låga sexlust genom att vara helt otroliga män för övrigt så egentligen ska man bara vara tacksam över att ha hittat en sån man.

Det är jättehemskt att känna sig oattraktiv och osexig men efter ett tag så insåg iaf jag att problemet inte ligger hos mig utan han är helt enkelt bara den typen som inte vill ha så mkt sex.

Men jag känner till din känsla att känna dig osexig,jag kan bara säga att för min del gick det över och jag accepterade läget.
  • Anonym (kåta Maja)

Jag hoppas vid min gud att jag ska komma dithän också..

• Anonym (kåta Maja)

Hur löser du din sexuella frustration då??

• Anonym (exakt så!)

Tänkte precis sätta mig ner och skriva en tråd om samma problem då jag känner att jag behöver ha folks tankar kring "problemet". Men din text är EXAKT lik vad jag känner.

Jag och min sambo har varit tillsammans i två år och jag kommer då och då i svackor där jag inte riktigt vet om det är värt att vara med honom om jag aldrig nånsin kommer få känna mig sexig och åtrrådd igen.

Vi har pratat om det och han säger att han bara är trött och att han tycker jag är sexig, snygg m.m. Men han visar det aldrig.

Vi pussas och kramas och har det super annars, så jag känner precis som du att det tär på mig något så fruktansvärt. Jag har börjat få dåligt självförtroende, vågar aldrig nånsin ta initiativ själv längre och det tar upp mer och mer av mina tankar.

• Anonym (kåta Maja)
    Anonym (exakt så!) skrev 2010-05-22 17:16:53 följande:
    Tänkte precis sätta mig ner och skriva en tråd om samma problem då jag känner att jag behöver ha folks tankar kring "problemet". Men din text är EXAKT lik vad jag känner. Jag och min sambo har varit tillsammans i två år och jag kommer då och då i svackor där jag inte riktigt vet om det är värt att vara med honom om jag aldrig nånsin kommer få känna mig sexig och åtrrådd igen. Vi har pratat om det och han säger att han bara är trött och att han tycker jag är sexig, snygg m.m. Men han visar det aldrig. Vi pussas och kramas och har det super annars, så jag känner precis som du att det tär på mig något så fruktansvärt. Jag har börjat få dåligt självförtroende, vågar aldrig nånsin ta initiativ själv längre och det tar upp mer och mer av mina tankar.
    Ja.. jag tycker det är så jäkla sorgligt att det inte är sant.. Jag känner mig jobbig och krävande. Han säger också att jag är sexig och snygg.. men jag kan bara känna mig fullt ut sexig om jag får ha sex med honom.. Att jag fysiskt får känna och se att han tänder på mig.. Jag menar... vi har varit tillsammans i fem månader.. tänk om det bara blir ännu värre och att jag inte får ngt sex alls! Jag älskar ju honom så himla mkt.. isf får jag väl leva utan sex då.. men det känns ju helt sjukt jobbigt det med.. Men det jobbigaste är nog nästan att det inte på något sätt går att prata om det här utan det blir jätteladdat och det slutar med att jag känner en sådan oerhörd skuld för min sexdrift.

Min kille frågade mig just "Är du ledsen??" Jag sa bara "Nja.. men jag längtar efter dig.." då tittade han förvånat på mig och sa "Men jag är ju här".. jag vet.. det var jävligt luddigt sagt av mig, emn om jag uttrycker mig i klarspråk så blir det bara fel..
  • Anonym (exakt så!)

Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag inte kan ta upp och prata om det mer. Vi har pratat och pratat och pratat och jag har förklarat hur jag känner, men då blir det nästan som att han får be om ursäkt för att han "är trött just då" eller så...

Jag har lagt ner att försöka ta något initiativ för när man bara blir dissad hela tiden så började jag stortjuta de sista gångerna då han inte ville. Jag tar det så fruktansvärt personligt medan han verkligen försöker övertyga mig om att han bara inte har lust just nu och att det inte har något med mig att göra.

Nu har jag helt enkelt lagt ner alla försök till initiativ och jag känner att det bara blir konstigt att tjata om det hela tiden så jag har slutat försöka prata om det med.

Det värsta är att jag känner att jag blir så blyg och nästan pryd nu när vi har sex så sällan. I tidigare förhållanden har jag vågat testa massor av nya grejer, jag älskar sex och har alltid experimenterat. Nu känner jag mest att jag får vara tacksam de gånger han är peppad och då vågar jag inte köra några större sexuella utsvävningar.

• Anonym (exakt så!)

Men har ni pratat om det nån gång överhuvudtaget?

• Anonym (kåta Maja)
    Anonym (exakt så!) skrev 2010-05-22 17:36:55 följande:
    Men har ni pratat om det nån gång överhuvudtaget?
    Ja.. jag har tagit upp det och då sa han "man kan inte bestämma sånt i förväg, det ska bara hända" fast grejen är att det ju inte händer ngt.. Jag känner snart att jag också ger upp.. vill inte bli avvisad..
Svar på tråden Min kille har så låg sexlust