• Anonym (SC)

    Hur skaffar man nya vänner som vuxen?

    Är en tjej på drygt 30 år, med sambo och två små barn.
    Jag har allt jag kan önska mej, förutom vänner...
    När jag gick i grundskolan var vi ett gäng som höll ihop och hade jättekul tillsammans, men när vi sen började på gymnasiet, splittrades vi, och tappade kontakten. Jag vet att flera av dom fortfarnade träffas.
    På gymnasiet fick jag nya vänner och vi höll ihop under den tiden, och några år efter det. Men samma sak händer igen. De slutade ta kontakt, ringde inte upp när jag ringt osv. Vet att vissa fortfarande håller ihop.
    Nu som vuxen med egen familj, käns det som om mina vänner egentligen är sambons vänner..
    Inget fel i det, trivs jättebra med dom, men det är ändå inte riktgit den där vänskapen..
    Har testat öppna förskolan, föräldrar på dagis osv, men ingen verkar vara intresserad att träffas utanför gruppen och ta en fika eller hitta på något annat ihop. Det går tydligen bara bra att umgås där man "ska" vara, men inte någon annanstans.

    Varför blir det så?
    Förstår inte vad jag gör för fel!
    För det måste ju bero på mej, eftersom tidigare vänner plötsligt inte vill vara mina vänner längre..

    Hur skaffar man nya vänner när man är vuxen?
    Trodde man skulle vara sej själv, men uppenbarligen duger inte det i mitt fall..
    Tycker det är så tråkigt...
    Vill ha några vänner som man kan träffa och fika med, shoppa med, ringa till..
    Hur gör man?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 12:14
    Denna tråd har blivit något av en kontaktannons!!
    KUL!!
    Fortsätt söka nya vänner här! ALla som vill ha nya vänner är välkommna att skriva här! Kanske du hittar några vänner?!
    Hoppas det!

    Jag har även valt att inte vara anonym längre. Man hittar ju inga vänner som anonym.

    Det här är jag! www.familjeliv.se/Hem/min_hogsta_onskan/presentation.php

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-25 11:09
    Tänkte uppdatera lite, och berätta om mej själv, då jag inte är anonym längre, även om det fortfarnade står så i ts.

    Jag heter Susanne, är 31 år (32 i sommar). Bor i Tråvad, utanför Vara i Västra Götaland, tillsammans med min sambo och våra två pojkar på 3 och 1 år.
    Är just nu mammaledig med minstingen, men ska börja jobba igen till hösten.
    Jobbar som USKA inom hemvården i Skara.
    Förutom min familj, så älskar jag utelivet; Alltså, vandra, fixa i trädgården mm.
    Älskar att göra blommarrangemang!
    Har blivit mer och mer intresserad av fotografering, även om det är väldigt amatörmässigt än så länge.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-25 12:24
    Har skapat en listtråd!!
    Allt för att inte "föstöra" denna tråd med en massa listor! Fyll på allt eftersom du hittar hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m52720697.html

  • Svar på tråden Hur skaffar man nya vänner som vuxen?
  • annie dark

    Trevligt med fler upplänningar, vi får ha en träff!

    Om tre timmar börjar jag jobba igen efter mammaledigheten, lite spännande, läskigt men rätt skönt. Tänk att få betalt och kunna sitta ner och äta ifred i 30 min.

  • Stark Längtan
    annie dark skrev 2010-08-02 12:53:54 följande:
    Trevligt med fler upplänningar, vi får ha en träff!

    Om tre timmar börjar jag jobba igen efter mammaledigheten, lite spännande, läskigt men rätt skönt. Tänk att få betalt och kunna sitta ner och äta ifred i 30 min.
    precis så kände jag första arbetsdagen jag kastade i mig maten i ren vana.. vi tänkte ta oss till fyrishov eller nickis lekland nu i dagarna.. Lycka till idag.
  • Anonym (Sörmland)

    Bor också i Sörmland!

    Inte många sörmlänningar här verkar det som...

    Är 43 år, bott i ett mindre samhälle ett par år, men det är inte så lätt att få vänner.
    Många trevliga människor på arbetet och barnens kompisars föräldrar, men det blir inte att man umgås eftersom det verkar som om man har sina vänkretsar.

  • Anonym (sara)

    hejhej. här är en till uppsalabo.

    är 21 år bor med min sambo som är 23år och vår 9 veckors valp vi har varit ett par sen april-09. vi flyttar snart 6 mil norr om uppsala. min sambo jobbar o jag sitter hemma o söker jobb. om det är något ni undrar så är det bara att fråga =)

    kram kram

  • VonDrufva

    Vad roligt med fler uppsalabor :)
    Ska vi dra ihop ett gäng?

  • Anonym (oxå ensam)
    VonDrufva skrev 2010-08-07 21:58:20 följande:
    Vad roligt med fler uppsalabor :)
    Ska vi dra ihop ett gäng?
    Låter som en kul idé =)
  • julitrean

    Här är en till uppsala-bo som kommer vara hemma åtminstone ½ år till med min 1-åring. De fåtal jag känner börjar jobba nu så det känns väldigt vemodigt (igen). Känner så igen mig i beskrivningen! Har också märkt att ju äldre man blir så känns det svårare, vet inte ifall jag inbillar mig.

    Iallafall, jag och min son vill gärna ha nya kompisar i alla olika åldrar

  • Anonym (sara)
    VonDrufva skrev 2010-08-07 21:58:20 följande:
    Vad roligt med fler uppsalabor :)
    Ska vi dra ihop ett gäng?
    låter bra  =)
  • Anne-louise

    hej ..jag behöver lära känna nya vänner...en fika på stan  chatt bio  ja allt som känns skoj..surra  om livet m.m.

    har barn..är sambo så fort vi kan ses.-) har ett litet hus  som jag verkligen trivs med

    skriv ..om vad  du vill..du får svar
    kram

Svar på tråden Hur skaffar man nya vänner som vuxen?