• SusannaT

    Eskilstuna morsorna/brudarna!

    tänkte kolla om det finns mammor som vill hjälpa till att starta en spännande diskussions tråd och även träffas IRL på fikor, promenader, öf och andra aktiviteter. eskilstuna eller i närheten. skulle vara kul att åka till nån av grann städerna på besök oxå.:) 

  • Svar på tråden Eskilstuna morsorna/brudarna!
  • vårt barn

    Tänkte medella att jag kan inte komma i morgon för jag har en sjuk man och en sjuk son hemma så en annan dag får vi försöka träffas

  • Zazz82
    Ja i dag var jag iallafall hos MB.. Ni vet ju som jag tidigare har skrivit att i dag var den dagen vi skulle kolla om bebis låg i säte eller om huvudet låg där det skulle. Jag kan ju säga som så att något sätesbarn var det inte. Inte heller ligger den med huvudet ner. Nej den här bebisen ligger i tvärläge :(

    Alltså ligger den med ryggraden ner mot blygdbenet, huvudet åt höger, armar och händer mot mitt bröst och fötterna åt vänster i magen.

    På måndag har jag fått tid till förlossningen. Det blir då ett vändnings försök. Ska vara där 08:45 får inte äta efter tolv på natten, kommer dö, men iallafall. Sen blir jag intagen då den tiden för en CTG kurva. Efter det kommer jag få en bricanyl spruta :( Ser jag inte fram i mot efter som jag är nål rädd.
    Vändningsförsöket ska ske av en läkare och med hjälp av UL..
    Lyckas dem får jag och min kompis som ska följa med vänta i två timmar. Efter det ska dem kolla så att den ligger kvar och en ny kurva ska tas..

    Inget av det här ser jag fram i mot :( bhuu vill inte.. Vill att den ska vända sig rätt.
    Men har inget annat val i fall den inte har vänt sig till på måndag.

    Mina värden i dag var bra. Hjärtljuden ligger på 130 i dag också. Och symf måttet är på 34cm nu.. jag är vecka 35 plus 6 i dag.. Full vecka 36 i morgon..
  • SusannaT
    vinterdröm09 skrev 2010-09-22 16:30:18 följande:
    Det är bara bra med mig. Jag har inte varit här så mycket heller. På dagarna blir det inte så mycket tid vid datorn, och nattningen på kvällen har tagit mer tid nu. Så det blir inte mycket dator-tid på kvällen heller. Men, jag hoppas det bara är tillfälligt det där med nattningen. Separationsångesten kanske...!?
    ja det kan det vara.. vi har oxå haft lite problem med nattningen av stora tjejen. och det kommer periodvis. antar att det e en liten omställning med allt med att jag börjat skolan och pappa e hemma med lillasyster och sköter det mesta av arbetet på hemmaplan. men fått tröst från andra att det e bara en period att det går över.. så hoppas de har rätt. 
  • Madebyday

    Nu tickar det neråt snabare än någonsin, och snabbare lär det väl gå.
    40 dagar till BF idag.
    Läst om några som ska ha i November, som jag (21:a) som redan börjat släppa proppen och haft regelbundna värkar som avtagit och kommit tillbaka.
    Jag har inte känt ett skvatt sådant. Knappt några SD heller.... hur länge tänker vårat underverk stanna kvar därinne.?? Långt efter BF känns det som just nu Rynkar på näsan

    Hur har ni det?


    MadeByDay - väntar November bebis - www.threetobecome.blogspot.com
  • Madebyday
    Madebyday skrev 2010-10-12 07:28:24 följande:
    Nu tickar det neråt snabare än någonsin, och snabbare lär det väl gå.
    40 dagar till BF idag.
    Läst om några som ska ha i November, som jag (21:a) som redan börjat släppa proppen och haft regelbundna värkar som avtagit och kommit tillbaka.
    Jag har inte känt ett skvatt sådant. Knappt några SD heller.... hur länge tänker vårat underverk stanna kvar därinne.?? Långt efter BF känns det som just nu Rynkar på näsan

    Hur har ni det?
    Bara för det så hade jag mol-/mensvärk nästan hela dagen igår.
    Någon som vet vad det kan vara?
    SD eller förvärk (som varade så länge?) eller att bebis borrar sig neråt?
    MadeByDay - väntar November bebis - www.threetobecome.blogspot.com
  • Formfin
    Madebyday skrev 2010-10-12 07:28:24 följande:
    Nu tickar det neråt snabare än någonsin, och snabbare lär det väl gå.
    40 dagar till BF idag.
    Läst om några som ska ha i November, som jag (21:a) som redan börjat släppa proppen och haft regelbundna värkar som avtagit och kommit tillbaka.
    Jag har inte känt ett skvatt sådant. Knappt några SD heller.... hur länge tänker vårat underverk stanna kvar därinne.?? Långt efter BF känns det som just nu Rynkar på näsan

    Hur har ni det?
    Jag har BF 4 dec, och denna gång har jag en massa sd hela tiden, börjar på morgonen och ger sig inte förrän jag gått och lagt mig på kvällen.
    Hade inga sd, inga förvärkar eller ens små känningar när jag väntade dottern och hon kom 3 dagar före BF:)
    Madebyday skrev 2010-10-13 08:25:33 följande:
    Bara för det så hade jag mol-/mensvärk nästan hela dagen igår.
    Någon som vet vad det kan vara?
    SD eller förvärk (som varade så länge?) eller att bebis borrar sig neråt?
    Ingen aning om vad det kan vara, mina sd är mer att hela magen spänner sig och blir stenhård och dessutom känner jag ett yttepytte litet tryck nedåt. Jag har hört att det kan göra ont när bebisen fixerar sig, har inte varit med om det själv för när den väl gjorde det kände jag inte det eftersom jag var mitt uppe i värkarbetet:)
  • Madebyday
    Formfin skrev 2010-10-14 18:26:38 följande:
    Jag har BF 4 dec, och denna gång har jag en massa sd hela tiden, börjar på morgonen och ger sig inte förrän jag gått och lagt mig på kvällen.
    Hade inga sd, inga förvärkar eller ens små känningar när jag väntade dottern och hon kom 3 dagar före BF:)

    Ingen aning om vad det kan vara, mina sd är mer att hela magen spänner sig och blir stenhård och dessutom känner jag ett yttepytte litet tryck nedåt. Jag har hört att det kan göra ont när bebisen fixerar sig, har inte varit med om det själv för när den väl gjorde det kände jag inte det eftersom jag var mitt uppe i värkarbetet:)
    Okej, tack ändå
    Det är ju olika för alla, så det visar sig väl hur det blir för mig
    Har som sagt bara haft den mol-/mensvärken som jag hade i tisdags och ingenting annat.

    Idag har jag knappt känt av bebis något alls, varit på föräldragrupp och var nära på att be BM om att lyssna efter hjärtat
    Men när det bara var 15 minuter kvar av mötet fick jag en liten svepning från insidan...men sen har det varit v'ädigt lugnt hela eftermiddagen och kvällen. Endast några små svaga puttar när jag suttit frammåt-lutad.
    Det är klart man blir lite orolig.....
    MadeByDay - väntar November bebis - www.threetobecome.blogspot.com
  • SusannaT
    Madebyday skrev 2010-10-14 21:06:06 följande:
    Okej, tack ändå
    Det är ju olika för alla, så det visar sig väl hur det blir för mig
    Har som sagt bara haft den mol-/mensvärken som jag hade i tisdags och ingenting annat.

    Idag har jag knappt känt av bebis något alls, varit på föräldragrupp och var nära på att be BM om att lyssna efter hjärtat
    Men när det bara var 15 minuter kvar av mötet fick jag en liten svepning från insidan...men sen har det varit v'ädigt lugnt hela eftermiddagen och kvällen. Endast några små svaga puttar när jag suttit frammåt-lutad.
    Det är klart man blir lite orolig.....
    det sägs att bäbisen lugnar ned sig vid fixering.. fast mina två har inte varit lugna. ring upp till förlossningen om du e orolig. för du ska inte behöva gå runt o oroa dig.  
  • Zazz82

    hej jag har ju bf 22 oktober, men troligen kommer jag gå över om det inte sker ett under nu på tisdag. sist var ju bebis rätt vänd av sig själv. Med huvudet ner.. Har varit på två vändningar som misslyckats men nu sist hos mvc låg den som den skulle. Poängen med kontrollen den 19 på fölossningen är ju den att om han inte är fixerad ska blir jag igång satt..


  • vårt barn

    Hallå har inte varit här inne på evig hetter....

    Hur går det för alla som är gradvida? Här gordet fort fram har en pojke som snart är 5 månader --

    och nu har alla barnen varit hemma med mig och mannen och nästa vecka ska dom börja som vanligt så kanske fika någon gång kanske vore roligt.

  • Fru Allerdahl

    Med mina två första barn så kände jag nästan inget & sen kom dom 16 dagar innan bf båda två..
    Med min tredje så gick jag med mycket värkar då & då, ofta regelbundna som jag satt & klockade.. Då gick jag över 11 dagar *pust* Tungan ute Så det är olika.. Men brukar väl ofta ha mer förvärkar för varje barn iofs. Med min 1:a så var allt som vanligt & sen gick vattnet bara så där en natt helt plötsligt..

    Vårt barn: Aha börjar dom nästa vecka, kul.. Eller ja det är kanske både &.. jag ses iaf gärna


    (¯`°?. ♥ Theodore 2/9 -06 ♥ Waldemar 27/2 -08 ♥ Gotfridh 1/7 -10 ♥ .?°´¯)
Svar på tråden Eskilstuna morsorna/brudarna!