Hur hanterar jag det här?
Jag vet att det här är jätte känsligt men måste ändå rådfråga. Det är så att när jag och min familj har diskuterat barnuppfostran så tycker de att det är helt ok,och nästan nödvändigt att ta till lite våld om barnet inte lyssnar! Ex nån dask i rumpan eller dra i örat! Jag tycker det är helt fel, jag vill inte ta till fysiskt våld för att få ett "väluppfostrat barn" men då tycker de att jag får skylla mig själv om barnet hamnar snett sen,att det kommer vara synd om den för att ingen kommer vilja vara med den för att den inte kommer kunna uppföra sig osv.. Ger mig dåligt samvete för att JAG inte vill misshandla mitt barn,för oavsett hur löst man daskar till,eller drar i örat så är det väländå misshandel?
Jag vet själv hur kränkande det var att få stryk osv och vill inte upprepa samma misstag!
Jag blir så jäkla förbannad för att de inte kan respektera hur jag känner,istället får jag skit för det och vi blir nästan osams för att jag säger emot..
Jag förstår ju att det kan vara svårt att stå emot när ens barn är så trotsig att den inte lyssnar på nån,kastar sig på golvet/marken och skriker osv.. Då kommer de säga att: så går det när man inte uppfostrar sitt barn på rätt sätt,vs(misshandlar)
Fan vad svårt!
Sen vet jag också att fast det är olagligt så har jag sett många föräldrar nästan gå över gränsen,drar jätte hårt i armen,nyper till det osv.. Varit riktigt hårdhänta,så vart går gränsen?
Som sagt! Jag är emot sån typ av "uppfostran" men hur står man emot familjens "påtryck" och vart går gränsen?