• Anonym (Äckligast)

Svettas- STINKER kattpiss

Tror det är efter graviditet som jag börjat stinka såfort jag svettas såhär...Och har upptäckt att det luktar liknande kattpiss...(ej starkt ammoniak men ändå katt) jättekul... verkligen! Alla på bussen undrar vem det är som stinker piss och självklart står man där och får ännu mer panik när man vet om att det är jag själv.. (människor verkar tro att man väljer att stinka piss...jotack!) Och inte vet vad jag skall ta mig till!! HJÄLP.. Varför luktar det så och vad sjutton skall jag göra??? Kan ju inte gå med min son var jag än skall ju!!

Snälla hjälp!

• Svar på tråden Svettas- STINKER kattpiss
  • Anonym (hmm)

Kan det var kläderna som sugit åt sig och sen går det liksom aldrig bort? Haft några sådanna kläder som spelar ingen roll om jag tvättar men varje gång jag svettas lite återkommer den där äckliga fräna doften!!

Annars finns det ju sånna där deos som ska hålla torrt, finns på ica tex i spray form, funkade bra på mig! Finns på apoteket med!!

• Anonym

Ahh usch så där har jag det oxå på vissa kläder.

Ts har du det på alla kläder eller bara vissa?

• chiligirl

Har du kläder av lycra?

Lycratoppar osv ska INTE tvättas med sköljmedel. Då händer det att de börjar stinka på detta vis. Går aldrig ur utan det är bara att slänga plagget.

• EnsammaMamma

Jag tycker också att jag stinker nu när jag är gravid, när jag har duschat och är torr under armarna så "smörjer" jag in mig med lite bikarbonat (pulver) och efter det tar jag deo, det har fungerat bra för mig. Jag tror det hormonerna som gör att man lukat så här.
    Bikarbonat är helt ofarligt och går att använda som deo utan något annat, det är även bra att ha med i tvätten för att få bort dålig lukt. Det finns massor av information på nätet om detta. Hoppas det bli bättre snart, jag vet hur det känns. Lycka till

• Prince Bertil

Inte säkert att det är du som luktar, det kan vara tvättmaskinen som är orsaken. Det kan bildas bakterier i tvättmaskinen som fastnar på kläderna, lukt uppstår sedan när kläderna blir fuktiga. Några tips: rengör tvättmaskinens filter, kör ofta 90 graderstvätt, kör tom maskin med citronsyra. Det kan vara riktigt svårt att rengöra en smutsig maskin, bäst är att förebygga med tvättar i höga temperaturer.

Läs mer: www.lfs-web.se/mogel-tvattmaskin.htm

• flickan85

byt deodorant eller sköljmedel så blir det allt bättre.

• lokisse

kan det vara sa att du har fat diabetes??

da luktar man amoniak/aciton.

kan vara värt att kolla up i alla fall

Difficile est saturam non scribere
  • Anonym (Äckligast)

Hmm använder mestadels bara bomullskläder tror jag.. så jag antar att det är något kroppsligt.. hjälp =( Sköljmedel har jag inte använt på länge heller ju..
    Sen tycker jag att lukt uppstår oavsett kläder så det är ju jättetråkigt och riktigt jobbigt. Pinsamt om inte annat!
    Ska testa bikarbonat iallafall, toppen tips!
    Men nu blev jag lite rädd... fat diabetes hur får man det då?? Fått för mig att man måste vara jättestor för att ha diabetes men det kanske bara är något jag fått för mig?

• lokisse
    Anonym (Äckligast) skrev 2010-05-23 12:43:18 följande:
    Hmm använder mestadels bara bomullskläder tror jag.. så jag antar att det är något kroppsligt.. hjälp =( Sköljmedel har jag inte använt på länge heller ju..Sen tycker jag att lukt uppstår oavsett kläder så det är ju jättetråkigt och riktigt jobbigt. Pinsamt om inte annat! Ska testa bikarbonat iallafall, toppen tips!Men nu blev jag lite rädd... fat diabetes hur får man det då?? Fått för mig att man måste vara jättestor för att ha diabetes men det kanske bara är något jag fått för mig?
    nej nej absolut inte man kan fa diabetes och vara kalas smal.
    en graviditet kan ändra det tex. jag hade graviditets diabetes och fick kolla  upp det efter at sa att det inte var nagot som stannade kvar sedan.
    Difficile est saturam non scribere
Svar på tråden Svettas- STINKER kattpiss