• mirrebusan

nån som har jobbat för sector alarm?

ska börja jobba där i morgon, och e bara nyfiken på vad de som har jobbat eller jobbar där i dag, tycker att de e att jobba på företaget, sammanhållningen, vad kan man räkna med ungefär i en snitt lön att få i månaden

• Svar på tråden nån som har jobbat för sector alarm?
  • BillyX

Mitt ex för två år sen. Det gick inget vidare... han sålde iaf inte en per dag, så de där lönerna som blir om man säljer en-två per arbetspass är nog få förunnat. Han sa upp sig då han kände sig utnyttjad och less har jag för mig. Det är inte lätt att vara knalle och knacka dörr, och om man hade möten så var det ändå folk som glömde bort.

• mirrebusan

okej, det låter ju inge vidare, det som gör att jag vill höra lite om det är att jag går från en heltids anställning på 22 000 i månaden, och då vill man ju att de ska gå i hop sig efter bytet med.
    har iaf säkerheten att om det inte funkar så får jag tillbaka mitt gamla jobb.

hur länge jobbade han för dom? har han jobbat som säljare tidigare?

• Lova02
    mirrebusan skrev 2010-05-23 14:10:19 följande:
    okej, det låter ju inge vidare, det som gör att jag vill höra lite om det är att jag går från en heltids anställning på 22 000 i månaden, och då vill man ju att de ska gå i hop sig efter bytet med. har iaf säkerheten att om det inte funkar så får jag tillbaka mitt gamla jobb. hur länge jobbade han för dom? har han jobbat som säljare tidigare?
    om du har en fast lön på 22000kr/månad nu så hade jag absolut inte gått från den och börjat hos sector alarm. sector alarm har enbart provision så man ska vara en jävligt duktig säljare för att jobba som det.
  • BillyX

Nej, exet hade inte jobbat som säljare innan men han var väldigt intelligent och verbal.

• BillyX

...tror han stod ut nån månad max. Så man kanske får ha mer tålamod och inte ha så höga krav på sig :)

• mirrebusan

okej, jag har arbetat som säljare i 5år, och har hitils aldrig misslyckats.
    jo det e ju just det där med provision som gör de lite osäkert. är bara att mitt jobb som jag har i dagsläget ligger 10mil hemifrån och mina barn börjar tycka att mamma e borta på jobb hela tiden =)

• BillyX
    mirrebusan skrev 2010-05-23 15:44:28 följande:
    okej, jag har arbetat som säljare i 5år, och har hitils aldrig misslyckats. jo det e ju just det där med provision som gör de lite osäkert. är bara att mitt jobb som jag har i dagsläget ligger 10mil hemifrån och mina barn börjar tycka att mamma e borta på jobb hela tiden =)
    Ja men då har du ju större förutsättningar än han att klara jobbet
  • Lova02
    mirrebusan skrev 2010-05-23 15:44:28 följande:
    okej, jag har arbetat som säljare i 5år, och har hitils aldrig misslyckats. jo det e ju just det där med provision som gör de lite osäkert. är bara att mitt jobb som jag har i dagsläget ligger 10mil hemifrån och mina barn börjar tycka att mamma e borta på jobb hela tiden =)
    satsa och kör säger jag bara då
  • mirrebusan

jag lyckades prata till mej att få jobba halvtid på sector, har bara jobbat en dag men lyckades sälja 2 första dagen så de känns bra
    behåller det andra jobbet med tillsvidare. vågar inte släppa taget

Svar på tråden nån som har jobbat för sector alarm?