• tilde72

Spjälsängsskydd

Hur länge använder ni spjälsängsskyddet?
    Har en liten på fyra månader som vi så småningom ska försöka med att sova i spjälsängen. Har dock inte skaffat något skydd ännu. Kanske inte behövs längre???

• Svar på tråden Spjälsängsskydd
  • Miss Cee

Jag skulle nog säga att det behövs MER ju äldre de blir. När de är lite äldre så blir de rörligare i sängen och kan riskera att rulla in i pinnarna, slå i huvudet i spjälorna och så vidare.

Sonen är sju månader nu och det är först sisdta månaden som jag upplevt att skyddet faktiskt behövts.

Men jag kanske är ensam om att ha det så, ingen aning :)

• SVEACOOL
    Miss Cee skrev 2010-05-23 14:11:57 följande:
    Jag skulle nog säga att det behövs MER ju äldre de blir. När de är lite äldre så blir de rörligare i sängen och kan riskera att rulla in i pinnarna, slå i huvudet i spjälorna och så vidare.Sonen är sju månader nu och det är först sisdta månaden som jag upplevt att skyddet faktiskt behövts.Men jag kanske är ensam om att ha det så, ingen aning :)
    d tycker jag med 1a månaderna rör dem sig ju inte på d sättet{#lang_emotions_smile}
    Alex 000924--Antou 070608--BF 100525
  • TheMother

Använder det fortfarande, och sonen är 20 månader nu. Ju äldre han blir, desto mer behövs det. Önskar just nu att det var ännu högre, då han tenderar att självmant sätta foten genom spjälorna nu, och fastnar förstås.

Mamma till Anton 080920
  • bellamama

Jag tog bort spjälskyddet i min sons säng när han var 10 månader.
    Det var vid den tiden han började ställa sig upp (heeela tiden {#lang_emotions_surprised}!) vid nattningen.
    Jag tänkte som så att han kanske skulle börja använda skyddet att kliva/spjärna emot på och i sin tur komma över kanten.. Inte bra!
    Nu är inte min son någon vilde när han sover så några bulor i huvudet eller fastnade lemmar har det inte varit tal om {#lang_emotions_wink}

• Trillian80

Min son är 5,5 månad och nu kan man hitta honom tvärs över sängen med benen upp på själorna, så nu har jag till och med hängt en filt över långsidan för att inte riskera att han får in fötterna mellan spjälorna och fastnar.. =/

• bellamama
    Trillian80 skrev 2010-05-28 20:45:59 följande:
    Min son är 5,5 månad och nu kan man hitta honom tvärs över sängen med benen upp på själorna, så nu har jag till och med hängt en filt över långsidan för att inte riskera att han får in fötterna mellan spjälorna och fastnar.. =/
    Oj då. Ja, min kille satte ofta fötterna mellan spjälorna men lärde sig ganska snabbt hur man fick ut dom igen. Jag ville också att han skulle få "lära känna" sin säng. "Hur känns det när man sätter foten där?" osv. Klart han fastnade lite lätt ibland men var då snabb att pipa till och jag kunde lugnt ta loss foten. Ingen skada skedd.
    Tänkte tanken med filt jag också men vågade inte riktigt..
    Tänkte mer på vad som skulle kunna hända ifall han fick den över sig i sömnen {#lang_emotions_frown}
  • Gräshoppan01

Vi använde det till 10mån, då hade det ingen funktion längre. Du märker nog när det är dax att avlägsna, testa och se, annars är det bara att sätta dit det igen...

• Fracklands

Vi tog bort det idag när han bytte säng till 90x200 säng. Han är 2 år och 3 månader.

Svar på tråden Spjälsängsskydd