• grågås

Gravid i södra Uppsala/rullavagn-kamrater

Hej!

Önskar komma i kontakt med gravida som planerats till aug/sep/okt och som bor i södra Uppsala. Finnd det en önskan av flera att träffas inför och efter den stora dagen så ta gärna kontakt! Själv bor jag i Sunnersta. Kul om det finns några i närheten man kan rulla vagn med sedan!

• Svar på tråden Gravid i södra Uppsala/rullavagn-kamrater
  • nellang

Hej Grågås. Det verkar som om det är du o jag i Sunnersta. Jag har sett dig i fler oktober trådar här på FL.

JAg har beräknad förlossning 29 oktober och bor i de norra delarna av Sunnersta (närheten av Liljekonvaljeholmen/sunnersta herrgård) . Men till hösten kan vi ju alltid ses på halva vägen och gå ut med våra vagnar.

Har du gett dig in i barnvagnsdjungeln ännu? Jag tog första titten på babylander i förra veckan. Mest för att stilla min nyfikenhet. Det finns ju så mycket att välja bland. Och hur ska jag veta om jag komemr att gå mycket i butiker och i stan eller om det blir mest längs med grusvägarna i Sunnerstagropen? Svängbara eller icke svängbara hjul. Svårt val.

Lycka till med fortstättningen så hörs vi säkert framöver.

• grågås

Hej!

Jag bor också i norra sunnersta.

Jo vi har precis beställt vagn. Det blir en Bugaboo cameleon som har både svängbara hjul och fasta hjul som man enkelt kan knäppa på. Liggvagn och en sittinsatts samt att babyskyddet kan fästas på den. Går att vända handtaget så man kan ha barnet mot sig eller från sig när man vill.
    Den har fått bland de bästa vetygen i tester och har en vän som är supernöjd och många med henne tydligen. Ett tips!

Hur mår ni?

• nellang

Hej.
    Tack för tipset. Ska genast ut och spana på Bugaboo vagnar. Funderar på en sittvagn med hårdlift men man kan ju ändra sig.

Jag mår faktist väldigt bra. Det spänner hela tiden i magen och ibland blir jag bara så himla trött o tung i magen att jag skulle behöva ett sånt där stödbälte man kan köpa. Typ det som tyngdlyftare har. Men det gäller väl bara att gilla läget och inse att vi bara har kommit cirka halvvägs och att vi kommer att bli mycket större och tyngre. Får bli fler pass på Friskis & Svettis för att öva upp styrkan lite mer.

Jag har ännu inga roliga cravings. Önskar nästan att jag kunde få sug för någonting ovanligt, men nope äter allt som vanligt. Allt är väl o ta i. Följer alla regler som finns och hoppas att man får i sig tillräckligt med vitaminer för den lille. Känner mig ibland lite orolig att det var för lite folsyra i vitaminpillrerna, äter fisk för sällan, får jag i mig tillräckligt med fibrer.... ush man måste sluta att oroa sig. Bebisen känner av detta och blir nog bara ett stressat barn.

I morgon är det RUL och jag längtar massor. Det är typ det ända jag tänker på. Vi ska lägga om taket i nästa vecka på huset och det är det ända min man tänker på. Vi skrattar åt oss själva. Jag pratar barn och han pratar bara om taket. Jaja alla har vi våra små skötebarn...

• grågås

Du får berätta om RUL:et sen. Vi hörde inte alls på vad bm sa utan vi stirrade  mycket på tv:n. Sedan frågade vi oss vad hon egentligen hade sagt.
    Så nu när vi var till vår bm på MVC så frågade vi och hon läste då upp journalen från rul-besöket. Det man kan se verkade bra:)

Jag har inte heller några craving men kan tycka att frukt, å då speciellt melon bara smakar alldeles för ljuvligt:)

Träning ja. Har inte varit på Friskis på länge nu men funderar på att börja simma någon dag i veckan. Å en massa promenader nu när vädret är så härligt.

Lycka till med taket! Vi har precis rivit verandan och ska få den nya uppsatt i mitten av juni. Riva klarar vi, men att bygga...nja.

Svar på tråden Gravid i södra Uppsala/rullavagn-kamrater