Inlägg från: Mia W |Visa alla inlägg
  • Mia W

Vinterjacka

Kommer med en typ liknande fråga....:

Någon som har tips på praktiska skoterkläder för gravida magar?
    Till saken hör att min pojkvän tävlar (gren backe om det säger någon något) och det innebär en hel del tävlingar som jag brukar följa med på.

Är nu i vecka 12 bara så jag har ingen aníng om hur min mage kommer att se ut när säsongen startat, men antagligen kommer jag vara ganska tjock då eftersom att jag bör vara i kring vecka 24 och 34 då tävlingarna är som mest.

Eftersom att vi bor långt norrut och tävlingarna till stor del är ännu längre norröver så är uppknäppt jacka inget bra alternativ.... Visserligen om jag hade några rejäla hängselbyxor. Dessutom är jag så liten annars (160) att det inte är att tänka på att låna min killes kläder... Har inte haft ett eget skoterställ förut, men hade egentligen tänkt investera i ett i år. Men nu så känns det ganska dumt om jag kanske bara kan ha det i år och nästa år då jag är ogravid är det för stort! Det är ganska svårt att hitta bra skoterkläder överhuvudtaget om man är tjej och ännu svårare nu. Det är ju så dyrt att man vill ju verkligen vara helnöjd med det om man investerat i ett. Kikat på Reima och Rukka. Hittade även ett supersnyggt ställ på Intersport av märket Extreme.

Någon som har några tips på bra kläder som tål kyla, vind och att sitta i blötsnö??? Någon annan som varit gravid och haft en skotersambo?

Svar på tråden Vinterjacka