• Amazonprinsessan

Impossible Princess eller helt normal?!? HJÄLP!

Gudars! Har ingen aning om detta är rätt forum men nu hamnade jag här så....

Jag är en 36-årig "fd transsexuell, male-to-female", jag antar att det är den korrekta benämningen OM man nu måste sätta en label på mig, själv försöker jag mest få vara den kvinna jag alltid känt mig som! Jag ser ganska ok ut, jag är hyfsat "normal" (vem som nu bestämmer vad som är normalt hahahahaha) och hela min förvandling har gått väldigt bra. På det hela taget är jag otroligt lyckligt lottad med många goda vänner och ett enormt stöd från familj och släkt MEN, och här kommer det stora "menet", jag saknar en man!

Japp, jag är lixom så många andra singel! Problemet är att jag verkligen ALLTID velat ha en egen familj med hela kittet: man, barn, hund, hus (eller åtminstone få BO IHOP med en man vartsomhelst;) ) och härliga släktmiddagar! Och nu undrar jag: är min bakgrund verkligen så skrämmande, hotande, onormal och udda att ingen man kan ha överseende med den lilla detaljen att jag råkade födas i fel kropp?!?!?!? Till saken hör att jag absolut inte har några problem att träffa män, tvärtom, de gillar mig ap-mycke ända tills de får reda på "det där", sen spelar det lixom ingen roll hur vacker, snygg, smal, sexig, trevlig, snäll, rolig, intressant jag än är eller blir, allt de ser är en fd man... Så snälla ni som läser detta, ge mig råd! Ska jag ge upp kärleken och gå i kloster eller finns det män som är så trygga i sin manlighet och öppensinnade att det inte spelar någon roll vad jag varit tidigare utan att det är vem jag är idag som de kan se och älska?

Kram till er alla!

• Svar på tråden Impossible Princess eller helt normal?!? HJÄLP!
  • Magnus Anderson

Hade jag läst för ett år sedan så hade jag nog sakt att du ska ge upp (min inställning då till könsbyte osv, men har ändrat åsikt nu)
    Nej ge inte upp för eller senare så hittar du någon som kan acceptera det. Dom har nog det problemet med tankar som jag hade då. Fasen är man homo om man gillar en man som blivit kvinna, men det är bara en sak man måste komma underfund med att det blir man inte för det. (eee tror jag inte svarat riktigt på din fråga men hoppas det)

Annars får du fråga igen så får jag förklara hur jag tänkte/menade. Men ge inte upp å gå i kloster. (dit är jag redan på väg så =P)

• Anonym (marie)

Klart det finns någon för dig!!!:)

Jag kan förstå att män avisar dig när dom förstår att du har varit en man tidigare och särsilt om du inte berättar det fören långt senare! Klart dom känner sig lurade.
    Jag tror helt klart det finns dom som inte bryr sig om att du har varit en man tidigare, som tänder på det,  men du kanske ska gå ut med att du är transsexuell direkt för att hitta dom.

Var letar du män? På vanliga heterosezuella ställen?

• Amazonprinsessan

Men oj va kul!!! Va snabbt ni svarade!!!! TACK!:D Visste ju inte om jag skulle få "stryk" om jag skrev här hahahaha!

Magnus; Först å främst: SNÄLLA GE INTE UPP DU OXÅ! (det finns ju inte mixade kloster tror jag, annars kunde vi ju iofs träffats där hahahahahahaha;D ) Du verkar ju va en kille med sunda värderingar vilket ger mig lite förhoppningar inför min framtid... Jag tror jag förstår hur du menar... Det här med "fasen är man homo osv", det är de tankarna killar tänker va, är det så du menar? Jag kan förstå det, verkligen, men jag hoppas ju att när de lärt känna mig så ser dom kvinnan bara. Blir lite nyfiken dock på vad som fått dig att ändra åsikt, har du råkat ut för "en-sån-här-som-jag"? Skriv gärna å berätta om du vill, jag är tacksam för all hjälp att förstå det manliga psyket!!!;)

Anonym; tack för att du tror det finns någon för mig du oxå! Som sagt, jag kan förstå att det blir en chock jag med, jag ser ju verkligen ut som och ÄR som vilken tjej som helst... Jag har testat att berätta det både efter ett tag och ganska direkt. Samtidigt vill jag ju bli bedömd efter den jag är idag, inte som "den som varit man". Men jag börjar kanske förstå och acceptera att det är såhär det är, jag kan inte sudda bort min bakgrund och borde inte behöva det heller, utan bara vara stolt över att jag klarat detta såpass bra som jag gjort och att resultatet blev så bra som det blev!:)
    Jag träffar män lite överallt, precis som vem som helst, jag rör mig ju mest i den heterosexuella "normala" världen, har lixom inte hittat några andra forum. Ge mig gärna tips! Dessutom vill jag ju bara ha en helt vanlig kille...

• Magnus Anderson

LMAO, nej då jag ger aldrig upp så ingen risk =). Lite tråkigt att vara singel bara. Men finns ju alltid nätet att roa sig med =).

Sunda och sunda hmm kan man kalla det så. Vete fanken. Men jag resonerar som sådant iaf att det är ju inte "ett kön" (lite grann kanske) man blir kär i utan en person sen om den personen inte har opererat sig eller har det har ju igentligen underordnad betydelse. Så försöker jag resonera iaf.

Hmm måste faktiskt erkänna att en fördom dök upp förrut men du såg ju inte direkt ut som fördomen sa =P

I mitt fall varför jag ändrade åsikt så er det enkelt. Jag vill ge alla en chans att visa vem dom är i mina ögon innan jag dömmer dom. Var iofs kompis med en snubbe som var bi eller hs för ett par år sedan och kom på att han är ju faktiskt människa han oxå.

• Amazonprinsessan

Hahahahaha va bra att du inte ger upp;) Har hört att man missar mycket om man gör de!:) Å de där med att vara singel, tro mig, jag veeeeeet exakt hur tråkigt de e!!!

Jomen det är väl väldigt sunt resonerat att ge alla en chans! Och jag både håller med och inte om det där med att man blir kär i ett kön eller enbart i personlighet, jag tänder ju tex inte på tjejer men kan nästan känna mig kär i mina bästa väninnor bara för att dom är såna fantastiska personer! Komplicerat det där... Får väl kanske börja leva efter det där att "händer det så händer det" ;)

Oki då förstår jag varför du ändrade dig, det brukar ju bli så när man lär känna någon eller om någon i ens närhet plötsligt visar sig avvika från "normen" och man upptäcker att det inte är nån skillnad på personen före och efter.

Men hörrödudu, va vad det för fördom som dök upp om mig;) nu blir jag nyfiken!;D

• MysTic PrincesS

Vad du än gör så ge aldrig upp. Någonstans där ute finns han som struntar i vem du varit och som kommer att älska dig för den du är.

• Amazonprinsessan

Tack för dom fina orden MysTic PrincesS! Ska bära med mig dom!{#lang_emotions_smile} Lev väl!!!

• Anonym (marie)

Vad är en helt vanlig kille? Heterosexuell kille? Bi? Kille som tänder enbart på tjejer eller även transsexuella?
    Kanske du ska vidga dina vyer och leta på andra ställen än den "normala" världen. Internet är ett bra forum om man vill få kontakt med folk som tänker som en själv, ett bra verktyg för att söka upp likasinnade.

Killen som från början tänder på transsexuella kan också vara en helt vanlig kille precis som du känner dig. Du känner att du inte skulle behöva berätta om din bakgrund samtidigt som du inte iheller ska behöva dölja den.

• Magnus Anderson
    Amazonprinsessan skrev 2010-05-23 20:30:14 följande:
    Hahahahaha va bra att du inte ger upp;) Har hört att man missar mycket om man gör de!:) Å de där med att vara singel, tro mig, jag veeeeeet exakt hur tråkigt de e!!! Jomen det är väl väldigt sunt resonerat att ge alla en chans! Och jag både håller med och inte om det där med att man blir kär i ett kön eller enbart i personlighet, jag tänder ju tex inte på tjejer men kan nästan känna mig kär i mina bästa väninnor bara för att dom är såna fantastiska personer! Komplicerat det där... Får väl kanske börja leva efter det där att "händer det så händer det" ;) Oki då förstår jag varför du ändrade dig, det brukar ju bli så när man lär känna någon eller om någon i ens närhet plötsligt visar sig avvika från "normen" och man upptäcker att det inte är nån skillnad på personen före och efter. Men hörrödudu, va vad det för fördom som dök upp om mig;) nu blir jag nyfiken!;D
    Lmao nej bara fördom om utseende och så. Det där med normen har jag haft många gräl med ett ex, avskyr att allt måste placeras i en norm och fack. Jag är den jag är du är den du är dom är dom är. Skit i Normerna och var dig själv säger jag =).

Nja, den snubben jag lärde känna (gubbe kanske passar bättre var väl 55+) Han stötte på mig först när vi jobbade tillsammans men jag sa tack och nej för inte intresserad så vi blev jävligt bra kompisar istället (inte så =P)

Jo singel är tråkigt, ingen att prata med och bara mysa med osv. Men lättare för er kvinnor att hitta någon en oss män verkar det som. Eller så är det jag som kollar på fel ställe.

Nej ska nog sluta skriva för annars kommer jag bara ha massa frågor om transexualitet/ella som inte riktigt passar sig. (blir det dock något riktat åt mig så svarar jag =))

Jagar man kärlek flyr den ifrån en, Jagar man ej kärlek hittar den en till slut.
  • Magnus Anderson

Ska faktiskt skriva en sak för at muntra upp dig, (även med facit på handen så) synd att du  trloigtvis bort långt här ifrån annars hade det varit kul att lära känna dig IRL =P

Svar på tråden Impossible Princess eller helt normal?!? HJÄLP!