kyckling schezuan?
Jag är helt tokig i kyckling schezuan men kan ju tyvärr inte äta på kina varje dag så nu undrar jag om ni vet nån färdig sås man kan köpa som smakar ungefär som den riktiga såsen?
Hoppas hoppas på massa svar =)
Jag är helt tokig i kyckling schezuan men kan ju tyvärr inte äta på kina varje dag så nu undrar jag om ni vet nån färdig sås man kan köpa som smakar ungefär som den riktiga såsen?
Hoppas hoppas på massa svar =)
Åhhh....jag älskar också det då man äter på "kina".
Vill gärna veta hur man gör det enkelt hemma.
Tror visserligen jag googlade fram recept för en tid tillbaka.
hmm...vart tog de vägen?!
åhh tack för receptet =) trodde den skulle va jätte svår att göra men de va den ju absolut inte =)
Ska helt klart göra den imorn. Tror du att de går att använda köttbuljong ist för hönsbuljong?
Och så såg jag att vi hade hoisinsås hemma men den gick ut för nån vecka sen, den 5/5 tror jag de va, tror du man kan använda den ändå??
Köttbuljong tror jag funkar fint
Angående såsen får du nog titta på hur den ser ut, lukta och kanske smaka någon droppe för att avgöra om den är ok. De flesta av sådana såser brukar funka så snart efter utgånget datum.
När du provat receptet får du gärna säga om det blir lika gott som på Kina
Nu har jag precis ätit min hemmagjorda kyckling schezuan =) Det blev ju inte precis som på kina, är ju väldigt svårt att få de lika gott skulle jag tro men de blev gott iaf =) Dög alldeles utmärkt!!
Fast jag hade ju köttbuljong ist för hönsbuljong men de funkade bra de med =) De ska ätas flera gånger, prova vetja