• MIC

Någon som varit på Villa Mandi Teneriffa (Ving)?

Sitter just och försöker hitta en bra resa för vår familj på två vuxna och en 2½ åring i januari 2011. Någon som har erfarenhet av Villa Mandi på Teneriffa? Andra tips? Vi vill helst ligga runt 20000:- för hela familjen och gärna All INclusive eller helpension.

Isak - min solstråle - 080701
  • Svar på tråden Någon som varit på Villa Mandi Teneriffa (Ving)?
  • JKMNA

Åkte ni dit?
    Vi har precis bokat en resa i januari med vår 5-åring och vår 6-månaders!

• MIC

Vi har bokat en resa dit med avresa den 9/1. När åker ni?

Isak - min solstråle - 080701
  • L i n d a 78

Vi ska också åka dit. Ni som redan varit. Hur var det?

• JKMNA

Jättejättefint! =) Hotellet var super. Vi hade turen att få terass precis vid poolen så det underlättade enormt med våra barn på 5 år och den andre på 7 månader. Behövde inte packa iväg oss utan kunde utgå från rummet när vi badade under dagen.

Restaurangen på hotellet var sådär, provade deras buffé första kvällen eftersom vi kom fram lite sent på dagen. Den var inte bra. Tyckte lite synd om de som skulle ha all inclusive faktiskt. Frukosten var bra.

Sen är det ju en bit till strandpromenaden. Men vi hittade snabbt en genväg. De håller på att bygga en gångväg som ska gå ner till strandpromenaden men när vi var där i januari fick man gena lite mellan gamla/nya vägar och över en starkt trafikerad väg. Tog ca 20 min att promenera. Lite längre med barn med kanske. Nere vid stranden och i hamnen var det jättemysigt, fina och bra restauranger. Efter vi ätit på kvällarna tog vi faktiskt taxi trots två barn och inga bilstolar. Inget vi skulle gjort hemma kan jag säga men vi valde att göra så där för att kunna njuta av god mat och miljö om kvällarna. Sonen hade inte orkat gå hem den vägen kl 21 på kvällen...men däremot var det perfekt att gå dit från hotellet och röra sig lite. Taxiresan hem kostade 5 euro oavsett taxichaufför. Helt klart värt det. Lite galen trafik men det kändes tryggt. Hade inte velat köra där själv dock! =)

En kväll tog vi taxi till Fanabe. Fantastiskt ställe. Också med en strandpromenad men betydligt vackrare!

Har ni varit där redan? Såg att jag var lite sen att svara, är inte inloggad så ofta! Kul att höra sen hur ni haft det!

Svar på tråden Någon som varit på Villa Mandi Teneriffa (Ving)?